3 najlepsze sposoby na poprawę skuteczności kampanii Facebook Ads
Zastanawiasz się, jak poprawić skuteczność Twojej kampanii Facebook Ads? Poznaj 3 najlepsze sposoby i usprawnij swoją kampanię już dziś!
Reklamy online w dzisiejszym biznesie są niezbędne, aby przyciągnąć więcej klientów. Jednak wielu początkujących przedsiębiorców przepala budżet, robiąc to nieumiejętnie. Jak więc zoptymalizować swoją kampanię na Facebooku czy Google? Przedstawiamy 3 uniwersalne rady, których zastosowanie pomoże Ci zaoszczędzić pieniądze i uzyskać lepszą konwersję.
Spis treści
Czym jest Facebook Ads?
Facebook Ads jest reklamą w social mediach. Są to płatne treści wyświetlane na portalu społecznościowym Facebook.
Forma reklamy zależy tylko i wyłącznie od Ciebie: możesz wypromować post cieszącego się ogromnym zasięgiem, stworzyć reklamę video, a nawet karuzelę składającą się z 3-5 zdjęć.
Wskazówka 1: Dopracuj strukturę kampanii reklamowej
Tworząc kampanię marketingową, skup się na jej celu, a nie targecie.
Przykładowo: Sprzedajesz e-book nt. SEM dla małych biznesów. Stworzyłeś 3 warianty: dla agencji marketingowych, sklepów internetowych i dla właścicieli firm z branży beauty. Zamiast tworzyć 3 osobne kampanie, stwórz jedną, dot. E-booka. Następnie, w ramach tej kampanii, stwórz zestaw 3 różnych reklam.
W ten sposób zaoszczędzisz pieniądze oraz zwiększysz szansę na lepszy wskaźnik konwersji.
grafika poprawnie ułożonej struktury
Wskazówka 2: Wybierz odpowiednią strategię ustalania stawek
Istnieje 5 strategii ustalania stawek:
- Koszt CPA (Cel koszt/ wynik)
- Najwyższa kwota
- Cel ROAS
- Najwyższa wartość
- Limit oferty: Opcja dla zaawansowanych
Koszt CPA (Cel koszt/ wynik)
Jeżeli posiadasz szacunkowy koszt działania, ta strategia jest dla Ciebie.
Załóżmy, że ustawisz CPA na max 90 groszy. W zależności od warunków rynkowych koszt ten może być wyższy lub niższy. Jednak Facebook zawsze będzie starał się oscylować w granicach podanej przez Ciebie kwoty.
Kiedy użyć strategii koszt/wynik?
- Kiedy masz cel CPA, który chcesz osiągnąć. Nie musi on być jednak dokładny.
- Zależy Ci na wydaniu całego budżetu
Najwyższa kwota
To jedna z opcji strategii używanych przez osoby bez określonego kosztu konwersji. . W ten sposób Facebook będzie dążył do uzyskania najwyższego wyniku w ramach zaznaczonego budżetu.
Kiedy użyć strategii najwyższej kwoty?
- Nie masz określonego CPA
- Nie możesz przekroczyć budżetu.
- Chcesz uzyskać maksymalny wynik
Cel ROAS
ROAS to zwrot wydatków na reklamę.
Załóżmy, że Twój budżet wynosi 1000 zł. Jeśli chcesz, aby przełożył się on na zakupy w wysokości 1100zł, ustaw wskaźnik ROAS na 1,100, ponieważ zwrot będzie wynosił 110%.
Weź pod uwagę, że w tym przypadku Facebook może nie wykorzystać w pełni Twojego budżetu. Jeżeli nie będzie w stanie osiągnąć docelowej wartości wskaźnika, będzie starać się zapewnić najbliższą wartość.
Kiedy użyć strategii celu ROAS?
- Jest to najczęściej używana strategia wśród branży e-commerce. Cel jest bezpośrednio związany ze sprzedażą.
- Ta strategia nie jest polecana dla osób, dla których konwersja nie skutkuje bezpośrednio zyskiem, ponieważ ciężko jest ocenić wartość konwersji.
Najwyższa wartość
Używając najwyższej wartości, każesz FB wykorzystać cały budżet przed końcem harmonogramu zestawu reklam, jednocześnie maksymalizując kwotę zakupów.
Kiedy użyć strategii najwyższej wartości?
- Chcesz w pełni wykorzystać budżet
- Koncentrujesz się na zakupach o większej wartości.
- Twoim celem jest nie tylko zmaksymalizowanie wartości konwersji, ale także ich liczbę.
Limit oferty: Opcja dla zaawansowanych
Limit oferty polega na ustaleniu maksymalnej oferty dla wszystkich aukcji. W przypadku innych strategii Facebook składa oferty bardziej dynamicznie, na podstawie Twoich celów.
Jest to jednak opcja dla osób posiadających doświadczenie z reklamami. Limit nie zapewnia kontroli kosztu działania, wymaga za to częstszych zmian stawek. Musisz więc obliczać koszty na podstawie prognozowanych współczynników.
Kiedy użyć strategii limitu oferty?
- Chcesz mieć pełną kontrolę nad kosztami i wysokością oferty
- Prowadziłeś już wcześniej kampanie reklamowe
Wskazówka 3: Stwórz reklamę, którą warto obejrzeć
Możesz napisać świetną treść reklamy. Spędzić godziny na analizie, który aspekt, post czy problem poruszasz. A jednak Twoja reklama nie ma dużego zasięgu? To dlatego, że Twoja reklama nie jest ciekawa i ludzie nie chcą jej oglądać. Pamiętaj, że ludzie scrollują Social Media dla szybkiej rozrywki. Musisz stworzyć taką reklamę, która nie tylko będzie poprawna merytorycznie, ale też przyciągnie ich uwagę.
Rok 2023 jest rokiem video. Upewnij się, że Twój film posiada napisy i automatycznie się uruchamia.
- Opowiedz historię
- Przekaż emocję
- Zadbaj o odpowiednią długość filmu
Nie skupiaj się na tym, ile wydajesz na reklamę, ale na tym, ile dochodu uzyskasz w porównaniu do wydatków.
WYPUSZCZAJ TESTY A/B REKLAM
Zwłaszcza w pierwszych godzinach wypuszczonej kampanii reklamowej sprawdzaj, która wersja reklamy się przyjęła. Stale analizuj, co można poprawić i podmieniaj gorzej pozycjonujące się (?) reklamy. Dzięki temu koszt pozyskania jest dużo mniejszy, a ROI wyższe. O przydatności tej strategii przekonał się Neil Patel (właściciel NP Digital), który w ten sposób oszczędził aż 30% na swoich kampaniach.