Jak możemy Ci pomóc?

Strona główna Baza wiedzy Jak rozpocząć

Własny sklep internetowy - jak to działa?

Skonfiguruj swój sklep już w okresie testowym i zacznij sprzedać jak najszybciej!

1. Sklep internetowy: jak to właściwie działa?


Sklep internetowy na platformie RedCart to kompleksowe, w pełni funkcjonalne narzędzie do prowadzenia sprzedaży w internecie. Nie wymaga posiadania specjalistycznej wiedzy, ponieważ wyposażone jest w wygodny panel administracyjny do obsługi sklepu: każde z narzędzi włącza się za pomocą kilku kliknięć. W sklepie RedCart dostępne są wszystkie aplikacje i integracje z usługami e-commerce, pozwalające na efektywną promocję oraz realizację zamówień klientów, ponadto oprogramowanie jest systematycznie rozwijanie i wzbogacane o nowe funkcjonalności tak, aby spełniało wymagania dynamicznie zmieniającego się rynku e-commerce.

WAŻNE:

W materiale tym postaramy się przedstawić Ci najważniejsze zasady związane z działaniem gotowego oprogramowania sklepu internetowego na platformie saas, jaką jest RedCart oraz dostarczyć wiedzę potrzebną w zakresie prowadzenia sklepu.

2. Co to jest sklep internetowy na platformie RedCart?

Sklep internetowy RedCart zalicza się do oprogramowanie typu SaaS, w formie dzierżawy - klient wnosi opłatę abonamentową za możliwość korzystania z oprogramowania jako usługi, przechowywanej i udostępnianej Klientom przez internet. Taki model prowadzenia biznesu w sieci łączy się z wieloma zaletami, jakimi są:

  • Usługa hostingu w ramach opłaty abonamentowej, wykup zasobów serwerowych zawarty jest już w abonamencie sklepu, dzięki czemu klient nie musi opłacać jej dodatkowo.
  • Sklepy RedCart są systematycznie rozwijane i wzbogacane o nowe funkcjonalności tak, aby działały możliwie jak najefektywniej w warunkach zmieniającego się dynamicznie rynku: posiadanie sklepu na platformie RedCart oznacza brak konieczności inwestowania w nowe funkcjonalności i integracje z systemami zewnętrznymi umożliwiającymi prowadzenie sprzedaży internetowej - w tym sprzedaży wielokanałowej, dzięki m.in integracji z największymi domami handlowymi, serwisami aukcyjnymi i porównywarkami cen.
  • Sklepy na platformie RedCart, w odróżnieniu od tzw. rozwiązań open source dysponują darmowym szablonem graficznym sklepu, który można edytować i dostosowywać do swoich potrzeb. Ponadto realizujemy indywidualne maski graficzne w standardzie v4, których największymi zaletami jest dostosowanie do najnowszych wytycznych Google, nowoczesna wersja RWD oraz szereg rozwiązań z dziedziny użyteczności i marketingu.

Integracja sklepu internetowego z usługami zewnętrznymi

PAMIĘTAJ:

Gotowe oprogramowanie sklepu RedCart wyposażone jest we wszystkie narzędzia potrzebne do efektywnego prowadzenia sprzedaży, a także w wygodny panel administracyjny – dzięki temu sklep może prowadzić każdy, kto nie posiada specjalistycznej wiedzy informatycznej. Ponadto do dyspozycji oddajemy jeden z najlepszych BOK na rynku e-commerce oraz wygodne narzędzia komunikacji z klientami, takie jak wewnętrzny czat dla właścicieli sklepów.

Sprawdź właściwości oprogramowania typu SAAS

3. Testuj za darmo przez 14 dni i wypróbuj w pełni funkcjonalny sklep bez zobowiązań.

Każdy nasz potencjalny Klient przed zakupem oprogramowania posiada możliwość zupełnie darmowego i niezobowiązującego przetestowania sklepu, dzięki możliwości założenia testu na termin 14 dni. W szczególnych przypadkach możliwe jest także przedłużenie okresu testowego. Podczas 14 dni testowych każdy Klient ma dostęp do w pełni funkcjonalnego oprogramowania sklepu pozwalającego na konfigurację dostępnych narzędzi  - jednak bez możliwości prowadzenia sprzedaży.

WAŻNE:

Wykorzystaj w pełni czas darmowego testu Twojego sklepu! Już w sklepie próbnym masz możliwość:

  • Edycji ustawień związanych z wyglądem sklepu oraz rozmieszczeniem elementów m.in. na stronie głównej sklepu,
  • Wypróbowania gotowej integracji z hurtownią pozwalającej na automatyczne zatowarowanie sklepu poprzez import produktów z pliku,
  • Ustawienia swojej domeny sklepu - czyli nazwy, jaka będzie widoczna w wyszukiwarce, np. mojebuty.pl,
  • Konfiguracji związanej z produktami: edycją kategorii, wprowadzeniem opisów, cech produktowych i zdjęć produktowych,
  • Zarządzania stroną wizualną sklepu. Pierwszym jej etapem jest wybór darmowego szablonu sklepu, czyli "szkieletu" wyglądu naszego sklepu. W jego ramach możliwa jest konfiguracja strony głównej, w tym ustawienie banerów oraz infoboxów w sklepie: czyli zarządzanie elementami widocznymi na stronie głównej. Z poziomu panelu administracyjnego możemy modyfikować także układ sklepu - czyli zarządzać rozmieszczeniem poszczególnych jego elementów tak, aby dostosować wygląd jego strony do założeń biznesowych,
  • Konfiguracji ustawień związanych z wersjami obcojęzycznymi sklepu oraz walutami,
  • Konfiguracji stron informacyjnych obejmującej m.in. wywiązanie się z obowiązków nałożonych przez ustawę o ochronie praw konsumenta i dodanie regulaminu sklepu, zamieszczenie informacji o sklepie oraz o warunkach realizacji zamówień w odpowiednich do tego miejscach w sklepie internetowym - m.in w tzw stopce sklepu.

PAMIĘTAJ:

Nie trać czasu: im szybciej skonfigurujesz sklep, tym szybciej zaczniesz sprzedawać! Korzystaj z darmowego wsparcia naszego BOK, które pomoże Ci skonfigurować sklep.

Wykupując abonament sklepu internetowego na platformie RedCart przez cały czas działania testu masz możliwość korzystania z darmowgo wsparcia naszego BOK, które odpowie na wszystkie pytania związane z działaniem sklepu. Także w czasie darmowgo testowania nasz support pomoże skonfigurować najważniejsze ustawienia oraz prześle niezbędne pomoce, tak, aby przeprowadzić Cię przez czynności niezbędne w celu uruchomienia sprzedaży.

Już w okresie testowym możesz przygotować swój sklep na sprzedaż oraz wypróbować integrację z hurtownią, aby jak najszybciej zacząć handlować w internecie.  Oprogramowanie Redcart zapewnia wszystkie aplikacje i funkcjonalności niezbędne do prowadzenia sprzedaży oraz realizacji zamówień - wystarczy, że uruchomisz odpowiednią funkcję w panelu.

4. Pamiętaj, że w celu uruchomienia sprzedaży i realizacji zamówień do klientów musisz:

  • Podpisać umowę z firmą kurierską lub brokerem usług kurierskich.

Pamiętaj, że wybór, cena oraz jakość dostępnych w sklepie usług kurierskich ma kluczowe znaczenie dla jakości obsługi klienta w sieci, co bardzo często przekłada się na wybór tego, a nie innego sklepu. Kluczową rolę odgrywają aspekty takie jak cena, czas realizacji oraz rodzaj dostępnych form przesyłek: warto przy tym zwrócić uwagę na rosnocą popularność punktów odbiorow paczek, takich jak paczkomaty oraz możliwość zapewnienia klientom ekpresowych przesyłek. W sklepie RedCart masz do dyspozycji szereg gotowych integracji z usługami kurierskim:

Integracje z firmami kurierskimi dostępne w RedCart

  • Podpisać umowę z dostawcą płatności internetowych

Szybkie płatności internetowe to rozwiązanie, które staje się niezbędnym elementem w sklepie internetowym - w Redcart znajdziesz integracje z najważniejszymi usługami płatnicznymi, dostępne w ramach abonamentu sklepu internetowego

Systemy płatności dostępne w RedCart

  • Wywiąż się z obowiązków nałożonych przez Ustawę o Ochronie Praw Konsumenta oraz Ustawę o Ochronie Danych Osobowych

Prawo nakłada na sprzedawców internetowych szereg obowiązków, do których należą m.in zamieszczenie w sklepie regulaminu zgodnego z najnowszą ustawą o ochronie praw konsumentów, zamieszczenie informacji o warunkach realizacji zamówień w ściśle do tego przeznaczonych miejscach w sklepie, zgłoszenie bazy danych osobowych klientów do GIODO - czyli Generanego Inspektora Danych Osobowych. Dlatego dla wszystkich klientów wspólnie ze znamym serwisem zajmującym się obsługą prawniczą sklepów internetowych - Prokonsumenci.pl, przygotowaliśmy Pakiet Bezpieczny Sklep - obejmujący kompleksową obsługę w zakresie potrzebnych dokumentów prawnych oraz opieki prawnej w zakresie klauzul niedozwolonych.

Pakiet Bezpieczny Sklep

Zobacz, co jeszcze jest potrzebne w celu prowadzenia sklepu internetowego i przeczytaj krótki poradnik:

Jak założyć sklep internetowy? Lista potrzebnych elementów

5. Podpisz umowę z dostawcą produktów

Oprogramowanie sklepu RedCart dysponuje funkjonalnością w pełni automatycznej integracji z hurtowniami, dzięki której asortyment w postaci nazw, zdjęć i opisów pobiera się do sklepów automatycznie, bez potrzeby używania dodatkowego oprpgramowania. Także automatycznie aktualizują się nowe produkty oraz stany magazynowe.

Dostarczamy zaawansowane rozwiązanie technologiczne pozwalajace szybko zatowarować sklep i oszczędzać mnóstwo pracy, jednak na sprzedawcy ciąży obowiązek kontaktu z hurtownią, ustalenia warunków srzedaży oraz podpisania umowy z dostawcą. Zobacz, jakimi dysponujemy integracjami z hurtowniami lub zaproś swoją hurtownię do współpracy.

Lista dostawców zintegrowanych z Redcart na zasadzie gotowej integracji

6. Nie czekaj do końca okresu testowego - przygotuj swój sklep na sprzedaż.

Umożliwiamy Ci przetesowanie naszego oprogeramowania przez 14 dni bez opłat i bez zobowiązań - tak, abyś mógł wybrać optymalne rozwiązanie dla Twojego biznesu. Pamiętaj, że praca włożona w konfigurację w okresie testowym zaowocuje - abyś mógł płynnie przejść do sprzedaży po zakupieniu abonamentu. Nasze Biuro Obsługi Klienta odpowie na wszytkie Twoje pytania oraz wyśle przydatne wsparcie.

Poproś nasz BOK o przesłanie materiałów marketingowych dotyczących obsługi sklepu RedCart.

7. Ile możesz na tym zarobić?

Sklep internetowy jak każdy inny biznes wymaga zaangażowania, pracy oraz nierzadko środków i czasu na osiągnięcie wyników sprzedażowych na określonym poziomie. Jak osiągnąć sukces i zarobić? Jak w każdym innym biznesie na powodzenie składa się wiele czynników, mających wpływ na całość modelu biznesowego, takich jak ustalenie marż na produkty, konkurencja w branży, pomysł na biznes. środki i czas włożone w promocę, poziom obsługi klienta.

W sklepie na oprogramowaniu RedCart sprzedawca internetowy znajdzie szereg funkcjonalności oraz narzędzi, umożliwiających:

  • Wypromowanie sklepu w sieci i pozyskanie ruchu dla sklepu: takich jak narzędzia SEO dostępne w sklepie
  • Prowadzenie sprzedaży wielokanałowej i promocję w najważniejszych serwisach e-commerce - w tym integracje z porównywarkami cen, serwisami aukcyjnymi, pasażami handlowymi.
  • Maksymalizację konwersji w sklepie oraz optymalizację sprzedaży - czyli maksymalne wykorzystanie ruchu dzieki zastosowaniu nowatorskiej maski graficznej sklepu v4, zgodnej z najnowszymi wytycznymi Google i wprowadzającej innowacyjne rozwiązania w dziedzinie użyteczności w sklepie.

PAMIĘTAJ:

Nowoczesna, autorska maska graficzna v4 zaprojektowana została po to, aby każdy element sklepu służył pozyskaniu zainteresowania klienta i zwiększenia sprzedaży. To nie tylko aspekty estetyczno-wizualne, ale także szereg narządzi mających na celu odpowiednią ekspozycję produktów w sklepie i doprowadzenie do transakcji.

Zapoznaj się z właściwościami maski graficznej v4

Przydatne informacje: Promocja sklepu:

Jak promować sklep internetowy na platformie RedCart?

Pozycjonowanie sklepu RedCart

Jak założyć sklep na Facebooku?

Integarcja sklepu RedCart z Ceneo

Sprzedaż wielokanałowa omnichannel

Konfiguracja ustawień w sklepie RedCart:

Jak włączyć Przelewy24 w sklepie?

Ustawienie domeny w sklepie

Bezpieczeństwo sklepu:

Pakiet bezpieczny sklep

Wygląd i grafika sklepu:

Maska graficzna v4

Potrzebujesz więcej informacji?

Napisz lub zadzwoń do nas

Pomoc RedCart
+48 22 22 82 114

pn - pt godz. 9:00 - 17:00

Pomoc RedCart
pomoc@redcart.pl

24h / dobę, 7 dni w tygodniu