Strona główna Blog Marketing i promocja

BLACK FRIDAY - jak wdrożyć promocje?

Autor: RedCart Kategoria: Marketing i promocja

Black Friday już w ten piątek, sprawdź jak wdrożyć promocje i bądź o krok przed konkurencją!

Nie zmarnuj szansy jaką jest coraz popularniejsze w Polsce święto zakupów - Black Friday. Ustaw promocje w swoim sklepie i zaproś klientów na zakupy! Sprawdź na co warto zwrócić uwagę.

Dlaczego zniżki są ważne?

Z badania konsumenckiego przeprowadzonego przez firmę technologiczną - Criteo znaną z oferowanych narzędzi reklamowych do marketingu wynika, że zdecydowana większość konsumentów zrobi w tym roku zakupy w sieci, zamiast stacjonarnie. Jedyną kategorią, której nie przeskoczy sprzedaż online jest żywność i alkohol, które to zdecydowanie chętniej klienci kupują „na miejscu”.

W związku z nadchodzącym świętem zakupów - Black Friday - warto przygotować specjalne zniżki i tym samym zachęcić kupujących do odwiedzenia naszej witryny. Wykorzystując potencjał marketingowy wydarzenia, możemy skorzystać z większego niż zwykle zainteresowania klientów.

Wielu klientów, wykorzysta ten okres na zakupy świąteczne, dzięki czemu można spodziewać się zdecydowanie większych koszyków niż w pozostałej części roku.

Narzędzia RedCart do akcji promocyjnych

W sklepie internetowym RedCart znaleźć można nowoczesne reguły rabatowe, dzięki którym możliwe jest automatyczne naliczanie rabatów według zaawansowanych reguł oraz oferowanie klientom promocji: na wybrany asortyment, wybranych producentów, dla konkretnych grup klientów, oraz opcje takie jak oferowanie darmowego produktu w przypadku spełnienia określonych warunków.

Zaawansowane narzędzia pozwalające przyznawać klientom rabaty i promocje, to jedne z najbardziej przydatnych funkcji w sklepie internetowym. Możemy także czasowo ustawić ograniczoną promocję na wybrane przez siebie, konkretne produkty.

Dostępne są opcje:

  • Ustawienia czasowo ograniczonej promocji w przypadku wybranych produktów na dowolną kwotę
  • Ustawienia czasowo ograniczonej promocji w przypadku wybranych produktów, na dowolną wartość procentową,
  • Ustawienia konkretnej ceny promocyjnej na wybrane produkty

Sukces sprzedażowy w tym okresie składa się głównie z atrakcyjnej ceny jaką są w stanie zaproponować sprzedawcy, a także przyciągających uwagę grafik promocyjnych.

W systemie RedCart możesz wykorzystać dedykowane markery promocyjne, którymi oznaczysz wybrany asortyment – znajdziesz je w zakładce Produkty → Więcej → Markery. Dobrym pomysłem będzie także stworzenie dedykowanej strony z promocjami oraz z łatwym do zapamiętania adresem np. nazwasklepu.pl/blackfriday.

Przyda się on np. promując akcje w mediach społecznościowych. Dokonasz tego za pomocą modułu kolekcji. Tworząc kolekcję produktów możesz wprowadzić dodatkowy opis i grafikę czy baner reklamowe, które wyświetlone zostaną nad listą produktową. W ten sposób możesz dokładnie opisać ofertę, a strona będzie przyjazna pod względem SEO.

Jak uruchomić moduł "Kolekcje" w sklepie?

1.  Przejdź do zakładki PRODUKTY I KATEGORIE w Panelu administracyjnym Twojego sklepu, następnie wybierz opcję KOLEKCJE

2. Wprowadź nazwę i ustaw przyjazny link

3. Dodaj produkty do kolekcji - możesz wybrać produkty z całej oferty sklepu w wybranym przedziale cenowym, produkty przypisane do określonej kategorii lub produkty wybranego przez Ciebie producenta

4. Możesz także wprowadzić dodatkowy opis lub dodać grafikę, która będzie wyświetlana nad listą produktów. GOTOWE! Nowa kolekcja została utworzona.

Nie zapomnij poinformować klientów o akcjach promocyjnych! - dedykowane banery, wyskakujące okienko Pop-up czy dodatkowe boksy produktowe na stronie głównej to gwarantowana droga do sukcesu!

Promocje - co jeszcze musimy wiedzieć?

Ważnym aspektem pomyślnej akcji promocyjnej są również czas i koszt dostawy, a także opcja z dostawą do domu klienta. Wysokiej jakości obsługa posprzedażowa, a przede wszystkim możliwości dot. zwrotu zakupionego towaru. O zwrotach piszemy więcej tutaj. Wykorzystaj potencjał marketingu internetowego i narzędzi w oprogramowaniu RedCart, które razem stworzą unikalny i korzystny dla Klienta sklep internetowy.

Oprócz funkcjonalności i narzędzi możesz również:

- wykorzystać media społecznościowe w celu propagowania informacji o promocji,

- skorzystać z potencjału reklam Google,- zaoferuj bezpłatną dostawę powyżej określonej kwoty zakupu lub jeden dzień darmowej dostawy (przy okazji również możesz wziąć udział w akcji Darmowego Dnia Dostawy, który w tym roku wypada 10 grudnia),

- korzystaj z kuponów rabatowych (kwotowe, na darmowy produkt lub na darmową wysyłkę)

- zastosuj program lojalnościowy dla Klientów sklepu.

Promocje w sklepach RedCart

Specjalnie dla Was, sprawdziliśmy co ciekawego z okazji Black Friday, przygotowali niektórzy z naszych klientów:

  • Jesteście fanami sportu? Jeśli tak to świetnie! Sklep https://jakosport.pl/ przygotował promocje na m.in. piłki, torby i ubrania treningowe. Jakosport.pl stawia przede wszystkim na JAKOść swoich produktów i tym właśnie zdobywaserce i zaufanie klientów. 

  • Sklep https://kabaretka.com.pl/c/254/black-friday-.html również postawił na obniżenie cen przed Czarnym Piątkiem. Do 6 grudnia bielizna damska i męska jest do kupienia -15% taniej. Może to dobra okazja do tego, by obdarować swoją ukochaną kompletem zmysłowej bielizny? 

  • Sklep https://lovingshop.pl/ z okazji Black Friday ustalił ciekawe promocje na kosmetyki, feromony i gadżety erotyczne. 

  • Przy okazji zakupów warto sprawdzić ofertę w sklepie https://jomal.pl/. Znajdziecie w nim m.in zabawki zdalnie sterowane, a nawet zestawy mebli ogrodowych.

  • Doskonałą propozycją na prezent dla najmłodszych i ich rodziców są produkty ze sklepu https://tuliki.pl/ . W ofercie zabawki, akcesoria praktyczne stworzone według potrzeb i wieku najmłodszych. Poniżej przestawiamy HIT cenowy:

  • Perfumiera internetowa https://luxuryforless.pl/ to wprost idealne miejsce do zakupu świątecznych prezentów dla niej dla niego. Kosmetyki, perfumy, oraz zestawy teraz w dużo niższych cenach. W trakcie Black Week można skorzystać z wielu promocji oferowanych przez sklep. Np. -50% na drugi produkt!

Autor: RedCart Kategoria: Marketing i promocja
Blog RedCart

Może Cię jeszcze zainteresować

Zobacz najpopularniejsze artykuły z kategori Marketing i promocja