Strona główna Blog Marketing i promocja

Facebook Insights - co to jest i jak działa?

Autor: Natalia Podgórska Kategoria: Marketing i promocja

Facebook Audience Insights to narzędzie, które pomaga marketerom i firmom zrozumieć, w jaki sposób ludzie wchodzą w interakcję z ich marką na Facebooku. Może służyć do sprawdzania, które posty działają najlepiej, jakie treści mają największe zaangażowanie

Facebook Insights – co to jest?


Facebook zmienił swój algorytm, aby wyświetlało się więcej postów od znajomych i członków rodziny w kanałach wiadomości użytkowników, co utrudnia markom dotarcie do osób, które mogły wcześniej widzieć ich posty.


Facebook Audience Insights to narzędzie, które oferuje wgląd w dane demograficzne, zainteresowania i zachowania osób, które lubią twoją stronę. Oprogramowanie to może pomóc w tworzeniu treści, które są odpowiednie, angażujące i interesujące dla odbiorców. Pomaga również dowiedzieć się, o czym mówią ludzie w twojej branży, dzięki czemu możesz wyprzedzić konkurencję.

Jak korzystać z Facebook Audience Insights?


W celu skorzystania z Audience Insights należy wejść do „Menedżera reklam” znajdującego się na stronie głównej Facebooka w panelu po lewej stronie. Następnie trzeba wybrać opcję „Audience Insights” (Statystyki grupy odbiorców). Po tym kroku pojawią się dwie grupy odbiorców:

  • „Wszyscy na Facebooku”,
  • „Użytkownicy połączeni z Twoją stroną”.


Aby poznać odbiorców, którzy mają kluczowe znaczenie dla twojej strony, wybierz opcję „Wszyscy na Facebooku”, a w następnym kroku ustaw lokalizację – w polu „Kraj, region lub miasto” zmień Stany Zjednoczone na Polskę. Teraz należy wybrać płeć i wiek twojej grupy wraz z zainteresowaniami. Po wybraniu wskaźników na górze głównego pulpitu możesz sprawdzić, ile w przybliżeniu wynosi liczba osób, które korzystają miesięcznie z Facebooka. Poniżej będziesz mógł zobaczyć wykres przedstawiający rozkład wiekowy użytkowników, a jeszcze niżej – status w związku czy poziom wykształcenia.


Panel Facebook Audience Insights dzieli się na cztery zakładki:

  • dane demograficzne,
  • polubienia strony,
  • lokalizacja,
  • aktywność.


Korzystając z każdej z nich, dowiesz się np. jakie strony mają najwięcej polubień czy które fanpage są najczęściej odwiedzane przez grupę określonych przez ciebie odbiorców.

Jakie są najlepsze sposoby wykorzystania Facebook Insights w Twojej firmie?


Najlepszym sposobem wykorzystania Facebook Audience Insights jest użycie go jako narzędzia do segmentacji odbiorców i kierowania. Pomoże ci zrozumieć, czym interesują się twoi odbiorcy, czego chcą i jak zaangażować ich w treści. Facebook Audience Insights można również wykorzystać do analizy konkurencji i planowania strategii marketingowej. W jaki sposób znaleźć nowe kanały dotarcia do odbiorców lub uzyskania nowych możliwości dla twojej firmy? Skorzystaj z funkcji „Wybierz odbiorców”, a następnie:

  • pod listą odbiorców wybierz „Zainteresowania”, kliknij zainteresowanie, aby zobaczyć listę postów opublikowanych przez inne osoby w ciągu ostatnich 3 miesięcy;
  • możesz także wyświetlić wszystkie opublikowane treści związane z tym tematem,
  • kliknij opublikowany post, aby zobaczyć dane demograficzne osób, które się zaangażowały.

Jak wykorzystać Facebook Audience Insights do budowania marki osobistej?


Facebook Insights to świetne narzędzie dla osób, które chcą budować swoją osobistą markę. Może pomóc w lepszym zrozumieniu odbiorców i śledzeniu działań, które mają miejsce na Facebooku. Możesz dowiedzieć się, jakich słów kluczowych używają ludzie, aby znaleźć ciebie, twoich znajomych i udostępniane treści. Pomoże ci to określić, które posty mają najwięcej polubień, udostępnień i komentarzy. Dzięki tej opcji masz możliwość tworzenia treści, które udostępniane twoim odbiorcom z większym prawdopodobieństwem się przyjmą.


Funkcjonalność Facebook Insights polega na tym, że nie jest to tylko narzędzie do budowania marki osobistej – pomaga także zrozumieć, jak działają twoje treści i jak ludzie wchodzą w interakcję z twoimi postami. Chcesz założyć bloga? Zbudować aplikację? Wprowadzić nowy produkt? Wszystkie te rzeczy mogą wydawać się łatwe, ale kiedy sprowadza się do faktycznego ich wykonania, będziesz chciał wiedzieć, co działa.

Co zatem możesz zrobić z Facebook Insights? Oto kilka pomysłów:

  • dowiedz się które posty są najskuteczniejsze pod względem zasięgu i zaangażowania,
  • śledź rozwój swojej marki w czasie, analizując liczbę polubień, udostępnień, komentarzy i reakcji, jakie otrzymują twoje posty,
  • zobacz jaki rodzaj treści wywołuje najwięcej interakcji w kanałach mediów społecznościowych.
Autor: Natalia Podgórska Kategoria: Marketing i promocja
Blog RedCart

Może Cię jeszcze zainteresować

Zobacz najpopularniejsze artykuły z kategori Marketing i promocja