Jak możemy Ci pomóc?

Strona główna Baza wiedzy Promocja sklepu

Optymalizacja sklepów na platformie REDCART

Jak odpowiedni przygotować sklep do wyświetlania w wyszukiwarkach internetowych.

Optymalizacja sklepów na platformie REDCART


Jak poprawnie zoptymalizować swój sklep?
Sklepy Redcart posiadają bardzo wiele opcji dot. ustawień optymalizacyjnych z poziomu samego panelu administracyjnego i często nie ma potrzeby zatrudniania firmy zewnetrznej do przeprowadzenia poprawnej optymalizacji. Własne ustawienia dotyczące optymalizacji

Treść strony głównej

Najważniejsza rzecz to oczywiście część merytoryczna. Odpowiedni wstęp na stronie głównej, min. 150 znaków, zawierajacy w treści słowa kluczowe na których najbardziej nam zależy, a nasz sklep na te słowa ma sie w wyszukiwarce odnajdywać. Najlepiej gdy słowa kluczowe – frazy, są pogrubione lub podlinkowane do konkretych kategorii. Tekst powinien być opatrzony w akapity, przejścia do nowej lini, czytelny i treściwy bez błędów ortograficznych.

Opisy produktów i kategorii

Opisy produktów powinny być unikalne, wprowadzane indywidualnie. Nie powinno zamieszczać się opisów skopiowanych z innych stron. Częsty błąd przy integracjach gdy opisy są aktualizaowane z plików danej hurtowni - czyli kopiowane do naszego sklepu. Taka treść znajduje się już na wielu innych sklepach i zostanie umieszczona w wyszukiwarce jako mniej ważna, ponieważ wyszukiwarka już zawiera takie informacje i nie bedzie ich powielać. Warto też umieścić opis skrócony produktu, oczywiście inny niż opis pełny – stanowiacy wstęp do konkretnego opisu danego produktu. Opcję dot. Kategorii produktów również dają możliwość ich opisania. Opisy te również jak w przypadku produktów wymagają konkretnych informacji. Należy pamietać przy tworzeniu opisów zarówno kategorii jak i produktów aby unikać powielania treści na innych podstronach – duplicate content – jest to bardzo niekorzystne zjawisko dosyć często występujące na stronach WWW. Powstaje wówczas pod innym adresem URL identyczna treść.

Ustawienia wyszukiwania

Klienci odwiedzający sklepy internetowe, które zawierają bardzo dużą bazę produktową najczęsciej posługują się wewnetrzną wyszukiwarką. Konieczne jest aby sklep posiadał wewnetrzną wyszukiwarkę i aby znajdowała się ona w najbardziej widocznym miejscu naszego sklepu. Klienci zmuszeni do długiego wertowania wszystkich kategorii w poszukiwaniu wybranego produktu szybko zniechecają się z dalszego przegladania sklepu.

Bardzo pomocną funkcją przy wyszukiwaniu produktów w sklepach Redcart jest opcja - Słowa kluczowe do wyszukiwarki – Mamy możliwość wprowadzenia słów jakimi chcemy opatrzyć poszczególne produkty np: Klient szuka prezetu dla dziewczyny i w nasza wyszukiwarkę taką właśnie fraze może wpisać. Mamy zatem narzędzie, które umozliwia nam przypisanie tejże frazy do konkretnych produktów.

Dostęp do informacji o sklepie

Informacje o sklepie są często weryfikowane przez klientów przed rejestracją w sklepie lub samym dokonaniem zakupu. Konieczne aby klienci mieli łatwy dostep do tych informacji.

Jakie informacje powinny być łatwo dostepne dla klientów:

• Informacje kontaktowe - zawarte w widoczym miejscu umożliwiają klientom weryfikację sklepu. Bezposredni kontakt np: telefoniczny z właścicielem lub sprzedawcą wzbudza ich zaufanie i zachęca do dokonania zakupów.

• Informacje o rodzaju i kosztach wysyłki – ważne dla klienta informacje przed dokonaniem zakupów to właśnie informacje o kosztach i rodzajach wysyłek. Informacje powinny byc treściwe i przejrzyste najlepiej w formie tabelki informujacej o kosztach wysyłki zależnych od jej rodzaju.

• Regulamin i polityka prywatnosci – powinny zawierać dostęp do informacji zarówno kontaktowych jak i całym przebiegu zamówienia oraz ewentualnych zwrotach i reklamacjach. Powinny również dokładnie informować o danych firmy. Przy tworzeniu regulaminu dobrze jest zapoznać się z obowiazujacym prawem.

Zakupy w sklepie

Cały proces zakupów powinien być intuicyjny i łatwy do realizacji bez konieczności szukania – jak dodać do koszyka lub gdzie jest koszyk z zakupami - . Nie może zdarzyć się sytuacja w której potencjalny klient ma problem z odnalezieniem ceny produktu lub brak informacji o dostępności produktu czy jego dodaniem do koszyka. Także sam proces zamówienia musi przebiegać w krokach informujacych o danej czynności. Dlatego ważne jest ustalenie jasnych dla klienta opcji zwiazanych zarówno z samym produktem jak i wysyłką i jej kosztem. Sklep Redcart dodatkowo ułatwia możliwość ustalania indywidualnych opcji zwiazanych z wysyłkami. Po całej transakcji powinnna zostać wygenerowana wiadomość o dokonaniu zakupów a potwierdzenie przesłane na adres email klienta.

Dynamika strony

Częstym błędem w sklepach internetowych jest brak jej dynamiki. Brak wyprzedaży czy różnego rodzaju promocji może skutkować utratą klienta. Oferowanie klientom kuponów rabatowych czy możliwość korzystania z programów lojalnościowych zacheca klientów do wiekszych zakupów. Oferowanie nagród za aktywność jest doskonała metoda na zwiekszenie sprzedaży.

Ustawienia SEO

SEO – czyli optymalizacja strony WWW pod wyszukiwarki internetowe mająca na celu wykluczenie błędów zarówno pod wzgledem semantycznym (źródło strony) jak i merytorycznym. Optymalizację przeprowadza się w celu poprawnej interpretacji treści na stronie przez wyszukiwarki co ma prowadzić do wygenerowania jak najwiekszego ruchu na stronie Internetowej.

Tytuł strony głównej sklepu- - jest jednym z najwazniejszych ustawień dla wyszukiwarek. To on przyczynia się do odnalezienia strony głównej naszego sklepu w wyszukiwarce. Należy ustawić go w taki sposób aby nie był zbyt długi i informował tylko o danej branży i np: nazwie firmy. Może zawierac również frazy kluczowe na które chcemy aby nasz sklep się odnajdywał w wyszukiwarce. Opis strony głównej -- czyli opis strony dla wyszukiwarki, często używany w wynikach wyszukiwania. Powinien zawierać treściwe informacje o sklepie jego branży czy informacjach kontaktowych.

Słowa kluczowe -- To za ich pomocą użytkownicy trafiają do naszego sklepu wpisując je w wyszukiwarce. Oczywiście opisy i słowa kluczowe dla poszczególnych podstron powinny być zróżnicowane.

Tekst alternatywny dla pustych znaczników ALT w zdjęciach – alt="opis_obrazka" – należy wprowadzic jaka wartość będzie opisywac zdjęcia w naszym sklepie. Dobrze aby słowo wiązało się z branżą sklepu.

Przyjazne linki – ważnym aspektem sklepu jest umieszczanie przyjaznych linków do treści na stronach. Generowane automatycznie linki mogą mieć postać:

www.sklep.redcart.pl/index.php?zmienna1=a&zmienna2=b

czyli nie posiadaja w swoich parametrach opisów kategorii lub produktów. Aby temu zapobiec należy wprowadzać w edycji kategorii czy produktu w polu Adres url strony: konkretną wartość np: wprowadzając wartość - przykladowa-kategoria-produktu – otrzymamy link:

www.sklep.redcart.pl/przykladowa-kategoria-produktu

Analogicznie w przypadku produktów .

Dodatkowe meta tagi – opcja zawarta w edycji produktu lub kategorii, umozliwia wprowadzanie dodatkowych znaczników meta dla konkretnych podstron. Mozemy skorzystać z niej np: w przypadku zablokowania którejś z podstron naszego sklepu.

Potrzebujesz więcej informacji?

Napisz lub zadzwoń do nas

Pomoc RedCart
+48 22 22 82 114

pn - pt godz. 9:00 - 17:00

Pomoc RedCart
pomoc@redcart.pl

24h / dobę, 7 dni w tygodniu