Jak możemy Ci pomóc?

Strona główna Baza wiedzy Promocja sklepu

Jak pozyskiwać nowych klientów do sklepu?

Zestawienie najważniejszych metod promocji sklepu internetowego oraz narzędzi mających na celu pozyskiwanie klientów.

Kluczem do sukcesu, niezależnie czy mówimy o tradycyjnym biznesie, czy o sprzedaży w sklepie internetowym, jest skuteczna reklama. Poniżej przedstawiamy najpopularniejsze, a zarazem najbardziej skuteczne formy reklamy stosowane w sklepach internetowych.

1. Pozycjonowanie sklepu internetowego w wyszukiwarkach

To jedna z najpopularniejszych form reklamy. Większość sklepów internetowych stara się zaistnieć w wyszukiwarkach po wpisaniu haseł odpowiadających ich ofercie. Jest to proces zmierzający do wypromowania danego sklepu internetowego na jak najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania wyszukiwarek internetowych dla wybranych słów kluczowych lub fraz.

Fakty są takie, że wyszukiwarki są i nadal będą najpopularniejszą formą zdobywania informacji o istnieniu sklepów internetowych. Internauta, który chce znaleźć np. sklep internetowy z zabawkami w większości przypadków rozpocznie szukanie od wyszukiwarki. Jeżeli prowadzisz taki sklep internetowy, to Twoim celem powinno być to, by znaleźć się możliwie wysoko dla jak największej ilość haseł. Pozycjonowanie dostarcza Twojemu sklepowi potencjalnych klientów, którzy powinni być bardzo zainteresowani Twoją ofertą.

Pozycjonowanie wymaga sporej wiedzy, doświadczenia, a także stałej, systematycznej pracy i zaplecza. Wszystko to mogą dostarczyć firmy trudniące się promowaniem sklepów internetowych. Opcja taka dostępna jest również w ofercie RedCart. Należy w tym miejscu nadmienić, że pozycjonowanie jest procesem wymagającym czasu. Okres pozycjonowania strony na słowa lub frazy o średniej trudności to zazwyczaj kilka miesięcy.

2. E-mail marketing w sklepie internetowym

E-mail marketing to sposób pozyskiwania nowych klientów do sklepu internetowego poprzez pocztę elektroniczną. Aby odnaleźć się w tej formie promocji sklepu internetowego musisz doskonale znać własną grupę docelową - kim są Twoi potencjalni klienci, w jakim są wieku, jakiej płci, czym się zajmują na co dzień, czy też gdzie przebywają w sieci. Po odpowiedzi na te pytania będziesz w stanie wyselekcjonować serwisy zrzeszające takie osoby.

Poważne serwisy zazwyczaj oferują możliwość wykupienia reklamy mailingowej. Podobnie czynią portale internetowe, które potrafią także dokładnie wyselekcjonować dla nas e-maile osób, którymi jesteśmy potencjalnie zainteresowani.

W dalszej kolejności musimy skupić się na treści maila: czy ma to być oferta na konkretny produkt, czy też na cały sklep internetowy? Co chcemy osiągnąć poprzez tego typu reklamę - zdobyć nowych klientów, czy tylko poinformować ich o nowo powstałym sklepie internetowym i zwiększyć świadomość naszej marki? Na samym początku skup się wyłącznie na sprzedaży. To sprzedaż zapewni Ci utrzymanie się na rynku w trudnych pierwszych miesiącach.

E-mail marketing to pojęcie znacznie szersze niż reklama mailingowa. Sami powinniśmy zbierać maile osób potencjalnie zainteresowanych naszą ofertą chociażby poprzez newsletter. Warto wspomnieć, że w przypadku, kiedy zdecydujesz się na sklep internetowy niszowy, w wąskiej, specjalistycznej branży może być Tobie trudno znaleźć serwisy internetowe odpowiadające Twojej grupie docelowej. Co wtedy robić? Stwórz sam taki serwis! Skup się przede wszystkim na treści wysokiej jakości i od samego początku zbieraj adresy e-mail od odwiedzających taki serwis.

3. Program partnerski w sklepie internetowym

Program partnerski to dość zapomniana przez polskie sklepy internetowe forma promocji. Polega na tym, że sklep znajduje partnerów (mogą nimi być zarówno inne serwisy internetowe, jak i zwykli internauci), którzy zgodzą się promować nas sklep internetowy w zamian za prowizję od wygenerowanej sprzedaży.

Choć stworzenie skutecznego programu partnerskiego to nie lada wyzwanie z pewnością wysiłki zostaną wynagrodzone.

Uruchamiając własny program partnerski musimy rozwiązać kilka podstawowych problemów:

Oprogramowanie sklepu internetowego pozyskać osoby lub serwisy internetowe, które mogłyby promować Twój sklep internetowy - trafisz do nich bezpośrednio z ich serwisów lub poprzez fora internetowe zrzeszające partnerów programów partnerskich,

Oprogramowanie sklepu internetowego zbudować infrastrukturę - to będzie z pewnością dodatkowy koszt, niektóre sklepy internetowe oferują moduły pozwalające na uruchomienie programu partnerskiego w obrębie sklepu,

Oprogramowanie sklepu internetowego zastanowić się nad formą nagradzania partnerów - tak jak pisałem, zazwyczaj jest to prowizja od sprzedaży, niektóre programy partnerskie oferują także tzw. prowizję wieczną, czyli wypłacaną także od każdego następnego zakupu danego partnera.

Dalsze kroki to rozwój programu partnerskiego, pozyskiwanie kolejnych partnerów, dostarczanie im skutecznych narzędzi, poprzez które będą mogli promować Twój sklep internetowy.

4. Pasaże handlowe, katalogi sklepów - miejsce promocji sklepu internetowego

Kolejnym miejscem, gdzie możesz promować swój sklep internetowy, są pasaże handlowe. Są to serwisy, które działają zazwyczaj przy największych polskich portalach. Trzeba przyznać, że pasaże handlowe mają trudne zadania - muszą zadowolić zarazem małe sklepy internetowe, jak i te największe. To sprawia, że ich oferta rozdzielona jest na dwa warianty. W standardowym pasażu handlowym zapłacimy zazwyczaj prowizję od sprzedaży wygenerowanej przez ten pasaż, jak i będziemy mogli zakupić dodatkowe pakiety reklamowe, które pozwolą nam lepiej zaprezentować ofertę Twojego sklepu internetowego.

Większe sklepy internetowe obecność w pasażu traktują także pod kątem budowania wizerunku, czy kreowania marki. Z pewnością warto spróbować pasażu handlowego - niewiele miejsc w sieci zrzesza tak dużą liczbę potencjalnych e-klientów.

5. Porównywarki cen

Porównywarki internetowe, to serwisy, które wyświetlają najtańsze oferty dla danych produktów. Jeżeli posiadasz sklep internetowy możesz zintegrować go z porównywarką internetową. Jej użytkownik po wpisaniu produktu, który znajduje się w Twojej ofercie otrzyma listę sklepów, które go oferują. Lista ta jest zazwyczaj posegregowana od najtańszej oferty do najdroższej. Jeżeli Twoja oferta będzie dla danego użytkownika atrakcyjna przejdzie z porównywarki do Twojego sklepu internetowego (za każde takie przejście zapłacisz porównywarce), gdzie być może dokona zakupu.

Porównywarki internetowe to serwisy, które są "żywicielami" wielu sklepów internetowych. Branże takie, jak komputerowa, RTV, czy AGD zdobywa klientów w dużej części za pośrednictwem porównywarek internetowych. Trzeba jednak pamiętać, że porównywarki internetowe niosą za sobą także negatywne aspekty. Przede wszystkim główną rolę odgrywają w nich te sklepy, które są najtańsze. To dla wielu oznacza obniżkę cen i marż, co niesie za sobą mniejsze przychody. Można to jednak niwelować poprzez pozyskiwanie dobrych opinii od użytkowników porównywarek - wystarczy ich tylko dobrze obsłużyć, odwdzięczą się opinią, a my będziemy bardziej wiarygodni pomimo wyższych cen.

Warto wspomnieć, że niektóre branże kompletnie nie nadają się do tego, aby korzystać z porównywarek. Mam tu na myśli przede wszystkim produkty luksusowe lub w jakiś sposób unikalne na rynku, które trudno porównać z innymi. W takiej sytuacji nie ma sensu integrowania sklepu internetowego z porównywarką. Sklepy z mniej popularnych branż nie znajdą tam kategorii odpowiadających ich asortymentowi.

Jeśli jednak chcesz założyć sklep internetowy w branży, która jest mocno "zakorzeniona" na gruncie porównywarek, to warto rozważyć integrację z nimi. To może dostarczyć klientów od zaraz.

Potrzebujesz więcej informacji?

Napisz lub zadzwoń do nas

Pomoc RedCart
+48 22 22 82 114

pn - pt godz. 9:00 - 17:00

Pomoc RedCart
pomoc@redcart.pl

24h / dobę, 7 dni w tygodniu