Strona główna Blog Dropshipping

Dropshipping - proces zamówienia

Autor: RedCart Kategoria: Dropshipping

Wiesz już z jakiej hurtowni chcesz mieć asortyment, a także wiesz jak rozpocząć współpracę z daną hurtownią. Teraz nadszedł czas, abyś dowiedział się jak wygląda proces zamówienia towaru w modelu dropshipping.

Dropshipping jest wygodnym modelem sprzedaży dla sklepów internetowych, ponieważ cały proces realizacji zamówienia jest po stronie wybranej hurtowni. Jak wygląda proces zamówienia w sklepie dropshipping? O tym opowiemy w 6 prostych krokach!

PROCES ZAMÓWIENIA W MODELU DROPSHIPPING

KROK 1

Wykonanie zamówienia w sklepie internetowym.

Sklep ma za zadanie przyciągnąć jak najwięcej Klientów do sklepu. Wszelkie działania promocyjne w tym kierunku prowadzą do jednego celu: złożenia jak największej ilości zamówień w Twoim sklepie. O reklamowaniu się sklepu internetowego dropshipping poświęcimy kolejny wpis.


KROK 2

Sklep dostarcza zamówienie do hurtowni dropshipping.

W zależności od integracji przesyłanie zamówień może odbywać się automatycznie (poprzez API), lub ręcznie (składanie zamówienia po zalogowaniu na stronie hurtowni lub wysłanie zamówienia poprzez e-mail).


KROK 3

Opłata zamówienia przez Klienta Twojego sklepu internetowego.

Sklep staje się wyłącznie pośrednikiem pomiędzy konsumentem, a hurtownią. Brak ryzyka w modelu dropshipping jest następujące: dopiero po opłaceniu zamówienia przez Klienta, zamawiany jest towar w hurtowni. Dzięki temu uniknie się nieuczciwych kupujących i ewentualnych strat, które mogłyby wystąpić w tradycyjnym modelu sprzedaży. 

Dropshipping proces zamówienia
KROK 4

Kompletowanie zamówienia przez hurtownie dropshipping.

Po otrzymaniu wpłaty, hurtownia rozpoczyna kompletowanie zamówienia. Towary są wybierane z magazynu, kompletowane i przygotowywane do wysyłki. Do środka przesyłki można dodać własne materiały reklamowe (wcześniej dostarczane do hutowni), można również użyć taśm reklamowych do oklejania przesyłki. Gotowa paczka jest w pełni przygotowana do wysyłki.


KROK 5

Hurtownia wysyła towar na adres podany przez Klienta.

Podróż zamówionego towaru odbywa się wprost z hurtowni a kończy w lokalizacji wybranej przez Klienta.


KROK 6

Opłata zamówienia dla hurtowni przez sklep internetowy.

Sprzedawca lub zautomatyzowany system dokonuje wpłaty na konto hurtowni, pomniejszając kwotę o wysokość marży. Zaplaty za zamówiony towar przez Klientów sklep może opłacać za każdym razem gdy składane jest zamówienie, pod koniec każdego tygodnia, lub pod koniec miesiąca. Wszystko zależy od podpisanej umowy z hurtownią.



Wykorzystaj wiedzę w praktyce - załóż sklep!
 

Autor: RedCart Kategoria: Dropshipping
Blog RedCart

Może Cię jeszcze zainteresować

Zobacz najpopularniejsze artykuły z kategori Dropshipping