Strona główna Blog Dropshipping

Skąd brać towar do sklepu internetowego?

Autor: RedCart Kategoria: Dropshipping

Chcesz otworzyć sklep internetowy, ale nie wiesz, co będziesz sprzedawać? To fundamenty Twojego biznesu, dlatego podpowiemy Ci skąd brać produkty do Twojego nowego sklepu internetowego.

Zapisz się na bezpłatne
lekcje o e-commerce.

Zdobywaj wiedzę i inspirację potrzebne do budowania
dochodowego sklepu internetowego.

Podając e-mail akceptujesz politykę prywatności

Masz już pomysł na biznes - własny sklep internetowy - ale nie wiesz, skąd miałbyś sprowadzać towar? To fundament Twojego biznesu, na którym będziesz budować własną firmę, dlatego zanim rozpoczniesz realizację swojego projektu, musisz pozyskać kontakty z dostawcami. Masz wiele możliwości: tańszych i wygodniejszych, albo wymagających od Ciebie większego nakładu finansowego i zaangażowania.

Poszukiwania dostawców na własną rękę

Najlepszym źródłem informacji o producentach i dostawcach jest Internet. Tam właśnie sprzedawcy najczęściej rozpoczynają swoje poszukiwania. Strony internetowe, fora, serwisy społecznościowe i grupy dyskusyjne – właśnie tam można znaleźć wiele ciekawych ofert i propozycji. Należy jednak pamiętać, że korzystają z nich, podejmujesz pewne ryzyko – nie znając potencjalnego partnera handlowego, musisz mu zaufać „w ciemno”.

Pamiętaj o cenach

Poszukiwania dostawców mogą znacznie opóźnić otwarcie własnego e-sklepu. Trzeba pamiętać, że to od nich zależy jakość produktów, ilość i różnorodność. Nie bez znaczenia są także ceny, które proponują. Musisz pamiętać, iż w Twoim sklepie będą one nieco wyższe, abyś mógł zarabiać na swoim biznesie. Jeśli więc zależy Ci na pozyskaniu Klientów, którzy kierują się przede wszystkim niską ceną, powinieneś wybrać odpowiednich dostawców.

Jak zoptymalizować pracę hurtowni?

Szukając hurtowni, kieruj się między innymi różnorodnością jej asortymentu. Im więcej będziesz mógł zamówić z jednej hurtowni, tym lepiej - najpewniej wynegocjujesz lepsze ceny. Co więcej, pamiętaj, iż praktycznie każdy dostawca może zapewnić Ci indywidualne ceny, tym korzystniejsze, im bardziej zaufanym odbiorcą będziesz. Nie zapominaj więc o regulowaniu swoich rachunków w terminie.

Warto także z poziomu sklepu internetowego dokonać integracji z hurtownią. Dzięki temu dla wszystkich zamawianych z niej produktów ustalisz tylko marżę i będziesz mógł automatycznie dodać je do swojego sklepu. Oszczędzi Ci to ręcznego ich wprowadzania, a co za tym idzie, prowadzenie sklepu zajmie mniej czasu, a sprzedaż będzie mogła zacząć się natychmiast.

Jeśli nie hurtownia to może producent?

Bez wątpienia najwięcej osób decyduje się na współpracę z hurtownią. Jeśli jednak chciałbyś skorzystać z innych rozwiązań, jednym z nich jest własnoręczne znalezienie producenta, od którego będziesz kupował towar. Jest to bez wątpienia rozwiązanie najtańsze, choć może pociągać za sobą konieczność nawiązania kilkunastu kontraktów i inwestycji w kilkadziesiąt tysięcy sztuk każdego rodzaju produktów.

To niebezpieczeństwo, które może sprawić, że w przypadku niepowodzenia towar długo będzie leżał w magazynie, zajmował miejsce i powodował straty.

Dropshipping - niskie koszty i szybkie wejście na rynek

Znalezienie godnego zaufania oraz posiadającego asortyment odpowiadający naszym oczekiwaniom dystrybutora nie jest łatwe. W przypadku braku doświadczenia w e-biznesie może się to okazać jednym z większych przeszkód na drodze do szybkiego wejścia na rynek.

Jednym z dobrych pomysłów jest prowadzenie sklepu internetowego w oparciu o system dropshipping. Pozwala to skrócić czas uruchomienia sklepu oraz zminimalizować koszty, jakie są z tym związane.

Na czym polega dropshipping?

Dropshipping polega na pośredniczeniu pomiędzy hurtownią, a odbiorcą. W praktyce oznacza to, iż nie musisz fizycznie kupować towaru, ani posiadać miejsca na jego przechowywanie. Nie jesteś także odpowiedzialny za wysyłkę i pakowanie, a jedynie za znalezienie Klienta i nawiązanie transakcji.

Model dropshippingu jest idealny dla osób, które pragną rozpocząć działalność ze stosunkowo małym nakładem środków i bez zaopatrywania się “na zapas” w towar. Dzięki takiej organizacji pracy nie ma także konieczności zatrudniania osób pracujących na magazynie czy osobistej obsługi firm kurierskich.

Produkty własne

Ostatnim sposobem na zaopatrzenie sklepu w towar jest jego własnoręczna produkcja. Unikatowe przedmioty handmade zyskały sobie w ostatnich latach na popularności, dlatego nie może dziwić, iż powstaje coraz więcej sklepów internetowych, oferujących je w swoim asortymencie. To doskonały pomysł zwłaszcza dla osób rozpoczynających działalność w biznesie, a posiadających unikalne umiejętności, jak choćby wyrób biżuterii.

Decydując się na sprzedaż produktów handmade, należy pamiętać, iż asortyment z reguły jest dość wąski. Przekłada się to z jednej strony na łatwość promocji i obsługi sklepu, z drugiej na stosunkowo mały wybór z punktu widzenia Klienta. Dlatego, aby go przyciągnąć, warto postawić na oryginalność wykonania, jak i opakowania. Dzięki temu na pewno własny produkt będzie konkurencją dla szeroko dostępnych na rynku, masowo produkowanych wyrobów.

Który ze sposobów zaopatrzenia wybierzesz?

Przedstawiliśmy Ci trzy najpopularniejsze sposoby zaopatrywania sklepu: znalezienie hurtowni lub producenta, dropshipping lub sprzedaż produktów własnych. Każdy z nich wiąże się w pewnymi udogodnieniami, dlatego ostateczna decyzja musi być uzależniona od Twoich własnych możliwości, w szczególności związanych z miejscem magazynowania towaru i możliwymi nakładami.

Jeśli jeden z tych sposobów wydał Ci się najbardziej odpowiedni, chętnie posłuchamy, dlaczego akurat jego wybierasz?

Chcę wypróbować sklep dropshipping za darmo

Przetestuj sklep internetowy RedCart

14 dni za darmo, w każdej chwili możesz zrezygnować.

Podając e-mail akceptujesz regulamin i politykę prywatności
Autor: RedCart Kategoria: Dropshipping
Blog RedCart

Może Cię jeszcze zainteresować

Zobacz najpopularniejsze artykuły z kategori Dropshipping