Strona główna Blog Pierwsze kroki w e-commerce

Zalety sklepu internetowego na abonament

Autor: RedCart Kategoria: Pierwsze kroki w e-commerce

Jedną z trudniejszych, a jednocześnie najważniejszych decyzji, jaką musi podjąć osoba decydująca się na prowadzenie własnego sklepu internetowego, jest wybór oprogramowania.

sklep online

Możliwości jest wiele, jednak każda z nich stanowi inny „pakiet korzyści”. Początkujący przedsiębiorcy decydują się najczęściej na sklep internetowy na abonament. Dlaczego to dla nich korzystne rozwiązanie?

1. Niskie koszty

Zakup dedykowanego oprogramowania to duży koszt, często oscylujący w granicach całego budżetu, jakim dysponuje młody przedsiębiorca. Nie mogąc pozwolić sobie na takie rozwiązanie, należy poszukać innego rozwiązania.

Jeśli znalazłeś się w tej grupie osób, które nie mają na starcie dużych funduszy, sklep internetowy na abonament jest właśnie dla Ciebie. Nie wymaga on tak dużych nakładów, jak dedykowane oprogramowanie, praca informatyków oraz wykupywanie wszystkich niezbędnych narzędzi oddzielnie.

W abonamencie opłaty wnosisz raz na miesiąc, dzięki czemu nie obciążają Twojego budżetu firmowego. Sam wybierasz opcje i pakiety, z których chcesz skorzystać, w oparciu o swoje możliwości finansowe. W zamian otrzymujesz wszystko, co jest Ci niezbędne, w jednej cenie: platformę sprzedażową, hosting, grafikę, domenę oraz inne dodatki.

2. Gotowe rozwiązania

Na początku swojej drogi przedsiębiorcy nie będziesz wiedział wszystkiego, doświadczenie przyjdzie z czasem. Dlatego, decydując się na sklep online z gotowym oprogramowaniem, zminimalizujesz ryzyko popełnienia błędów. Otrzymasz gotowe rozwiązanie techniczne, bez konieczności samodzielnego wdrażania poszczególnych narzędzi. Dzięki temu będziesz mógł skoncentrować się w całości na swoim sklepie, a nie na jego oprogramowaniu i kwestiach informatycznych.

3. Łatwe dotarcie do klienta

Dzięki wykupionej platformie maksymalnie wykorzystasz potencjał sprzedaży online. Możesz wybrać jeden kanał sprzedaży, np. własny sklep internetowy lub Allegro. Możesz także postawić na wielokanałowość, docierając tym samym do szerszego grona klientów. Sklep internetowy na abonament posiada możliwość rozszerzenia go o sprzedaż różnorodnymi kanałami, z którymi może być zintegrowany, takimi jak Allegro, eBay, Ceneo i inne.

Dzięki nim zyskasz możliwość przyciągnięcia klientów z różnych miejsc, zdobędziesz większą rozpoznawalność i zdywersyfikujesz źródła przychodu. Nawet jeśli jeden kanał będzie nieaktywny, otrzymasz więc wpłaty z innych.

4. Wsparcie dla początkujących

Początkujący przedsiębiorca bardzo często potrzebuje wsparcia. Ma wiele pytań, nie tylko na etapie tworzenia sklepu online, ale także w trakcie jego prowadzenia.

Mając sklep internetowy na abonament, będziesz jednocześnie miał możliwość skorzystania ze wsparcia ekspertów, którzy pomogą Ci rozwiązać bieżące problemy i udzielą cennych wskazówek. Dzięki nim będziesz skuteczniej zarządzać swoim biznesem.

5. Perspektywy rozwoju

Oprogramowanie udostępnione w abonamencie nieustannie jest doskonalone oraz wzbogacane o nowe funkcjonalności. Korzystając z niego, jako pierwszy masz szansę wdrożyć nowe funkcje w swoim sklepie. W efekcie masz do dyspozycji najskuteczniejsze rozwiązania, które umożliwiają Ci lepszy rozwój sklepu, bez wnoszenia dodatkowych opłat.

6. Wygodne funkcjonowanie

Prowadzenie biznesu internetowego na gotowym oprogramowaniu jest wygodnie zautomatyzowane, dzięki czemu sklep funkcjonuje i generuje zyski, nawet wtedy, gdy Ty odpoczywasz. Takie platformy jak RedCart.pl oferują w jednym miejscu wszystko, co może się przydać podczas prowadzenia sklepu online, między innymi integrację z systemami płatności online i firmami kurierskimi, a także dostęp do porównywarek cen.

Korzystając z wbudowanych funkcji można także dokonać integracji z hurtowniami i zewnętrznymi serwisami sprzedażowymi, takimi jak Allegro, Amazon lub Ebay. Umożliwia to łatwe zatowarowanie, aktualizację stanów magazynowych i wielokanałowość sprzedaży.  

7. Łatwa sprzedaż

Najprostszym sposobem na sprzedaż we własnym sklepie internetowym jest wirtualne zatowarowanie na podstawie integracji z hurtownią. Polega ono na automatycznym zamieszczeniu produktów z hurtowni w Twoim e-sklepie i na bieżącej aktualizacji ich bazy.

RedCart zapewnia możliwość integracji z wieloma sprawdzonymi hurtowniami, co przekłada się na budowanie zaufania wśród Klientów, a także możliwość zaproponowania im szerokiego asortymentu. Automatyczne aktualizacje to z kolei gwarancja aktualności oferty i cen - w RedCart odbywają się one średnio co 4 godziny. 

8. Szybki start

Dzięki integracji z hurtownią internetową będziesz mógł szybko rozpocząć sprzedaż. Ominiesz modny proces samodzielnego wprowadzania każdego produktu do e-sklepu. Otrzymasz od hurtowni także wysokiej jakości zdjęcia produktowe oraz opisy.

Dzięki temu zyskasz wiarygodność w oczach klientów, przyspieszysz sprzedaż szerokiego asortymentu i zaoszczędzisz swój cenny czas.

9. Oszczędność pieniędzy

Decydując się na wirtualne zatowarowanie poprzez integrację z hurtownią, nie musisz obawiać się o niesprzedany asortyment. W dowolnej chwili możesz bowiem ograniczać lub poszerzać ofertę, wybierając konkretne kategorie towarów i określonych producentów. Nie martwisz się szukaniem dostawców, wybieraniem produktów i jeżdżeniem po towar, a w przypadku dropshippingu - także magazynowaniem czy wysyłką.

10. Duży wybór dostawców

System integracyjny RedCart liczy już ponad 100 hurtowni i dostawców z Polski oraz zagranicy. Wśród produktów na sprzedaż znajdziesz szeroki wybór między innymi:

  • sprzętu komputerowego
  • RTV i AGD
  • książek i multimediów
  • odzieży, obuwia i bielizny
  • artykułów sportowych
  • kosmetyków
  • artykułów dla dzieci
  • artykułów dla zwierząt
  • wyposażenia domu
  • przedmiotów hobbystycznych

Jak to działa?

Nowoczesne hurtownie internetowe dysponują ofertą produktową w postaci tzw. pliku XML lub CSV, który pozwala na masowy, automatyczny import bazy produktowej w formie nazw, zdjęć i opisów do sklepu internetowego. Plik wyposażony jest także w często aktualizowane stany magazynowe oraz ceny.

Założywszy swój sklep, zaczniesz od wybrania hurtowni, z którą chcesz współpracować. Możesz zdecydować się na jedną lub kilka. Następnie podejmiesz decyzję o sprzedaży konkretnych kategorii lub poszczególnych produktów od wybranego dostawcy. W ciągu kolejnych 24 godzin pełna oferta znajdzie się w Twoim sklepie internetowym. Dzięki takiej integracji zaoszczędzisz więc wiele czasu i pracy.

Jeszcze łatwiejsza sprzedaż za pomocą metody dropshipping

Kolejnym z pomysłów, pozwalających na szybkie rozpoczęcie sprzedaży, jest prowadzenie sklepu internetowego w oparciu o system dropshipping. Pozwala on skrócić czas uruchomienia sklepu oraz zminimalizować koszty, jakie są z tym związane.

Dzięki tej metodzie cały handel odbywa się dla Ciebie w sposób czysto wirtualny. Nie musisz posiadać magazynu i towarów, wynajmować lokalu i zatrudniać pracowników, odpowiedzialnych za obsługę przesyłek. To na dostawcy ciążyć będzie obowiązek pakowania towaru i jego wysyłki, Twoim zadaniem będzie jedynie znalezienie Klientów i dokonanie sprzedaży. To idealna metoda dla osób, pragnących prowadzić sklep w pojedynkę, w zaciszu swego domu.

10 zalet sklepu internetowego w abonamencie

Przedstawiliśmy Ci dziesięć głównych zalet, które mogą skłonić Cię do skorzystania z możliwości prowadzenia sklepu internetowego w modelu abonamentu. Najważniejsze z nich to dostęp do pełnej funkcjonalności oraz automatyzacja i integracja z hurtowniami czy firmami kurierskimi. Takie rozwiązania pozwalają na uproszczenie startu w biznesie, a także zmniejsza ilość pracy, jaką będziesz musiał wykonać. Innymi słowy abonament to oszczędność wysiłku, czasu i pieniędzy.

Jesteś zainteresowany abonamentem lub już prowadzisz sklep w tym modelu? Nie wahaj się przed zostawieniem swojej opinii lub pytania na naszej stronie.

Autor: RedCart Kategoria: Pierwsze kroki w e-commerce
Blog RedCart

Może Cię jeszcze zainteresować

Zobacz najpopularniejsze artykuły z kategori Pierwsze kroki w e-commerce