Strona główna Blog Marketing i promocja

MyCart - o pasji, która przerodziła się w sklep internetowy house2home.pl

Autor: RedCart Kategoria: Marketing i promocja

O swoim e-biznesie, będącym odzwierciedleniem pasji do pięknych wnętrz, opowie Ewa Gronowska, właściciel sklepu house2home.pl

Prosperujący e-biznes, to powód do dumy, a my lubimy się chwalić! Dlatego w ramach cyklu wywiadów "MyCart – opowiem Ci o e-biznesie", prezentujemy wzorcowe sklepy internetowe RedCart.pl, które odniosły sukces w e-handlu.

To nasze podziękowanie, dla e-partnerów biznesowych z którymi możemy efektywnie działać w branży.

O swoim e-biznesie, będącym odzwierciedleniem pasji do pięknych wnętrz, opowie Ewa Gronowska, właściciel sklepu house2home.pl


Mówię 
house2home.pl
, myślę...
S
pełnione marzenie o własnym biznesie, moje miejsce, odzwierciedlenie pasji do pięknych wnętrz, źródło inspiracji i miejsce, w którym można znaleźć oryginalne, wysmakowane dodatki do wnętrz.

Zanim otworzyłam sklep internetowy... 

Długo szukałam swojej drogi zawodowej. Po ukończeniu studiów lingwistycznych oraz marketingowych pracowałam w międzynarodowych korporacjach, jednak sztywne zasady i liczne procedury sprawiały, że czułam się ograniczona, brakowało mi oddechu. Miałam potrzebę kreatywnego działania, chciałam wykorzystywać swoje ambicje i umiejętności, jednak w tak dużych organizacjach ciężko o poczucie swobody w działaniu. Poza tym czułam, że tematyka, którą się zajmuję nie angażuje mnie wystarczająco mocno, innymi słowy praca nie dawała mi satysfakcji. Wiedziałam, że chcę w życiu zająć się czymś, do czego mam przekonanie, co jest spójne z moimi zainteresowaniami. Od zawsze moją pasją były wnętrza. Potrafiłam godzinami wertować magazyny i albumy wnętrzarskie, przeglądać blogi i strony poświęcone tej tematyce. Pierwszym krokiem do spełnienia marzenia było ukończenie kursu dekoratora wnętrz. Idąc za ciosem, postanowiłam połączyć przyjemne z pożytecznym i otworzyć sklep internetowy z wyposażeniem wnętrz, dzięki czemu będę mogła dzielić się z innymi moją pasją!

Otwarcie sklepu internetowego zajęło mi...
Około pół roku. Od momentu podjęcia decyzji o otwarciu sklepu, do faktycznego uruchomienia sprzedaży na house2home.pl.
Przygotowania wymagały starannego wyboru dostawców towaru, co oznaczało poszukiwania pośród najlepszych europejskich producentów. Kolejnym krokiem było skomponowanie przemyślanej oferty, selekcja najciekawszych, najlepszych jakościowo produktów, które z przekonaniem będę mogła zaoferować moim Klientom.
Bardzo ważnym aspektem było przygotowanie profesjonalnej, przyjaznej strony sklepu.
Osiągnięcie pożądanego efektu było czaso- i pracochłonne, jednak zależało mi na tym, by powstało miejsce wyjątkowe, które jak najlepiej odda moją wizję idealnego wnętrza i pozwoli Klientom, czyli moim gościom, poczuć się w nim komfortowo. Dlatego duży nacisk położyłam na stronę graficzną sklepu, a także na jej funkcjonalność.





Wybrałam gotowe oprogramowanie ponieważ
Takie rozwiązanie pozwala stworzyć profesjonalny, funkcjonalny sklep przy stosunkowo niskich kosztach, w relatywnie krótkim czasie. Wybierając oprogramowanie RedCart wiedziałam, że decyduję się na sprawdzone narzędzie, które z powodzeniem wykorzystują setki innych przedsiębiorców. Miałam pewność, że oprogramowanie zawiera wszystkie niezbędne funkcjonalności, które dziś powinien mieć sklep internetowy. Oprogramowanie jest stale rozwijane, dzięki czemu nadąża za aktualnymi trendami i potrzebami sklepów internetowych. W każdej chwili mogę skorzystać ze wsparcia technicznego, a wszelkie problemy są rozwiązywane na bieżąco.

Koszty otwarcia e-sklepu są...
Stosunkowo niskie w porównaniu ze sklepem stacjonarnym. Dla mnie było to dobre rozwiązanie na początek działalności, zwłaszcza, że na realne zyski zawsze trzeba poczekać. Przy niewielkim wkładzie, można z powodzeniem rozwinąć przynoszącą zyski działalność, minimalizując koszty stałe.


Pierwsze realne zyski odczułam...
Wciąż jestem na etapie rozwijania działalności, sprzedaż ruszyła kilka tygodni temu, planujemy kolejne działania mające na celu promocję sklepu.

house2home.pl
wyróżnia się na tle konkurencji tym, że...
Proponujemy naszym Klientom wyjątkowe dodatki i meble starannie wyselekcjonowane z oferty wiodących europejskich producentów. Wszystkie przedmioty cechują oryginalne wzornictwo i wysoka jakość wykonania. W jednym miejscu można znaleźć szeroki wybór produktów, co pozwala kompleksowo wyposażyć wnętrze. Ponadto stale poszukujemy dla naszych Klientów unikalnych przedmiotów, dlatego oferta sklepu często się zmienia.





Wśród narzędzi marketingowych w e-sklepie najbardziej sprawdza się...
Na początku działalności e-sklepu warto wykorzystać narzędzia SEO i zadbać o optymalizację serwisu oraz jego pozycjonowanie. Dzięki temu potencjalni klienci łatwiej znajdą nasz sklep w sieci szukając interesujących go produktów. A to przekłada się na sprzedaż.

Skutecznym narzędziem budowania wizerunku e-sklepu jest także profil na portalu społecznościowym, np. Facebook’u. Jest to miejsce, w którym możemy dzielić się z otoczeniem inspiracjami, pomysłami, a także komentować interesujące produkty czy zdarzenia. W ten sposób niejako rozmawiamy z użytkownikami, nawiązujemy z nimi relacje, a tym samym kreujemy osobowość marki.
Niezwykle skuteczną metodą pozyskiwania klientów jest Word of Mouth, czyli polecanie sklepu przez zadowolonych klientów. Nic nie działa tak skutecznie jak rekomendacja od zaufanej osoby z naszego otoczenia. Ta metoda pozwala zredukować wydatki na reklamę, jednak należy pamiętać, że takich działań nie da się zaplanować.
Dobrym pomysłem są także programy partnerskie, które działają na zasadzie wzajemnej rekomendacji firm.


Sklep house2home.pl jest wyjątkowy ponieważ...
To miejsce, które powstało z pasji do niezwykłych wnętrz, a przedmioty, które można znaleźć w sklepie to perełki, które są nie tylko praktyczne, ale i piękne. W House to Home klasyczne rozwiązania łączą się z nowoczesnym charakterem. Dzięki temu, z pewnością każdy znajdzie u nas coś dla siebie, niezależnie od tego, czy pragnie stworzyć dom w ponadczasowym stylu, czy też ma ochotę urozmaicić swoje otoczenie wprowadzając nieprzemijające akcenty do współczesnego wnętrza.

Ten kto chce prowadzić sklep internetowy musi...
Uzbroić się w cierpliwość w procesie tworzenia sklepu, dobrze przemyśleć i skomponować ofertę, a następnie zaplanować i stale prowadzić działania promocyjne, by zaznaczyć swoją obecność w sieci i pozyskać klientów.




Autor: RedCart Kategoria: Marketing i promocja
Blog RedCart

Może Cię jeszcze zainteresować

Zobacz najpopularniejsze artykuły z kategori Marketing i promocja