Strona główna Blog Marketing i promocja

Ubierz swój e-sklep na święta!

Autor: RedCart Kategoria: Marketing i promocja

Zimowy wystrój w sklepach stacjonarnych to już tradycja. Czy wiesz, że swój sklep online też możesz udekorować w świąteczną szatę? Sprawdź jak to zrobić i dlaczego warto zainteresować się tym tematem.

Zapisz się na bezpłatne
lekcje o e-commerce.

Zdobywaj wiedzę i inspirację potrzebne do budowania
dochodowego sklepu internetowego.

Podając e-mail akceptujesz politykę prywatności

Podczas zakupów świątecznych, wystrój w sklepach stanowi jeden z najważniejszych elementów merchandisingu.

Czym jest merchandising?

W handlu tradycyjnym to pojęcie znane jest już od dawna i służy optymalizacji ekspozycji w punkcie handlowym w celu zwiększenia sprzedaży. Podobnie jak sama sprzedaż, merchandising odnosi coraz większe znaczenie również w wirtualnym świecie. Liczne badania tego tematu, dowiodły że zestaw dobrze dobranych elementów - bodźców (takich jak zapach, dźwięk czy wizualizacja) ma znaczący wpływ na zachowania zakupowe konsumentów.

Sklepy internetowe mają na tym polu ograniczone możliwości, ponieważ ciężko jest im zbudować ciepłą, świąteczną atmosferę nie mając do dyspozycji np. nastrojowego oświetlenia, piosenki „Last Christmast” lecącej na przemian z kolędami, zachęcającego zapachu pierniczków lub perfekcyjnie dobranych dekoracji w postaci pięknie przystrojonej choinki stojącej w centrum galerii handlowej.

Wszystkie te elementy współtworzą ciepły, domowy nastrój świąt, który oddziałuje na emocje konsumentów sprawiając, że są zrelaksowani i chcą kupować więcej.

E-merchandising

W przypadku e-merchandisingu zadanie okazuje się być trudniejsze, ponieważ musimy wiedzieć, że Klienci zwykle poświęcają kilka sekund na ocenę wizualną naszej witryny i to w największym stopniu decyduje o sukcesie sprzedażowym.

Do elementów e-merchandisingu zaliczamy przede wszystkim:

  • wysokiej jakości zdjęcia produktowe,
  • wyczerpujące i zrozumiałe opisy produktów w odpowiednio wyeksponowanej formie,
  • tabele rozmiarów pozwalające dopasować produkt do swoich potrzeb bez konieczności wcześniejszego obejrzenia, a także 
  • intuicyjna ścieżka zakupowa.

Przydatne są także: boksy z najczęściej sprzedawanymi produktami czy promocjami, dodatkowe okienka z crosselingiem, czy umieszczone w widocznych miejscach informacje o akcjach marketingowych. Wszystko to jest istotne, aby nasz sklep internetowy był „przyjemny dla oka” i funkcjonalny.

Nie mniej ważna bywa kolorystyka, rozmieszczenie poszczególnych elementów czy nawet wielkość grafik. W sezonie świątecznym możemy postawić na dodatkowe "ozdoby" które pomogą wprowadzić naszych klientów w wyjątkowy nastrój.

Funkcjonalności od RedCart dla Twojego sklepu

Platforma RedCart.pl oferuje swoim sklepom wiele funkcjonalności przydatnych w świątecznym e-merchandisingu.

Takich jak: dedykowane markery do zdjęć, banery a nawet świąteczne tło. Czasem nawet drobna zmiana w wizualizacji strony może mieć ogromne znaczenie w jej odbiorze przez klientów co przekłada się na nasz zysk. Wierzymy że świąteczna stylizacja pomoże uatrakcyjnić ofertę, a także zachęcić klientów do pozostania dłużej w przeglądanym sklepie.

Z tej okazji, przygotowaliśmy mini poradnik jak odmienić swój sklep w grudniu.

Od czego zacząć?

Przygotowaliśmy pokazowy sklep - https://webinar.redcart.pl/ na którym widać, co samodzielnie można zmienić w szablonie. W przykładzie została dodana czapeczka do logo, zmieniono tło strony i stopki, pojawiły się świąteczne banery, markery do zdjęć i dedykowana favicona. UWAGA: Zmiany zajmą Ci nie więcej niż 10 minut!

Sprawdź jak to zrobić:

1. Tło sklepu i stopki

Aby dodać tło do sklepu przejdź do zakładki: Wygląd sklepu -> Szablony -> Konfiguracja grafiki i logo -> Edytor arkusza stylów CSS. W puste pole wklej wybrany kod (możesz użyć obu):

Tło:

#container::before {

  content: url(//redcart.pl/files/images/snowbg.jpg);

  display: block;

   width: 100%;

   height: 10%;  

   z-index: -999999;

   position: absolute;

}

Tło z przykładowego sklepu: https://redcart.pl/files/images/snowbg.jpg

Stopka:

.footer-informations{

 background: #ebfaff;

}

Kolor zastosowany w przykładzie #ebfaff

Następnie wybierz opcje "Zapisz CSS w trybie deweloperskim" a potem niebieski przycisk z lewej strony " Ustaw CSS jako widoczny dla klientów". W ostatnim kroku zapisz całość i wyczyść cache sklepu ( symbol strzałek w prawym, górnym rogu).

2. Świąteczne banery

Wybierz zakładkę Wygląd sklepu->Strona główna. Edytuj pozycje " Główny rotator" lub dodaj nowy rotator.

Przejdź do zakładki "Klatki i warstwy" w edycji rotatora i załaduj wybraną grafikę.

Po wybraniu opcji "Edytuj klatkę" możesz dodać link do którego ma kierować baner.

Banery zastosowane w przykładowym sklepie:

http://redcart.pl/files/darmowaDostawa.png

http://redcart.pl/files/dlaTwoichBliskich.png

http://redcart.pl/files/magiaSwiat.png

http://redcart.pl/files/swiateczneZnizki.png

http://redcart.pl/files/wesolychSwiat.png

3. Świąteczna favicona

Przejdź do zakładki Ustawienia->Podstawowe ustawienia-> Ustawienia dodatkowe. Załaduj ikonkę z komputera i zapisz. W pasku adresu Twojego sklepu na karcie przeglądarki, pojawi się świąteczna ikonka :) UWAGA: favicona musi mieć wymiar 16x16 px lub 32 x32 px i być w formacie png.

Przykładowe favicony:

https://redcart.pl/files/images/icon1.png

https://redcart.pl/files/images/icon2.png

4. Świąteczne markery

Przejdź do zakładki Produkty->Produkty i zaznacz wybrane pozycje do których ma zostać zastosowany marker.

W menu na dole strony, odszukaj opcje „zmień marker” następnie wybierz konkretną nazwę ( np. Ida-swieta_v1 ) i zapisz.

Grafika zmieni się do 15 minut. Wszystkie markery znajdziesz w zakładce Wygląd sklepu. Może je edytować ( np. zmienić ich położenie na obrazku) lub ustawić przeźroczystość.

5. Świąteczne logo

Dodaj je w zakładce Wygląd sklepu-> Szablony-> Konfiguracja grafiki i logo-> logo sklepu. Jeśli nie posiadasz wersji świątecznej, możesz zamówić ją u nas w cenie 75zł netto – po prostu napisz zgłoszenie.

Przetestuj RedCart 14 dni za darmo

Sprzedawaj przez e-sklep, Allegro, Empik, Carrefour, Ceneo.

Podając e-mail akceptujesz regulamin i politykę prywatności
Autor: RedCart Kategoria: Marketing i promocja
Blog RedCart

Może Cię jeszcze zainteresować

Zobacz najpopularniejsze artykuły z kategori Marketing i promocja