Support RedCart - Baza Wiedzy

Baza wiedzy

Jak założyć sklep internetowy?

Kategoria: Jak rozpocząć

Jak założyć sklep internetowy i uruchomić swój pierwszy e-biznes? Dzięki gotowym rozwiązaniom technologicznym otworzenie i prowadzenie własnego biznesu jeszcze nigdy nie było tak łatwe jak teraz - większość czynności wykonujemy dzięki dostępowi do sieci, nie potrzebujemy specjalistycznej wiedzy informatycznej, a w niektórych przypadkach nawet własnego magazynu! Bazując na 7 latach doświadczenia we wdrażaniu sklepów, w tym krótkim materiale postaramy się opisać najważniejsze elementy nowoczesnego sklepu internetowego, przygotowanego na sprzedaż w warunkach dynamicznie zmieniającego się rynku e-commerce! Na sklep internetowy składa się:

PAMIĘTAJ:

Załóż sklep na platformie RedCart i zyskaj dostęp do wszystkich potrzebnych narzędzi. Otrzymujesz w pełni funkcjonalne oprogramowanie sklepu internetowego, które pozwoli Ci na efektywne prowadzenie sprzedaży wielokanałowej dzięki integracji z systemami zewnętrznymi oraz zaawansowanej funkcjonalności. Prosty w obsłudze panel umożliwia obsługę sklepu bez potrzeby posiadania wiedzy informatycznej!



1. Pomysł. Sklep internetowy jako element strategii wielokanałowej. Czytaj więcej.

2. Oprogramowanie sklepu internetowego. Czytaj więcej.

3. Odpowiednia nazwa sklepu i domena. Hosting. Czytaj więcej.

4. Regulamin sklepu internetowego. Polityka prywatności, rejestracja bazy danych klientów w GIODO. Czytaj więcej.

5. Polityka magazynowa, księgowość, paragony i faktury. Czytaj więcej.

6. Systemy płatności online. Czytaj więcej.

7. Kurierzy i firmy przewozowe. Czytaj więcej.

8. Zatowarownie sklepu. Czytaj więcej.

9. Wygląd sklepu: szata graficzna i e-merchandising. Czytaj więcej.

Wypróbuj w pełni funkcjonalny sklep przez 14 dni za darmo


1. Pomysł na biznes. Profil sklepu internetowego.

Pomysł na sklep internetowy czasem jest trochę dziełem przypadku, a czasem efektem żmudnej i rzetelnej analizy konkurencji. Bez wględu na to, czy zamierzamy otworzyć niewielki sklepik, aby sprzedawać ręcznie robione akcesoria, czy też planujemy ekpansję na nowe, nieznane rynki, z pewnością potrzebny będzie biznesplan uwględniający założony z góry budżet oraz  check-lista niezbędnych elementów.

Dlaczego warto zastanowić się nad otworzeniem własnego sklepu internetowego?

W zależności od założonych celów i ilości czasu poświęconego na rozwój, sklep internetowy może stać się bardzo dochodowym biznesem, źródłem dodatkowego zarobku lub jednym z narzędzi w budowaniu strategii sprzedaży wielokanałowej. Jak pokazują liczne badania rynkowe, zachowania współczesnych konsumentów wpisują się w migrację pomiędzy różnymi, wzajemnie przeplatającymi sie kanałami sprzedaży, zarówno online jak i offline. Wiąże się to z coraz większą rolą internetu w decyzjach zakupowych konsumentów, także tych, którzy nie kupują ostatecznie w sklepach internetowych. Notomiast dla poszczególnych grup konsumenckich zakupy w sieci wiążą się z konkretnymi korzyściami: atrakcyjną ceną, większym wyborem, wygodą, przyjemnością z zakupów.

Dzisiejszy klient, dla przykładu, używa smartfona lub tabletu, aby porównać cenę w kilku sklepach internetowych za pomocą porównywarek cen, a następnie decyduje się na wybór jednej z ofert, zakup w pasażu aukcyjnym lub wycieczkę do punktu stacjonarnego.

PAMIĘTAJ:

Sklep internetowy to bardzo ważny element strategii sprzedaży wielokanałowej. Jak pokazują badania, e-commerce wzmacnia i uzupełnia sprzedaż stacjonarną, a większość z klientów przed podjęciem jakiejkolwiek decycji zakupowej, szuka informacji o produktach za pomocą internetu.

Zanim otworzymy sklep internetowy, należy dokonać formalości związane z:

  • Założeniem działalności gospodarczej
  • Stworzeniem biznesplanu i kosztorysu
  • Stworzeniem listy elementów, które będą niezbędne w celu uruchomienia sklepu internetowego.


2. Oprogramowanie sklepu internetowego.

Na rynku znajdziemy wiele rozwiązań z  zakresu oprogramowania sklepu internetowego, stąd rodzi się myśl "które z nich jest najlepsze'? To źle postawione pytanie - powinniśmy bowiem raczej zastanowić się nad tym, które najlepiej spełnia nasze oczekiwania i potrzeby. Do dyspozycji przyszłych właścicieli sklepów pozostaje tzw. darmowe oprogramowanie open source, które nadaje się doskonale do rozwijania dla osób posiadających odpowiednią wiedzę informatyczną, rozwiązania dedykowane realizowane przez agencje oraz tzw. platformy SaaS, oferujące dzierżawę gotowego oprogramowania. Jeśli nie posiadamy specjalistycznej wiedzy informatycznej, umożliwiającej dostosowanie sklepu do potrzeb oraz dużego budżetu na start, najlepszym rozwiązaniem jest otworzenie sklepu opartego na gotowym narzędziu, jakim jest oprogramowanie RedCart. Siedem lat doświadczenia we wdrażaniu sklepów pozwoliło nam zbudować system w pełni funkcjonalny i bogaty we wszystkie funkcjonalności, które potrzebne bądą do efektywnego prowadzenia sprzedaży w sieci. Co bardzo istotne, oprogramowanie wyposażone jest w łatwy w obsłudze panel administracyjny, dzięki któremu prowadzenie sprzedaży w internecie staje się dostępne dla każdego.

WAŻNE:

Dzierżawa oprogramowania typu SaaS to rozwiązanie proste i wygodne:

  • Gotowe oprogramowanie sklepu internetowego oraz intuicyjny panel administracyjny sprawia, że do prowadzenia e-biznesu nie jest potrzebna ani specjalistyczna wiedza, ani zewnętrzna pomoc informatyków.
  • Oprogramowanie jest na bieżąco aktualizowane i dostosowywane do potrzeb zmieniającego się rynku, a wdrożenie nowych funkcjonalności odbywa się w ramach standardowych opłat abonamentowych: bez potrzeby wynajmowania i angażowania specjalistów z zewnątrz lub dokupowania aplikacji, tak jak w przypadku tzw. "darmowych" rozwiązań.
  • Opłaty w ramach rocznego abonamentu są bardzo wygodnym rozwiązaniem, zwłaszcza dla początkujących sprzedawców.
  • Gotowe narzędzia i liczne funkcjonalności potrzebne w efektywnym prowadzeniu sklepu internetowego, które dostępne są na wyciągnięcie ręki i które można włączyć lub wyłączyć za pomocą jednego przycisku.
  • Taki w pełni funkcjonalny, gotowy sklep można uruchomić za pomocą kilku kliknięć - co przede wszystkim oszczędza czas potrzebny na działania promocyjne i sprzedaż.

Oprogramowanie sklepu internetowego: jak wybrać?

Więcej na temat porównania platformy SaaS z innymi rodzajami oprogramowania w sekcji Poradniki w naszym Centrum Wiedzy.


3. Odpowiednia nazwa sklepu i domena. Hosting.

Domena internetowa to nazwa, pod którą znajduje się sklep internetowy. Wybór nazwy jest bardzo istotną kwestią z marketingowego punktu widzenia: ważne jest, aby była możliwie jak najłatwiejsza do zapamiętania, a także kojarzyła się z asortymentem sprzedawanym w sklepie. Mając domenę, przedsiębiorcy pozostaje jeszcze zakup hostingu, tj. dzierżawy zasobów serwerowych. Opłaty związane z hostingiem, czyli utrzymaniem zasobów serwerowych doliczyć należy do kosztów związanych z utrzymaniem sklepu internetowego. W oprogramowaniu RedCart opłata za hosting jest zawarta już w abonamencie sklepu, natomiast Pakiety Gotowy Sklep obejmują także usługę wykupu domeny internetowej.

Zapoznaj się z Pakietem Gotowy Sklep


4. Regulamin sklepu internetowego. Polityka prywatności, rejestracja bazy danych klientów w GIODO.

Poprawnie skonstruowany i wolny od wszelkich luk prawnych regulamin to jeden z absolutnie niezbędnych elementów sklepu internetowego. Warto pamiętać o tym, zwłaszcza w świetle zmian jakie wprowadziła nowa ustawa o prawach konsumenta, obowiązująca od końca roku 2014.

WAŻNE:

Do obowiązków prawnych, jakie musi spełnić każdy nowy sklep internetowy zaliczyć należy:

  • Profesjonalny  Regulamin Sklepu Internetowego, dostosowany do profilu działalności sklepu oraz objęty monitoringiem w zakresie nowych klauzul niedozwolonych.
  • Wypełnienie obowiązków informacyjnych wobec klientów: zamieszczenie wymaganych przez ustawę informacji zarówno w regulaminie, jak i w odpowiednich miejscach w sklepie internetowym.
  • Zgłoszenie bazy danych osobowych klientów do GIODO: Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych.
  • Zamieszczenie wzorów pism odstąpienia od umowy i reklamacji.
  • Zadbanie o politykę prywatności i politykę plików cookies, czyli poinformowanie klientów o sposobach zabezpieczenia oraz przetwarzania danych osobowych powierzonych sklepowi w celu realizacji.

Dla wszystkich naszych Klientów wspólnie z prawnikami specjalizującymi się w e-commerce przygotowaliśmy usługi zawierające pakiety wymaganych dokomentów. Dodatkowo, wszelkie wymagane usługi prawne zawarte są w Pakiecie Gotowy Sklep.

Gotowa usługa prawna od RedCart


5. Polityka magazynowa / księgowość / paragony i faktury.

Sprzedawca w sklepie internetowym musi zapewnić swoim klientom możliwość wystawienia paragonu (o ile nie korzysta ze zwolnienia z obowiązku posiadania kasy fiskalnej, w przypadku sprzedaży wysyłkowej, pod pewnymi warunkami) oraz  faktury. W przypadku prowadzenia większego magazynu potrzebny będzie także program ewidencjonujący stan magazynowy zintegrowany ze sklepem internetowym, taki jak np. program Subiekt GT.

PAMIĘTAJ:

Oprogramowanie RedCart umożliwia efektywne zarządzanie asortymentem sklepu oraz konfigurację magazynów w panelu administracyjnym swojego sklepu, w tym m.in. magazyn opcji oraz magazyn wirtualny hurtowni. Dostępne sa także narzędzia służące do wystawiania faktur bezposrednio z panelu administracyjnego sklepu, a dzięki aplikacji Fiskalizator możliwe jest drukowanie paragonów wygenerowanych w panelu sklepu.

6. Systemy płatności online.

Niezbędne w sklepie internetowym. Z uwagi na to, że jakość obsługi klienta i bezpieczeństwo to jedne z najważniejszych fundamentów efektywnej sprzedaży w internecie, warto zadbać, aby klienci mieli możliwość wyboru spośród jak najszerszej palety sposobów płatności, takich jak coraz popularniejsze szybkie przelewy. Prowizja w takim systemie jest pobierana od każdego zamówienia. Zachęcamy do zapoznania się ze wszystkimi systemami płatności dostępnymi na platforme RedCart na zasadzie gotowej integracji oraz wypróbowania zupełnie za darmo systemu bezpiecznych płatności RedCart, którego zaletami sa m.in. atrakcyjna, niska prowizja na poziomie 1,68% oraz brak formalności.

Sprawdź dostępne systemy płatności


7. Kurierzy i firmy przewozowe.

Jak pokazują badania nad zachowaniami konsumenckimi w e-commerce, jednym z elementów, które mają największy wpływ na decyzje zakupowe w sklepach internetowych jest koszt przesyłki oraz czas realizacji zamówienia. Różne są także preferencje klientów odnośnie sposobu dostawy przesyłki, m.in rośnie popularność sieci punktów samodzielnego odbioru paczek. Jednym z priorytetów jest więc zapewnienie klientom szerokiej palety możliwości szybkiego i bezpiecznego doręczenia paczki, do czego wymagane jest zazwyczaj podpisanie umowy z firmą oferującą usługi kurierskie. Nie bez znaczenia pozostaje oczywiście sprawna integarcja z platformą sklepową, umożliwiająca wymianę informacji między sklepem a serwisem kurierskim.

Na platformie RedCart znajdziesz integracje ze wszystkimi najważniejszymi firmami kurierskimi oraz systemami punktów odbioru paczek. Sprawdż, jaką ofertę przygotowali nasi Partnerzy specjalnie dla klientów RedCart i korzystaj z preferencyjnych cen na usługi kurierskie oraz z Pakietu Korzyści na start sklepu internetowego.

Sprawdź kurierów i systemy punktów odbioru paczek zintegrowane z Redcart


8. Zatowarownie sklepu.

Oczywiście – sklep bez produktów nie istnieje, a wybór odpowiedniego asortymentu to jedna z najważniejszych czynności, jakich należy dokonać jeszcze na samym początku, podczas budowania biznesplanu. Oprócz zakupu samego towaru należy pamiętać także o tym, że nasz sklep będzie wymagał "zatowarowania wirtualnego" - klient dokonuje decyzji w sklepie na podstawie zdjęć i opisów – ich wysoka jakość odgrywa więc kluczową rolę z marketingowego punktu widzenia.

Dlatego przy zatowarowaniu sklepu trzeba liczyć się z kosztami:

  • Zakupu towarów i ewentualnego utrzymywania centrum magazynowego
  • Profesjonalnych zdjęć produktowych
  • Profesjonalnych opisów

Dzięki integracji sklepu internetowego z hurtownią zyskujemy dostęp do profesjonalnych zdjęć produktowych oraz opisów, natomiast natomiast współpraca z dostawcą na zasadzie dropshipping, w której to hurtownia realizuje zamówienia i wysyła je bezpośrednio klientom pozwala na eliminację kosztów związanych z prowadzeniem magazynu i zakupem towarów.

Zapraszamy do zapoznania się z gotowymi integracjami z dostawcami dostępnymi na platformie RedCart oraz z integracjami z dostawcami dropshipping.

Zobacz jak działa integracja z hurtownią


9. Szata graficzna sklepu internetowego. E-merchandising.

Wygląd sklepu jest jego wizytówką i decyduje o pierwszym wrażeniu, jakie odnosi klient: pozwala m.in. wyróżnić się z konkurencji i sprawić, że to właśnie nasz sklep skutecznie zachęci do ponownych odwiedzin. Szata graficzna sklepu i rozmieszczenie poszczególnych elementów zwłaszcza na stronie głównej mają więc decydujące znaczenie pod względem marketingowym przy pierwszym kontakcie z klientem, jednak na tym nie kończy się ich rola Wszelkie elmenty, które widzimy na stronie sklepu składają się na tzw. lejek sprzedażowy, w którym odwiedzający przekształcają się w kupujących. Kluczową rolę odgrywają także zagadnienia związane z tzw. usability na stronie, które pozwalają zaprojektować sklep tak, aby w jak najprostszy i najszybszy sposób prowadził klienta od wyboru produktu do koszyka zakupowego. Mówiąc wprost: klienci szybko opuszczają sklep, który nie jest atrakcyjny wizualnie i w którym czują się zagubieni. Zakładając własny e-biznes należy postawić nacisk na atrakcyjną grafikę dostosowaną do naszej grupy targetowej.

Wszelkie aspekty związane z wyglądem i designem sklepu oraz tzw. e-merchandisingiem, czyli odpowiednią ekspozycją produktów mają decydujący wpływ na konwersję w sklepie, czyli odsetek osób dokonujacych zakupu spośród wszystkich osób, jakie odwiedziły witrynę.

PAMIĘTAJ:

W RedCart istnieje możliwość otworzenia sklepu opartego o darmowy, edytowalny szablon sklepu lub zamówienia indywidualnej szaty graficzej. Dedykowana, innowacyjna maska graficzna w standardzie v4 to m.in zgodność z najnowszymi parametrami Google oraz szereg rozwiązań z dziedziny użyteczności i marketingu w sklepie internetowym.

Poznaj możliwości maski v4


10. Bezpieczeństwo zakupów. Bezpieczne szyfrowanie danych i systemy zbierania opinii o sklepie.

Jeden z elementów, który, jak pokazują badania, odgrywa kluczowe znaczenie przy decyzjach zakupowych klientów w sklepie internetowym. Obecnie sklepy mają do dyspozycji wiele metod, dzięki którym mogą poinformować, że ich sklep jest bezpieczny i godny zaufania, a należą do nich przede wszystkim różnego rodzaju certyfikaty lub możliwość umieszczania komentarzy klientów. Już na etapie zakładania sklepu warto pomyśleć więc o jednym z najważniejszych certyfikatów: SSL, który zapewnia o bezpiecznym szyfrowaniu danych podczas dokonywania płatności przez klienta.

PAMIĘTAJ:

Pakiet Bezpieczny Sklep zawiera zestaw dokumentów niezbędnych do prowadzenia sklepu internetowego przygotowanych przez profesjonalne serwisy e-commerce oraz m.in. certyfikat bezpiecznego szyfrowania danych SSL, wymagany przez Facebook do prowadzenia sprzedaży w tym serwisie społecznościowym.

WAŻNE:

Posiadając sklep na platformie RedCart masz możliwość udostępnienia swoim klientom funkcji zamieszczania komentarzy dla produktów. Możesz również korzystać z najpopularniejszych serwisów do zbierania rekomendacji i opinii na temat sklepów, takich jak Opineo, program Ceneo Zaufane Opinie oraz program Wiarygodne Opinie serwisu okazje.info.


Jak założyć sklep internetowy: co jeszcze będzie potrzebne:

11. Integracja z systemami zewnętrznymi.

Określenie profiu sklepu internetowego jeszcze przed uruchomieniem e-biznesu oraz dokładne określenie potrzeb pozwoli uniknąć nieprzewidzianych dużych kosztów związanych z integracjami z różnego rodzaju usługami e-commerce. Skuteczna promocja w sieci oraz sprawna realizacja sprzedaży wymaga kooperacji z wieloma zewnętrznymi systemami oferującymi usługi w zakresie e-commerce. Pamiętajmy, że rynek, sposoby promocji i potrzeby klientów zmieniają się bardzo dynamicznie, a każde wdrożenie dodatkowej usługi w swoim sklepie wiąże się z koniecznością dodatkowych prac programistycznych.

Sprawdź, z jakich serwisów zewnetrznych możesz korzystać na oprogramowaniu RedCart w zakładce Integarcje w menu głównym. Pamiętaj, że oprogramowanie RedCart jest systematycznie wzbogacane i rozwijane o integracje z nowymi serwisami zewnętrznymi, bez potrzeby ponoszenia dodatkowych kosztów przez naszych Klientów.

PAMIĘTAJ:

oprogramowanie RedCart jest systematycznie wzbogacane i rozwijane o integracje z nowymi serwisami zewnętrznymi, bez potrzeby ponoszenia dodatkowych kosztów przez naszych Klientów.

Integarcje z systemami zewnętrznymi dostępne w RedCart


12. Mobilna wersja RWD

Sklep internetowy mobile friendly to dziś nieodłączny element sprzedaży internetowej: urządzenia mobilne stanowią bardzo ważne i wciąż zsyskujące na znaczeniu źródło sprzedaży w sklepach internetowych: według badań już około 30% internautów uzywa smartfonów i tabletów na różnych etapach decyzji zakupowych. Dodatkowo, najnowsze algorytmy wyszukiwarki Google faworyzują strony dostosowane do urządzeń mobilnych, dzięki czemu są one lepiej wypozycjonowane i widoczne dla klientów.

PAMIĘTAJ:

Mobilna wersja RWD sklepu sprawia, że sklep wraz ze wszystkimi najważniejszymi elementami wyświetla się prawidłowo na dowolnym mobilnym urządzeniu. Innowacyjna, dynamiczna maska RWD zaprojektowana specjalnie na potrzeby szaty v4 dostosowuje się do każdego urządzenia mobilnego, co ułatwia zakupy zwłaszcza dzięki odpowiedniemu wyświetlaniu koszyka zakupowego.


13. Narzędzia promocji dostępne w sklepie

Warunkiem powodzenia sklepu internetowego są kompleksowe działania mające na celu jego promocję w sieci oraz pozyskanie klientów. Wszelkie działania marketingowe najogólniej podzielić można na te, które mają na celu zwiększenie widoczności w sieci i pozyskanie ruchu na witrynie sklepu oraz na działania mające na celu maksymalizację konwersji: czyli nakłonienie użytkowników do dokonania zakupu w sklepie.

Oba cele spełnić można za pomocą wielu narzędzi, zarówno tych dostępnych w samym sklepie jak i oferowanych przez usługi zewnętrzne. Wybierając platformę e-commerce warto więc zwrócić uwagę na funkcjonalności i integracje zawarte w oprogramowaniu sklepu i umożliwiające skuteczne działania marketingowe.

Narzędzia promocji dostępne w sklepie RedCart

Pierwsza na rynku pełna integracja z Ceneo

Pobierz darmowy poradnik, w którym znajdziesz odpowiedź na pytanie "Jak założyć sklep internetowy?".

Kliknij poniżej i dowiedz się co będzie niezbędne i na co zwracać uwagę przy zakładaniu własnego sklepu internetowego.

Pobierz bezpłatny poradnik ebook


Masz dodatkowe pytania?
Zadzwoń 22 22 82 114

Telefoniczne Centrum Obsługi Klienta dostępne jest w godz. 9:00 - 17:00 (poniedziałek - piątek)