Jak możemy Ci pomóc?

Strona główna Baza wiedzy Wygląd i grafika

Opis produktów w sklepie internetowym

Wszystkie elementy karty produktowej powinny być skonstruowane w taki sposób, aby maksymalizować konwersję w sklepie internetowym.

Poza funkcjonalnym i łatwym w obsłudze dla klienta końcowego sklepem internetowym należy pamiętać o kilku ważnych elementach, na które klienci zwracają szczególną uwagę.

Niewątpliwie kluczową sprawą, która w dużej mierze decydującą o tym, czy klient dokona zakupu danego produktu w sklepie internetowym czy też nie, są jasne i przejrzyste informacje na jego temat, czyli odpowiedni opis na karcie produktu. Wielu właścicieli sklepów internetowych nie przykłada wielkiej wagi do strony merytorycznej sklepu internetowego. Najczęściej w sklepach znajdziemy jedno małe zdjęcie oraz cenę. Naszym zdaniem to zdecydowanie za mało, należy kierować się zasadą, im więcej informacji na temat produktu, tym większa szansa jego sprzedaży. Warto zatem zwracam uwagę na to, aby produkty w sklepie internetowym posiadały odpowiednią ilość informacji. Poza opisem na stronie informacyjnej produktu powinny znaleźć się również:

Cena

Oczywista sprawa, jeśli uważamy za celowe to możemy podawać cenę netto i brutto, jednak jeśli naszymi klientami są wyłącznie osoby prywatne, nie ma potrzeby podawania zarówno cen netto jak i brutto;

Zdjęcie a najlepiej kilka zdjęć produktu, im więcej tym lepiej
Na stronie produktu w sklepie internetowym prezentujemy zdjęcie produktu, które po kliknięciu otwiera się w powiększeniu;

Opis produktu

Należy w wyczerpujący sposób przedstawić informacje na temat produktu, w zależności od jego specyfiki należy wyszczególnić m.in. zalety produktu, cechy, specyfikację techniczną. Warto w pierwszej części opisu produktu w kilku zdaniach napisać o podstawowej funkcji produktu oraz o jego zaletach. Często opis produktu dostarczony jest przez producenta, warto umieścić go na stronie informacyjnej, gdyż często zawiera szczegółowe informacje, które mogą być ważne dla klientów;

Czas dostawy i dostępność to bardzo ważne informacje dla klienta naszego sklep internetowego.
Należy zatem do każdego produktu dołączyć informacje czy dany towar mamy na magazynie i od ręki możemy go dostarczyć klientowi czy przypadkiem chwilowo go brakuje i dostawa nastąpi w ciągu 7 dni;

Koszt przesyłki

Jest to jeden z elementów, który w rozumieniu prawa musi znaleźć się w sklepie internetowym, należy zatem określić koszt przesyłki dla każdego produktu. W przypadku towaru o dużych gabarytach lub masie trzeba zamieścić dokładną informację o kosztach. Będzie to jasna informacja dla klienta i pozwoli Ci uniknąć ewentualnych nieporozumień;

Cechy, opcje produktów

Takie jak rozmiar czy kolor powinny również znaleźć się w opisie produktu. Oprogramowanie sklepów internetowych RedCart posiada takie rozwiązanie, dodatkowo możesz przypisywać stany magazynowe do cech produktów. Szczegółowy opis dostępny jest na naszym blogu.

Opinie, recenzje

Warto korzystać z tej opcji w sklepie internetowym, nic tak bowiem nie działa na klienta, jak opinia drugiej osoby. Opinie są cennym źródłem informacji o produkcie oraz często wpływają na decyzję zakupową.

Warto skorzystać również z dodatkowych opcji, które oferuje oprogramowanie sklepu internetowego, jak np. produkty polecane. Jest to lista produktów, które pojawiają się wraz z opisywanym produktem jako ich uzupełnienie.

Jak widzisz lista elementów, na które klient końcowy zwraca uwagę jest długa, dlatego podczas tworzenia oferty w sklepie internetowym należy mieć na uwadze, że im więcej wartościowych informacji na temat produktu, tym większa szansa kupienia produktu przez klienta.

Potrzebujesz więcej informacji?

Napisz lub zadzwoń do nas

Pomoc RedCart
+48 22 22 82 114

pn - pt godz. 9:00 - 17:00

Pomoc RedCart
pomoc@redcart.pl

24h / dobę, 7 dni w tygodniu