Strona główna Blog Marketing i promocja

10 Pomysłów Na Sklep Internetowy w 2020 Roku

Autor: RedCart Kategoria: Marketing i promocja

Poznaj branże, które mogą cieszyć się największym wzrostem zainteresowania wśród klientów w 2020 roku. Jeśli planujesz uruchomienie sklepu internetowego, sprawdź co najlepiej sprzedawać oraz które produkty wybrać?

Chciałbyś otworzyć swój własny sklep internetowy, ale nie jesteś pewien, czy Twój pomysł się sprawdzi lub w ogóle go jeszcze nie masz? Jeśli wolisz od razu strzelić w dziesiątkę, niż powoli dopracowywać się uznania, poznaj z nami branże, które mogą cieszyć się największym wzrostem zainteresowania wśród klientów w 2020 roku.

Sklep internetowy - dlaczego to dobry wybór na biznes?

Liczba internautów, którzy regularnie robią zakupy w sklepach internetowych, wzrosła w ciągu ostatnich kilku lat ponad siedmiokrotnie. Za sprawą ostatniej pandemii liczba zainteresowanych sklepami online wzrosła oszałamiająco we wszystkich grupach społecznych. Pamiętaj, dziś sklep online to już nie tylko wybór młodego pokolenia - sięgają do niego wszyscy. Dlatego wydaje się to być jedno z najbardziej intratnych przedsięwzięć.

Jednak od czego masz zacząć?

Jedno jest pewne: aby sklep online rzeczywiście przynosił zyski, należy odpowiednio wybrać rodzaj oferowanych towarów. Na podstawie dostępnych badań polskiego rynku e-commerce, a także bazując na danych pochodzących ze sklepów internetowych, RedCart spróbowało wytypować dla Ciebie te branże, które są najbardziej obiecujące na rok 2020.

1. Sklep ze zdrową żywnością i produktami BIO

Moda na „bycie fit” oraz „eko-życie” sprawiła, iż Klienci coraz baczniejszą uwagę zwracają na skład produktów, które kupują, a także na ich pochodzenie. Coraz częściej wybierają żywność bez konserwantów i polepszaczy, czy wegańskie kosmetyki, które nie były testowane na zwierzętach. Największą popularnością cieszy się jednak żywność, która ma „skład fit” i obfituje w prozdrowotne witaminy, przy małej zawartości tłuszczu i cukrów.

Taka popularność zdrowego, ekologicznego życia sprawia, iż warto założyć sklep, oferujący towary ze znakiem BIO i zdrową żywność. Do asortymentu należy także dodać produkty dla alergików i osób z chorobami przewlekłymi, takimi jak celiakia, czy cukrzyca.

Co więcej, posiadanie prozdrowotnego asortymentu ułatwia znalezienie tematyki do dodatkowych działań marketingowych. Warto skorzystać między innymi z możliwości założenia bloga w panelu oferowanym przez RedCart, by opisać tam np. ciekawe pomysły na posiłki, wykorzystujące produkty z Twojego sklepu.

2. Sklep z domowymi akcesoriami „eko”

Pozostając w konwencji ekologicznych artykułów, możesz zdecydować się na sprzedaż akcesoriów do domu. Bambusowe lub drewniane wyposażenie kuchni również należy do jednych z najmodniejszych. Również inne materiały, które są łatwo biodegradowalne lub poddawane recyklingowi, są chętnie wybierane przez Klientów.

Rynek akcesoriów „eko” jest otwarty przy tym nie tylko na Klientów indywidualnych. Coraz częściej wybierają z niego artykuły również przedsiębiorstwa, które np. pakują swoje produkty w drewniane czy papierowe pudełka lub torebki. Bez wątpienia również oni będą zainteresowani Twoim sklepem.

3. Sklep z akcesoriami służącymi męskiej urodzie

Niezwykle popularne stało się obecnie wśród mężczyzn w każdym wieku zapuszczanie eleganckiej brody. Wymaga ona starannej pielęgnacji, odpowiedniego mycia, układania i rozczesywania.

Dlaczego więc nie wyjść naprzeciw męskim oczekiwaniom? Zakładając sklep z akcesoriami do brody i włosów na pewno zyskasz szybko popularność. Zainteresowanie tymi produktami rośnie bowiem w oszałamiającym tempie. Wśród nich najbardziej popularne są wszelkiego rodzaju kosmetyki oraz grzebienie i szczotki. Wybierz naszego nowego dostawcę QOD Barber Shop.

To również kolejny temat, który może zaowocować ciekawymi wpisami na blogu tematycznym, współtowarzyszącym sklepowi.

4. Smartfony i smartwatche

Rynek elektroniki jest w chwili obecnej jednym z najlepiej się rozwijających. Bezustannie rośnie popyt na najnowsze akcesoria elektroniczne, w szczególności te, które mają wielofunkcyjne możliwości. Na największą uwagę w chwili obecnej zasługują pary smartfon - smartwatch, które pozwalają Klientom na połączenie ich w zsynchronizowaną parę. Dzięki temu każdy może korzystać z funkcji telefonu na zegarku.

Jednocześnie te zestawy należą do najbardziej rozpowszechnionych wśród tych osób, które kierują się zasadami zdrowego życia. Smartwatche odznaczają się “umiejętnością” monitorowania stanu zdrowia, co jest szczególnie istotne dla osób aktywnych. Tych z kolei z każdym dniem przybywa, dlatego można szacować, iż rynek szybko będzie się rozwijał. To również kolejny temat, który sprzyja rozwijaniu bloga tematycznego.

5. Słuchawki i głośniki bezprzewodowe

Pozostając w konwencji gadżetów elektronicznych, warto zwrócić uwagę na akcesoria umożliwiające słuchanie muzyki. Domowe głośniki bezprzewodowe różnych rozmiarów stały się ostatnio popularnym sprzętem, w szczególności wśród osób młodych, które lubią swoje ulubione piosenki streamować prosto z internetu i zabierać wszędzie ze sobą. Spróbuj więc zagłębić się w ten temat i wyszukać ich różnorodne kształty, aby Twoja oferta przyciągnęła każdego miłośnika muzyki.

Jeszcze większą furorę robią słuchawki bezprzewodowe, które - podobnie jak smartwatche - są szczególnie lubiane przez osoby aktywne. Bieganie przy ulubionej muzyce i w pięknym terenie jest znacznie przyjemniejsze, kiedy nie ograniczają go przewody, dlatego wykorzystaj to! Zaoferuj najwygodniejsze rozwiązanie, a na pewno zyskasz wiernych Klientów.

6. Zabawki i gry edukacyjne

Akcesoria i zabawki dla dzieci są nieodłącznym elementem wychowania każdego malucha. Młodzi rodzice, a coraz częściej także dziadkowie, poszukują jednak obecnie bardziej wyrafinowanych zabawek, niż zwykłe pluszaki. Chcą bowiem, aby ich dziecko uczyło się i rozwijało poprzez zabawę.

Wychodząc naprzeciw ich oczekiwaniom, możesz zdecydować się na otwarcie sklepu z zabawkami i grami edukacyjnymi dla najmłodszych. Znajdziesz ich bardzo szeroki wybór, a co więcej - z łatwością dodasz do nich także asortyment uzupełniający, na przykład zwykłe pluszaki czy tradycyjne puzzle. Zagłębiając się w tematykę dziecięcą, będziesz mógł z czasem łatwo rozwinąć swoją działalność, oferując na przykład wózki czy ubranka.

7. Hulajnogi i deskorolki elektryczne

Hit na polskich osiedlach ostatniego roku czy dwóch to bez wątpienia hulajnogi i deskorolki elektryczne. Kolorowe, świecące światełkami i - co dla dzieci najważniejsze - nowoczesne, budzą zachwyt zarówno u młodszych, jak i nieco starszych pociech. Należą do tego rodzaju zabawek, który stanowi prawdziwe must have w każdym domu.

Wiedząc o tym, możesz zdecydować się właśnie na ich sprzedaż. To doskonały pomysł, zwłaszcza, iż bogactwu asortymentu dodatkowego, który dla maluchów jest wręcz niezbędny, również pomoże Ci w rozwinięciu sklepu. Kaski, ochraniacze na ręce i nogi, a nawet plecaki dla młodych skateboardzistów - wszystko to zachęci Klientów, by często wracali do twojego sklepu internetowego.

8. Sprzęt i akcesoria sportowe dla dorosłych

Wspominane już wielokrotnie aktywne życie i dążenie do “bycia fit” sprzyja sprzedaży akcesoriów sportowych. Czy zdecydujesz się na sprzęty dla miłośników domowej siłowni, na ubrania czy buty, zawsze znajdziesz chętnych do zakupu. Zwróć przy tym uwagę, czego może brakować na rynku? Może znasz markę, która w Polsce występuje rzadko, a za granicami cieszy się dużą popularności? To będzie Twój strzał w dziesiątkę!

Podobnie jak w przypadku innych pomysłów, także oferując akcesoria sportowe, możesz pokusić się o dodanie do swojego sklepu bloga tematycznego. Będzie on budował Twoją pozycję eksperta w zakresie fitnessu, a także pozwoli Ci na lepszą reklamę.

9. Akcesoria sezonowe

Coraz częściej i chętniej wybierane przez Klientów są różnorodne akcesoria sezonowe - czy to do ogrodu, czy do domu. Mogą być przedmiotami użytkowymi, jak również ozdobami. Co mógłbyś więc zaoferować swoim klientom?

Zimowe akcesoria

Wśród zimowych akcesoriów sezonowych królują ozdoby na Boże Narodzenie. Tradycyjne choinki są wciąż w modzie, ale oprócz nich Klienci coraz częściej wybierają także nowoczesne ozdoby, taki jak różnorodne stroiki, duże, ozdobne bombki czy choćby świąteczna pościel.

Letnie akcesoria

Letnie akcesoria często są tymi, które można wykorzystać w ogrodzie. Moda na urządzanie rodzinnych i przyjacielskich spotkań na tarasie i wśród zieleni nieustannie trwa od wielu lat. Obecnie jednak coraz modniejsze są grille elektryczne, baseny czy trampoliny, które urozmaicają spotkania dorosłych, a dzieciom pozwalają wyszaleć się w czasie ciepłych dni.

10. Produkty niszowe i handmade

Na koniec postanowiliśmy zaproponować Ci możliwość sprzedaży Twoich własnych wyrobów lub dóbr unikatowych, które znasz, a które mogą być jeszcze słabo dostępne na rynku. Jeśli potrafisz znaleźć taką niszę, a jednocześnie wiesz, iż istnieje popyt na tego rodzaju towar, powinieneś czym prędzej wykorzystać okazję! Niszowe produkty sprawią, że być może będziesz jedynym - a co za tym idzie obleganym - sprzedawcą. Nim inni do Ciebie dołączą, z pewnością zyskasz już uznanie i wierność Klientów.

Wybrałeś już swoją branżę?

Jak mogłeś już zauważyć z powyższych przykładów, istnieje cały szereg artykułów, które w obecnym roku cieszą się i będą jeszcze cieszyć dużym powodzeniem. Wybierając spośród nich, albo kierując się popularnością konkretnej, znanej Ci tematyki, na pewno zdobędziesz uznanie Klientów. Pamiętaj jedynie, aby wybierać rozsądnie, mając pewność, iż na dany produkt istnieje zapotrzebowanie na rynku. Dzięki temu będziesz miał pewność sprzedaży. Załóż sklep w RedCart i przekonaj się, jaki asortyment pokochają Twoi klienci. 

Masz już jakieś doświadczenia w tym zakresie? Wypróbowałeś jedną lub kilka z podanych branż? Podziel się z nami swoją opinią!

Autor: RedCart Kategoria: Marketing i promocja
Blog RedCart

Może Cię jeszcze zainteresować

Zobacz najpopularniejsze artykuły z kategori Marketing i promocja