Strona główna Blog Marketing i promocja

Jak dobrze prowadzić profil e-sklepu na Facebooku?

Autor: RedCart Kategoria: Marketing i promocja

Z Facebooka korzysta już ponad 16 mln użytkowników w Polsce. Wielu z nich to Twoi potencjalni klienci! To właśnie na Facebooku budujemy wizerunek naszej marki, prezentujemy produkty, możemy informować o promocjach, zniżkach. Przede wszystkim budujemy rela

Z Facebooka korzysta już ponad 16 mln użytkowników w Polsce. Wielu z nich to Twoi potencjalni klienci! To właśnie na Facebooku budujemy wizerunek naszej marki, prezentujemy produkty, możemy informować o promocjach, zniżkach. Przede wszystkim budujemy relacje z klientami - mogą zadawać nam pytania, dodawać opinie, pisać recenzje produktów. Facebook sprzedaje, nie da się temu zaprzeczyć. Poniżej prezentujemy kilka istotnych kwestii, które pomogą uczynić profil sklepu internetowego interesującym dla Twoich klientów.

  1. Treści tekstowe postów wymagają urozmaicenia multimediami - to przede wszystkim: zdjęcia, infografiki, materiały wideo i inne formy niestandardowe np. posty 3D, zapętlone klipy, kolaże zdjęć, gify itp.

  2. Treści muszą być publikowane regularnie, nie rzadziej niż 3x w tygodniu - jest to kluczowa kwestia dla rozwoju profilu (wskazuje na „żywotność” marki). 

  3. Wchodź stale w interakcje z komentującymi, pozwali to na budowanie społeczności   i pozyskiwanie nowych fanów. Nawiązuj z nimi realny kontakt, wciągnij ich w interakcję, zostaw ślad, że coś Cię interesuje. 

  4. Kwestie wizualne często mogą być istotniejsze od samej treści. Kupujemy oczami, więc należy zadbać o estetyczną prezentację produktów by przyciągały uwagę klientów. Używaj materiałów o wysokiej jakości. Do zdjęć używaj dobrego sprzętu.

  5. Uzupełnij najważniejsze informacje na swojej stronie - kontakt, opis sklepu, odnośnik do strony internetowej itp. To tutaj mówisz światu o swoich usługach. To jedna z najważniejszych sekcji na Facebooku.

  6. Planuj posty z wyprzedzeniem. Facebook pozwala nam na tworzenie treści roboczych lub umieszczanie wpisów w wybranych przez nas dniach i godzinach. 

  7. Dawaj wartość - rozwiązuj problemy odbiorcy, podkreślaj plusy, które klient uzyska wybierając Twój produkt uwypuklając jego najważniejsze cechy. 

  8. Skorzystaj z opcji przypinania postów. Dzięki temu wyszczególnione przez Ciebie posty dotrą do większej grupy odbiorców. Oznaczaj swoich partnerów, Twoje posty będą wtedy widoczne dla innych fanów na fanpage’ach zaprzyjaźnionych firm. 

  9. Pisz na temat o zagadnieniach tożsamych z profilem Twojej działalności. Pamiętaj, że sprzedając np. rośliny nie udostępniać postów związanych np. z aktywnością sportową. Myśl za to kontekstowo. Wykorzystaj np. zdjęcie chłopaka pędzącego na rowerze z bukietem kwiatów pod pachą. Ubierz to w odpowiednie słowa, zareklamuj swój bukiet. Odbiorca będzie zaintrygowany i domyśli się, że chłopak zapewne pędzi do swojej dziewczyny, a najpiękniejsze kwiaty kupi właśnie u Ciebie.

  10. Nie pisz przydługich opisów. Skup się na najważniejszych słowach kluczowych i wokół nich buduj komunikat. Tu nie ma miejsca na przydługie treści, może to działać zniechęcająco na Twoją grupę odbiorców. Niech posty będą maksymalnie zwięzłe i treściwe. 

  11. Zachęcaj swoich fanów do wypowiadania się na jakiś temat, stosuj tzw. “call to action” (CTA). To nic innego jak dosłownie “wezwanie do działania”. To proste frazy, jak np.: “Chcesz odkryć tajemnicę specjalnie wybranych przez nas produktów?”, “Co powiecie na zestaw, który dla Was przygotowaliśmy?”, “Czekamy na Wasze zdanie   w komentarzach” itp. 

  12. Pamiętaj, że fanpage marki to nie profil prywatny. Możesz oczywiście pozwolić sobie na rozluźnianie atmosfery i od czasu do czasu wrzucić zabawnego mema związanego z tematyką Twojego sklepu. Uważaj jednak na wpisy, które chcesz umieścić na prywatnym koncie, by nie znalazły się na tym firmowym. 

  13. Dziękuj swoim fanom! Możesz otagować osoby, które np. udostępniły Twój post i podziękować im za to. To pozytywnie wpłynie na Twój wizerunek.

  14. Korzystaj z Messengera, nie ignoruj wiadomości, które pojawiają się na skrzynce odbiorczej. Możesz skorzystać także z opcji automatycznych odpowiedzi. Może to być np. kilka zdań dziękujących za nawiązaniu kontaktu i informacja, że postarasz odpowiedzieć na wiadomość jak najszybciej. Użytkownicy nie będą się denerwować, jeśli odpiszesz po dłuższej chwili.


Autor: RedCart Kategoria: Marketing i promocja
Blog RedCart

Może Cię jeszcze zainteresować

Zobacz najpopularniejsze artykuły z kategori Marketing i promocja