Strona główna Blog Co nowego w RedCart

RWD, czyli Twój sklep internetowy w każdym wymiarze

Autor: RedCart Kategoria: Co nowego w RedCart

Coraz częściej urządzenia mobilne stają się nie tylko narzędziem pracy, lecz także umilają spędzanie czasu wolnego. Wykorzystujemy wtedy każdą chwilę, także na to, by dokonać zakupów przez tablet bądź smartfona

Urządzenia mobilne wykorzystujemy każdego dnia: do pracy, nauki, rozrywki czy dokonywania zakupów. Prowadząc sklep internetowy, musisz o tym pamiętać i odpowiednio dostosować go, aby na każdym urządzeniu wyglądał idealnie. Tylko wówczas zachęci on Klientów do zakupów na telefonie czy tablecie. Aby przybliżyć Ci ten temat, chcielibyśmy przedstawić Ci  RWD.

Dzięki czemu Twoja strona prezentuje się dobrze na wszystkich urządzeniach?

Jeśli kiedykolwiek zastanawiałeś się nad tym pytaniem, odpowiedź przyszła teraz: wszystko dzięki zastosowaniu Responsive Web Design. To on odpowiada za dostęp do Twojego sklepu internetowego 24h/7, na każdym urządzeniu mobilnym, z pełną funkcjonalnością. Zakupy, polubienia, komentarze czy udostępnianie innym osobom wymarzonych artykułów  jest możliwe właśnie dzięki stronie responsywnej.

Czy warto korzystać z RWD?

Ciągły rozwój rynku e-commerce, raporty z badań, a także opinie kupujących utwierdzają w przekonaniu, że posiadanie sklepu w RWD będzie wkrótce niezbędną częścią funkcjonalnego e-biznesu.

Na platformie RedCart możliwość dostosowania e-biznesu do wszystkich urządzeń mobilnych jest możliwa od dawna. Obecnie jednak chcielibyśmy szerzej zaprezentować możliwości RWD.

Czym jest RWD?

Termin Responsive Web Design został pierwszy raz użyty w roku 2010 przez Ethan'a Marcotte'a w jego artykule dotyczącym właśnie tej nowoczesnej formy. Metoda tworzenia strony responsywnej to możliwość rozszerzenia kodów, które pozwalają na rozpoznanie oraz dostosowanie wielkości elementów do ekranu, na którym ma zostać wyświetlona witryna, tzw. media queries.

Co zyskasz dzięki RWD?

Responsive Web Design to nowoczesny sposób tworzenia stron sklepów internetowych. Wartości niezmienne, takie jak treści i zdjęcia, będą dostosowane na każdym urządzeniu mobilnym. Dobra strona RWD ułatwi Klientom czytanie zawartości strony, nawigację oraz ograniczy potrzebę powiększania/pomniejszania i przewijania oferty na boki. To na pewno zachęci ich do kupowania właśnie w Twoim sklepie.

Dla kogo jest w szczególności przeznaczone Responsive Web Design?

Przede wszystkim dla właścicieli sklepów internetowych, którzy chcą zdobywać nowych Klientów. Stały dostęp do oferty produktowej sklepu jest istotny z punktu widzenia elastycznie prosperującego biznesu, dlatego coraz więcej osób dostrzega zalety z posiadania strony responsywnej.

Według badań przeprowadzonych przez Gemius w 2019 roku, zaprezentowanych w naszym podsumowaniu raportu, konsumenci coraz chętniej wybierają telefony i tablety do dokonywania zakupu. Warto im to ułatwić, budując właśnie stronę responsywną.

Jak RWD wpływa na Twój sklep internetowy?

Przede wszystkim, na etapie projektowania grafiki, stosując odpowiednie rozszerzenia w kodzie, możemy od samego początku odpowiednio dostosować sklep tak, by tworzył spójną całość na każdym ekranie. Dzięki temu, przeglądając Twój sklep internetowy na urządzeniu mobilnym, Klient od razu rozpoznaje jego charakterystyczne elementy oraz identyczną grafikę, którą mógł zobaczyć wcześniej za pomocą przeglądarki.

Co istotne, RWD nie wymaga dodatkowych adresów. Wszystkie działania odbywają się na jednym kodzie źródłowym.

Brak zmartwień o kwestie techniczne

Producenci urządzeń elektronicznych tworzą coraz większe i nowocześniejsze modele, co wpływa na wygląd wyświetlanych stron sklepów internetowych. Responsive Web Design rozwiązuje problem ciągłego inwestowania w wygląd strony i dostosowywania jej do najnowszych urządzeń. Zapobiega błędom w wyświetlaniu, działając na poziomie kodu, co oznacza jedną inwestycję na dłuższy czas.

Wsparcie przez Google

Rozwiązania RWD wspiera sama wyszukiwarka Google, która zaleca zastosowanie tej metody. Co ciekawe, najpopularniejsza wyszukiwarka świata przekonuje, że stosowanie RWD to obecnie najlepsza praktyka podczas tworzenia stron internetowych. Dzięki jej zastosowaniu, pozytywnie wpływamy więc na nasz PageRank w Google.

Korzyści z korzystania z Responsive Web Design w sklepie internetowym

RWD upraszcza administrację stroną internetową. Dzięki korzystaniu z tylko jednego adresu, pozwala na uniknięcie przekierowań i nie wymaga zmian w samej treści strony. Umożliwia wyświetlenie pełnej, funkcjonalnej witryny na każdym urządzeniu mobilnym, z przejrzystym układem elementów graficznych. Przekłada się to na spójność wizerunkową sklepu i większe zaangażowanie Klientów w korzystanie z wersji mobilnej. Dodatkowo, RWD pozytywnie wpływa na Page Rank oraz obniża koszty utrzymania witryny.

Przekonaliśmy Cię do RWD? Sprawdź jak prosto jest zamówić sklep internetowy dla platformie RedCart w formie strony responsywnej. Jeśli już z niej korzystasz, podziel się swoimi wrażeniami w komentarzach!


Sprawdź jak prosto jest zamówić sklep internetowy dla platformie RedCart w RWD

 


Wykorzystaj wiedzę w praktyce - załóż sklep!

Autor: RedCart Kategoria: Co nowego w RedCart
Blog RedCart

Może Cię jeszcze zainteresować

Zobacz najpopularniejsze artykuły z kategori Co nowego w RedCart