Strona główna Blog Dropshipping

Dropshipping - pytania i odpowiedzi

Autor: RedCart Kategoria: Dropshipping

Zebraliśmy wszystkie możliwe pytania związane z tematyką dropshippingu by stworzyć FAQ dla naszych Klientów!

Ponieważ dropshipping jest stosunkowo nowym modelem sprzedażowo-logistycznym pozostaje nadal wiele pytań do odkrycia. Dzisiaj przedstawiamy zebrane odpowiedzi, które są najczęściej zadawane przez naszych Klientów. 

 

CHCĘ ZAŁOŻYĆ SKLEP INTERNETOWY DROPSHIPPING – CZY MUSZĘ POSIADAĆ DZIAŁALNOŚĆ GOSPODARCZĄ?

Tak – aby legalnie sprzedawać w Internecie musisz posiadać działalność gospodarczą. Tutaj przeczytasz jak założyć sklep internetowy. Jednak do testowania sklepu na 14 dni nie jest wymagane posiadanie firmy.



KTO PODPISUJE UMOWĘ Z HURTOWNIĄ DROPSHIPPING?

Ty (jako sklep internetowy, który chce nawiązać współpracę) musisz skontaktować się osobiście z hurtownią w celu omówienia ogólnych warunków. Nie zapomnij powiedzieć, że interesuje Cię współpraca dropshipping (w przypadku jeśli to dodatkowy model współpracy oferowany u dostawcy). Często hurtownie chcą weryfikować sklepy pod kątem autentyczności, dlatego mogą wymagać dokumentów potwierdzających założenia działalności gospodarczej.


SKĄD MAM WZIĄĆ OFERTĘ?

Kontaktując się z hurtownią, możesz tam założyć własne konto hurtownika. Często jest ono bezpłatne, a aktywacja konta dokonuje się w ciągu kilkunastu minut (czasem zdarza się, że weryfikacja potencjalnego hurtownika trwa od jednego do dwóch dni). Dostęp do pliku daje hurtownia, jeśli sklep internetowy chce uzyskać indywidualną ofertę. Niektóre hurtownie dają możliwość pobrania pliku wprost ze swojej strony i są ogólnodostępne.

Aby uruchomić integrację samodzielnie, musisz posiadać dane do logowania, które wpiszesz w odpowiednim miejscu w Panelu Administracyjnym sklepu. Żeby zdobyć takie dane, musisz się skontaktować z hurtownią.

Jeśli chcesz zintegrować się z hurtownią dropshipping z naszej gotowej listy skontaktuj się z nami!



JAKIE PLIKI SŁUŻĄ DO INTEGRACJI Z HURTOWNIĄ?

Najlepszym formatem do integrowania się z hurtownią jest plik XML. Dzięki naszym gotowym integracjom z hurtowniami dropshipping, możemy włączyć dowolnego dostawcę – wystarczy kontakt z BOK. Wystarczy kilka kliknięć by posiadać w pełni zatowarowany sklep. 


JAK EKSPORTOWAĆ ZAMÓWIENIE ZE SKLEPU DO HURTOWNI?

Obecnie najpopularniejszym sposobem eksportowania zamówień do hurtowni jest przesyłanie niezbędnych informacji w celu zrealizowania zamówienia. Są to między innymi dane Klienta, adres na który ma być wysłana przesyłka i numer kontaktowy.

Oto jak wygląda sposób złożenia zamówienia w hurtowni Eroplace:
- zaloguj się na stronie hurtowni do panelu hurtownika,
- dodaj do koszyka produkty, które zostały zamówione przez Klienta,
- przejdź do realizacji zamówienia i zaznacz opcję „dropshipping” przed wyborem formy przesyłki (lub dodaj taką informację w notatce),
- wybierz sposób dostawy – jeśli Klient wpłaca pieniądze na konto sklepu internetowego. Jeśli wybrał opcję „za pobraniem” - hurtownia może zrealizować takie zlecenie. Wtedy należy wybrać taką samą formę przesyłki w hurtowni Eroplace,
- wpisz w polu „adres” dane wysyłkowe Klienta (jeśli wybrał „za pobraniem” to wpisz także kwotę pobrania i swój numer konta – kwota pobrania to kwota, którą ma zapłacić Twój Klient dla Ciebie),
- zaznacz termin realizacji wysyłki - natychmiast (jeśli ma być zrealizowana jak najszybciej), lub możesz wstrzymać się z datą wysyłki do momentu pewności decyzji Klienta (np. jeśli Klient zwleka z zapłatą lub chce otrzymać przesyłkę w innym terminie),
- wybierz sposób płatności pomiędzy sklepem a hurtownią – przelew, płatności online itp.

Zamówienie zostało złożone w hurtowni – o wszystkich etapach zamówienia będziesz informowany na bieżąco – przyjęcie zamówienia, realizacja, wysyłka, płatność.
W zależności od tego, czy posiadasz w swoim sklepie API (ang. Application Programming Interface) przesyłanie zamówień odbywa się automatycznie. 


CZY PRZEZ HURTOWNIE JEST NARZUCONA MARŻA NA PRODUKTY?

Marże sa ustalane przez sprzedawców - zyskiem dla sklepu jest różnica pomiędzy ceną kupna towaru a ceną po jakiej są sprzedawane. Różne hurtownie podchodzą do marży w inny sposób. I tak uwzględniamy kilka przypadków dotyczących marży:

- hurtownia nie ingeruje w ceny jakie ustala sprzedawca,
- hurtownie narzucają ścisłe marże, np. 10% dzięki czemu kontrolują rynek,
- hurtownie sugerują ceny po jakich produkty powinny być sprzedane, jeśli jednak ceny w sklepie online będą za niskie - hurtownia będzie je stale monitorować.

Ostatnio o tym pisaliśmy tutaj: dropshipping - marża produktów i reklamacje.



CZY HURTOWNIA POBIERA OPŁATY ZA DROPSHIPPING?

W większości przypadków ceny usługi dropshipping jest zawarta w cenach produktów. Zdarzają się jednak hurtownie, które pobierają opłaty za pojedynczą wysyłkę - czasem wynosi ona od 5 do 9 zł netto. 


CZY MOJA OFERTA BĘDZIE KONKURENCYJNA?

Zdecydowanie nie polecamy walki cenowej aby przyciągnąć Klientów. Na początku działalności sklepu internetowego dropshipping przyciągnij Klientów ciekawą szatą graficzną, doskonałą obsługą Klienta, a także ciekawymi treściami (które możesz publikować na darmowym module bloga w obrębie sklepu). Zobacz przy okazji jak reklamować sklep internetowy dropshipping.

Bardzo istotne (o ile nie najważniejsze) jest zmienienie opisów produktów. Jeśli tego nie zrobisz, to Twój sklep niczym się nie będzie wyróżniał od pozostałych, które są zintegrowane z daną hurtownią. Tutaj przeczytasz o tym jak opisać produkty w sklepie internetowym dropshipping


CZY OFERTY SĄ DOSTĘPNE W INNYCH JĘZYKACH?

Tak, niektóre hurtownie mają stworzone oferty z opisami w języku angielskim, niemieckim, a także rosyjskim.


JAKA JEST MINIMALNA WARTOŚĆ ZAMÓWIENIA?

W przypadku hurtowni EroPlace.pl nie ma wymaganej minimalnej kwoty zamówienia, wystarczy do tego jedna sztuka produktu.


CO JAKI CZAS AKTUALIZUJE SIĘ OFERTA?

Co 4 godziny aktualizowane sa podstawowe dane takie jak cena i stan magazynowy. Dzięki integracji Twoja oferta zawsze będzie zgodna z ofertą hurtowni.


KOMU PŁACI KLIENT?

Ty, jako sklep stajesz się sprzedawcą (a w zasadzie pośrednikiem). Jednak to Tobie Klient płaci za zamówiony towar, a Ty przekazujesz dostawcy kwotę pomniejszoną o swoją marżę. 


KTO WYSYŁA FAKTURĘ LUB PARAGON?

W zależności od hurtowni, paragony i faktury są przesyłane drogą elektroniczną. Dostarczenie paragonu to obowiązek e-sprzedawcy. Można go wysłać bezpośednio do Klienta w formie elektronicznej, lub przesłać go mailem do hurtowni, która wydrukuje paragon lub fakture i dołączy do paczki. 


CZY MOŻLIWA JEST WYSYŁKA ZA PORBRANIEM?

Niektóre hurtownie zastrzegają sobie, że taka forma wysyłki nie będzie obsługiwana. 


CO W PRZYPADKU NIEODEBRANIA PACZKI PREZ KLIENTA?

W przypadku paczek nie odebranych przez Klienta, to sklep ponosi ewentualne koszty kolejnej przesyłki lub innych kosztów poniesionych przez hurtownię w celu odbioru nie odebranej przesyłki i ponownego jej nadania.


CZY MOŻNA NEGOCJOWAĆ CENY PRODUKTÓW?

Negocjacje nikomu nie zaszkodzą, ale ceny sprzedaży swoich produtków ustala hurtownia. Ewentualne wypracowanie zniżek może być dokonane dopiero po upływie jakiegoś czasu lub po spełnieniu warunków dostawcy. 




Wykorzystaj wiedzę w praktyce - załóż sklep!

Autor: RedCart Kategoria: Dropshipping
Blog RedCart

Może Cię jeszcze zainteresować

Zobacz najpopularniejsze artykuły z kategori Dropshipping