Strona główna Blog Dropshipping

10 powodów, dla których warto otworzyć sklep internetowy w 2020 roku

Autor: RedCart Kategoria: Dropshipping

Nowy rok. Nowe plany. Wiele osób o tym myśli, niewielu ma odwagę. Własny biznes. Z jednej strony kuszące obietnice. Zarabiaj miliony! Pracuj kiedy i gdzie chcesz! A z drugiej cała lista obaw i ograniczeń. Chciałoby się spróbować, ale ...

Zapisz się na bezpłatne
lekcje o e-commerce.

Zdobywaj wiedzę i inspirację potrzebne do budowania
dochodowego sklepu internetowego.

Podając e-mail akceptujesz politykę prywatności

sklep online

Nowy rok to często nowe plany. Jeśli twój rok 2020 zaczął się od planowania własnego sklepu internetowego, ale jeszcze nie podjąłeś się odpowiednich starań ze względu na obawy, przekonamy Cię, że naprawdę warto spróbować. Mamy dla Ciebie aż 10 powodów, które sprawią, że Twoje obawy na pewno znikną i z nami rozpoczniesz swój nowy biznes.

#10 To prostsze niż kiedykolwiek

Otworzenie sklepu internetowego nigdy nie było prostsze. W sieci znajdziesz wiele artykułów obiecujących przebycie jedynie kilku łatwych kroków, które pozwolą Ci stworzyć własny e-biznes. Zastanawiasz się, czy to rzeczywiście możliwe?

Tak, możliwe! Wszystko dzięki nowoczesnym rozwiązaniom gotowym od ręki. Wybierając profesjonalnie przygotowane oprogramowanie sklepu internetowego, takie jak oferowane przez RedCart, będziesz mógł łatwo zoptymalizować cały sklep i zautomatyzować sprzedaż.

Funkcjonalności i pełna automatyzacja

Jeśli skorzystasz z proponowanego oprogramowania sklepu internetowego, będzie natychmiast gotowy do sprzedaży artykułów i zarabiania. Jest to tzw. usługa SaaS - platforma gotowa do użycia od ręki. Bez długotrwałej optymalizacji i specjalistycznego kodowania będziesz mógł zacząć zarabiać swoje pierwsze pieniądze.

Co więcej, gotowe oprogramowanie sklepu internetowego jest proste w obsłudze i nie wymaga znajomości fachowych zagadnień IT. Ponadto, razem z oprogramowaniem zyskujesz pomoc i wsparcie techniczne, a także dostęp do profesjonalnych porad i wskazówek ekspertów.

Korzystając z oprogramowania sklepu internetowego możesz korzystać z synchronizacji sklepu z hurtownią, wprowadzać zmiany w wyglądzie sklepu, połączyć się z systemem płatności online czy na przykład firmą kurierską. Przygotowana platforma umożliwia Ci posiadanie wszystkich niezbędnych narzędzi w jednym miejscu, z możliwością wygodnego nimi zarządzania.

#9 Sklep internetowy nie wymaga wiele wysiłku i czasu

Obawiasz się kwestii zaopatrzenia sklepu, kontaktów z hurtowniami, albo nie masz miejsca na trzymanie u siebie dużej ilości towarów? W takim razie najlepszym modelem biznesu dla Ciebie będzie dropshipping. To bez wątpienia najłatwiejszy model sprzedaży online, których wychodzi naprzeciw początkującym przedsiębiorcom.

Jak wygląda dropshipping?

dropshipping

Decydując się na prowadzenie sklepu internetowego w tym modelu nie kupujesz i nie składujesz towaru w magazynie. Zaopatrzenie odbywa się w sposób wirtualny, a Ty nie musisz obawiać się o stan i ilość asortymentu. Nie zajmujesz się pakowaniem i wysyłką.

Jesteś pośrednikiem pomiędzy hurtownią a Klientem, dzięki czemu po złożeniu zamówienia w Twoim e-sklepie, jest ono automatycznie przekazywane bezpośrednio do dostawcy. To on odpowiada za wysyłkę towaru bezpośrednio do klienta. Dzięki temu możesz prowadzić swój biznes w pojedynkę, z domu lub dowolnego miejsca, w którym zechcesz się znaleźć. Wystarczy dostęp do Internetu.

Co zostaje dla Ciebie? Twoim zadaniem jest dotarcie do klientów, kontakt z nimi, promocja sklepu i produktów, a przede wszystkim sprzedaż. Czas, który zyskujesz - inwestujesz, dbając o rozwój sklepu i dzięki temu uzyskując coraz większe zyski.

#8 Niczym nie ryzykujesz

Korzystając z modelu dropshipping, nie posiadasz fizycznie towaru, którym handlujesz. Dzięki temu w każdej chwili możesz zmienić asortyment swojego e-sklepu. Prezentujesz bogatą ofertę produktów bez jednoczesnego zamrażania gotówki. Ryzyko, że pozostaniesz z niesprzedanym towarem, zostaje całkowicie wyeliminowane. W efekcie dropshipping pozwala przekonać się, czy Twój produkt spotka się z zainteresowaniem odbiorców.

W tym modelu nie martwisz się również o zatrudnianie pracowników. Hurtownia lub dostawca zajmuje się realizacją zamówień i wysyłką towaru do kupującego, a nawet pełną obsługą posprzedażową, czyli gwarancjami, zwrotami i reklamacjami. 

To model, który gwarantuje Ci małe ryzyko finansowe, niskie koszty początkowe, szybki start, a do tego mnóstwo różnorodnych produktów, które możesz sprzedawać w swoim sklepie.

#7 Sklep internetowy się opłaca

Sklep internetowy w modelu dropshipping to idealna propozycja dla osób, które chcą wystartować z własnym e-biznesem, a nie posiadają  wystarczających środków na inwestycje. W zależności od modelu zarobek dla sprzedawcy stanowi różnicę pomiędzy ceną zakupu, a ceną detaliczną (model marżowy) lub prowizję od sprzedaży (model prowizyjny). Czy wiesz, że są branże, w których marże na produkty przekraczają 90%?

Niskie koszty

Niepodważalną przewagą dropshippingu są niskie koszty prowadzenia biznesu. Odpadają wydatki związane z zatowarowaniem sklepu oraz wynajmem i prowadzeniem magazynu, a także obsługą całej logistyki. Wiele hurtowni dropshippingowych nie dolicza dodatkowych opłat za funkcjonowanie w tym modelu sprzedaży. Koszty obsługi związane z przygotowaniem i wysyłaniem paczek są najczęściej już zawarte w cenach produktów. Z kolei same ceny produktów w tym modelu sprzedaży zwykle nie są wcale wyższe, niż w przypadku sprzedaży hurtowej.

Płacisz, gdy Klient zapłaci Tobie

Za towar płacisz dopiero wtedy, gdy klient zapłaci Tobie. Co to oznacza dla Ciebie? Nie musisz zamrażać gotówki, ani poświęcać pieniędzy na magazyn. Możesz także zwiększyć asortyment i obroty bez inwestowania w towar.

Niewielkie miesięczne koszty platformy

Oprogramowanie dla sklepu internetowego jest niedrogie, a opłaty rozłożone są w czasie. Płacisz jedynie miesięczny abonament, pozwalający na korzystanie z platformy. Nie musisz inwestować w infrastrukturę IT i obsługę serwisową.

#6 Sprzedaż online jest łatwa

Brak ograniczeń, jakie wiążą się z kanałami stacjonarnymi, otwiera nowe możliwości: e-commerce sprawdza się doskonale w dystrybucji niszowego, oryginalnego lub skierowanego na zaspokojenie określonych potrzeb asortymentu.

Więcej kanałów sprzedaży

Jednocześnie, dzięki technologii i nowym kanałom komunikacji, jako właściciel e-biznesu masz zdecydowanie więcej narzędzi i kanałów sprzedażowych, niż sprzedawcy w sklepie stacjonarnym - a zatem więcej możliwości. W łatwy sposób podzielisz się z innymi ofertą swojego sklepu internetowego i wdrożysz do swojego biznesu rozwiązania online zwiększające sprzedaż.

Możesz sprzedawać wielokanałowo, co jest obecnie rozwiązaniem prostszym, niż myślisz. Prowadzenie sprzedaży na kilku platformach internetowych zapewnia bezpieczeństwo prowadzonego biznesu (zyski generują się z różnych źródeł) i zwiększa kilkukrotnie szanse na sprzedaż.

Jak  prowadzić sprzedaż na kilku platformach jednocześnie?

Sprzedaż wielokanałową w łatwy sposób umożliwiają gotowe oprogramowania dla sklepów internetowych. Dzięki integracji pomiędzy platformą dającą oprogramowanie, a np Allegro, eBay, Świstak, Amazon Marketplace, Google Merchant, Facebook, Skąpiec czy Ceneo - wszystkie produkty wystawiasz z Panelu Sprzedawcy Twojego sklepu online i stamtąd też obsłużysz wszystkie zamówienia klientów.

#5 Docierasz do milionów klientów

Dzięki otworzeniu sklepu online możesz dotrzeć ze swoimi produktami do konsumentów z całej Polski, a nawet dalej. Jest to niezastąpiona możliwość na wypromowanie własnej marki na rynku.

Łatwe sposoby promocji

Sprzedaż internetowa daje mnóstwo możliwości promocji swojego e-biznesu. Co więcej, aby promować swój biznes online nie musisz ponosić żadnych kosztów i posiadać szczególnych umiejętności - wystarczy trochę zaangażowania i kreatywności.

Bardzo łatwo stworzysz własną markę i przyciągniesz klientów. Szansę na zaistnienie i zbudowanie relacji z klientami dają nam m.in.: własna strona internetowa, social media (m.in. Facebook, LinkedIn, Instagram), e-mail marketing, tworzenie ciekawych treści, filmów, prowadzenie bloga itp.

#4 Warto wykorzystać potencjał sprzedaży online

Jak wynika z badań prowadzonych przez firmę Gemius, rynek e-commerce w Polsce stale rośnie. Zgodnie z raportem z 2019 roku, Klienci wyjątkowo doceniają wygodę i szybkość zakupów online. Atrakcyjny jest dla nich większy wybór, całodobowa dostępność i niższe ceny.

Tendencja cały czas będzie zwyżkowa, dlatego warto wykorzystać potencjał tego rynku. Dla internetowych sprzedawców to dobre warunki na stworzenie niepowtarzalnego miejsca internetowej sprzedaży, które wyróżni się nie tylko atrakcyjnymi cenami, ale i zindywidualizowanym podejściem do klienta, obsługą na najwyższym poziomie, troską o jego wygodę i zadowolenie.

#3 Dodatkowy dochód

Jeśli potrzebujesz zastrzyku dodatkowych pieniędzy, jednym ze sposobów na ich zdobycie jest własny sklep internetowy. Jego obsługą, jeśli opiera się na modelu dropshippingu, możesz zająć się po powrocie z biura oraz w weekendy. Nie musisz martwić się o zamówienie towaru, pakowanie, wysyłkę i współpracę z kurierami.

Prowadzenie takiego biznesu jest znacznie mniej czasochłonne, niż praca na pełen etat, a w przyszłości może przerodzić się w główne źródło dochodu. To dobry początek na drodze do pracy na własny rachunek, która przy zaangażowaniu z Twojej strony może zakończyć się pełnym sukcesem, a nawet rezygnacją z dotychczasowej pracy.

#2 Będziesz swoim własnym szefem

Jeśli obecna praca nie przynosi Ci satysfakcji, albo z innych powodów jej nie lubisz, może nasunęła Ci się myśl o zostaniu własnym szefem?

Budowa biznesu daje poczucie samorealizacji, możliwości dalszego rozwoju i perspektywy na przyszłość. Rozwija umiejętności, pobudza kreatywność, przynosi wiele przyjemności i satysfakcji. Dzięki pracy na własny rachunek zyskasz pełną niezależność.

Prowadząc sklep online możesz pracować wszędzie tam, gdzie się aktualnie znajdujesz, w porach, które Ci odpowiadają. Wystarczy dostęp do internetu. To zaleta szczególnie ważna dla kobiet, które zajmują się domem i wychowaniem dzieci. Dzięki prowadzeniu własnego sklepu internetowego, zyskują czas dla rodziny i dla siebie, realizując się jednocześnie w biznesie.

#1 Warto to zrobić dla siebie

Prowadzenie własnego biznesu to sposób nie tylko na stały, własny zarobek, ale również na rozwój samego siebie. Jeśli zależy Ci na budowaniu własnej marki i późniejszym rozwoju większej firmy, jest to także doskonały sposób na rozpoczęcie biznesu.

Czy to rozwiązanie jest dla Ciebie?

Prowadzenie sklepu internetowego może okazać się idealnym rozwiązaniem dla Ciebie. Własny sklep online daje wiele możliwości i korzyści, przy ponoszeniu minimalnych kosztów i stosunkowo niewielkiego wysiłku. W zależności od założonych celów i ilości czasu poświęconego na rozwój, sklep internetowy może stać się bardzo dochodowym biznesem, źródłem dodatkowego zarobku lub jednym z narzędzi w budowaniu strategii sprzedaży wielokanałowej. Zacznij działać razem z Nami w Redcart!

Masz już jakieś doświadczenia przy budowaniu sklepu online? Czekamy na komentarze!

Przetestuj sklep internetowy RedCart

14 dni za darmo, w każdej chwili możesz zrezygnować.

Podając e-mail akceptujesz regulamin i politykę prywatności
Autor: RedCart Kategoria: Dropshipping
Blog RedCart

Może Cię jeszcze zainteresować

Zobacz najpopularniejsze artykuły z kategori Dropshipping