Jak możemy Ci pomóc?

Jak utworzyć opcje dla produktów w sklepie internetowym RedCart? Konfiguracja cech produktowych.

W systemie internetowym RedCart istnieje możliwość stworzenia cech do produktów. Opcja dostępna jest w zakładce Produkty i kategorie - Cechy. Cechy umożliwią nam np. zróżnicowanie pod względem koloru, rozmiaru, szerokości czy długości w ramach jednego produktu. Dodatkowo, przy wyborze określonej cechy przez klienta możemy przypisać zdjęcie produktu w odpowiednim wariancie oraz kwotę lub wartość procentową, o jaką cena produktu ma zostać zmieniona w przypadku wybrania przez klienta odpowiedniego wariantu produktu.

Przykład:

Posiadamy jeden model bluzki w kilku rozmiarach: S, M, L i XL. Dzięki tej funkcjonalności możemy utworzyć cechę o nazwie np. Rozmiar i podać wartości opcji odpowiadające rozmiarom czyli S, M, L i XL. Następnie, po utworzeniu Cechy, przypisujemy ją w edycji produktu w zakładce Opcje do produktów przy pomocy ikonki Konfiguracja i zaznaczamy te wartości (rozmiary) które chcemy zaoferować naszym klientom. Przy wyborze konkretnego rozmiaru możemy ustalić czy cena produktu ma zostać zmodyfikowana dla danej cechy, czyli np. możemy doliczyć marżę w wysokości 15% do ceny bazowej produktu, w przypadku gdy klient wybierze rozmiar XL. Możemy także przypisać zdjęcie dla wybranej wartości. Wówczas przy wyborze danej cechy zmieni się aktualnie wyświetlane zdjęcie produktu.

TWORZENIE CECH:

Załóżmy, że posiadamy produkty które zróżnicowane są jedynie pod względem koloru. Wówczas, aby utworzyć cechę klikamy na zakładkę Produkty i kategorie -> Cechy, następnie klikamy na ikonkę Dodaj, W zakładce Nazwa opcji podajemy nazwę czyli np. KOLOR. Możemy dodatkowo zaznaczyć opcję "Dodaj do filtra i do zaawansowanej wyszukiwarki" co ułatwi naszym klientom wyszukiwanie produktów po kolorze lub innej opcji, która aktualnie tworzymy. W zakładce Wartości opcji podać należy wartości czyli np. Niebieski, Zielony, Czerwony itp. W zakładce Kolejność możemy ustalić kolejność wyświetlania się opcji w menu wyboru na karcie produktu. Do wyboru mamy kolejność alfabetyczną (a-z) , odwrotną alfabetyczna (z-a) lub kolejność indywidualną, wówczas będziemy mogli posortować opcje według własnego uznania. Na koniec, po uzupełnieniu wszystkich danych klikamy na Zapisz.

Po utworzeniu opcji przechodzimy do zakładki Produkty i kategorie - Produkty. Następnie przechodzimy do edycji wybranego produktu klikając na ikonkę Edytuj. W edycji w zakładce Opcje do produktów Korzystamy z ikonki Konfiguracja. Tutaj pojawi nam się lista wcześniej utworzonych opcji. Wybieramy wcześniej utworzoną przez nas opcję o nazwie KOLOR - poniżej pojawi się nam szara belka - i klikamy na rozwiń. Po rozwinięciu wyświetlona zostanie lista wszystkich wartości opcji.Mamy tutaj możliwość zaznaczenia tych opcji (w naszym przypadku kolorów) które chcemy udostępnić klientom sklepu. Aby opcja była dostępna należy zaznaczyć pole znajdujące się obok nazwy.

Po prawej stronie znajduje się menu rozwijane z opcjami do wybory:

+(plus)
-(minus)

W zależności od tego, jaką opcję wybierzemy cena bazowa produktu może zostać zwiększona lub zmniejszona. W polu obok możemy wprowadzić wartość, o jaką cena ma zostać zmodyfikowana. Pozostawienie pustego pola nie spowoduje zmiany ceny.
Po prawej stronie od pola, w którym podajemy wartość możemy wybrać czy wartość ta ma być procentem czy wartością kwotową, o jaką zostanie zmodyfikowana cena bazowa (odpowiednio: procent, kwota PLN).Dodatkowo można zaznaczyć opcję Domyślna dla jednej, wybranej przez nas wartości opcji. Wówczas ta opcja będzie podstawiana jako domyślnie wybrana przez klienta po wejściu na kartę produktu. Jeżeli nie zaznaczymy żadnej wartości jako domyślnej, wówczas po wejściu na kartę produktu przy wyborze opcji w menu rozwijanym pojawi się komunikat --wybierz-- i dopiero po wybraniu wartości opcji (w naszym przypadku koloru) przez klienta możliwe będzie przejście do pierwszego kroku ścieżki zakupowej. Znajduje się tutaj również ikonka w kształcie zdjęcia, która umożliwia przypisanie zdjęcia do wartości opcji. Możemy zatem przypisać zdjęcie produktu w kolorze czerwonym do wartości czerwony itp. Dzięki temu po wybraniu przez klienta wartości opcji czerwony klient ujrzy zdjęcie produktu w kolorze czerwonym, dzięki czemu będzie mógł on w szybki sposób ocenić czy taki wariant produktu mu odpowiada.

Potrzebujesz więcej informacji?

Napisz lub zadzwoń do nas

Pomoc RedCart
+48 22 22 82 114

pn - pt godz. 9:00 - 17:00

Pomoc RedCart
pomoc@redcart.pl

24h / dobę, 7 dni w tygodniu