Strona główna Blog Marketing i promocja

9 funkcjonalności, które ulepszają sprzedaż w Twoim sklepie internetowym

Autor: RedCart Kategoria: Marketing i promocja

Zastanawiasz się jak można polepszyć sprzedaż w swoim sklepie internetowym? Dzięki gotowym funkcjonalnościom na platformie RedCart jest to jeszcze prostsze niż myślisz

Sklep internetowy może być jeszcze prostszy w prowadzeniu dzięki funkcjonalnemu oprogramowaniu. Im lepsze sklep posiada narzędzia - tym lepsze uzyskuje wyniki sprzedaży. Chcesz wiedzieć dzięki jakim funkcjonalnościom możesz polepszyć sprzedaż w swoim e-sklepie? Zobacz nasze zestawienie najlepszych narzędzi wspomagających sprzedaż w sklepie internetowym na platformie RedCart:

1. Integracja z hurtownią

Podjąłeś decyzję o założeniu sklepu internetowego ale nie wiesz skąd wziąć produkty? Sposobem na szybkie wprowadzenie towaru do sklepu jest integracja z wybraną przez siebie hurtownią z branży. Jest to sposób dla każdego, kto chce w prosty sposób pobrać, urozmaicić lub poszerzyć ofertę o produkty z jednej lub kilku hurtowni. Dlaczego taka funkcjonalność zwiększa sprzedaż? Ponieważ atrakcyjność oferty przekłada się na większy ruch w sklepie. Różnorodność powoduje, że Klienci podczas poszukiwania idealnego produktu są w stanie przeszukać wiele sklepów na swojej drodze. W tym przypadku również Twój sklep może znaleźć się na ich drodze.

2. Integracja z porównywarkami cen

Cenne źródło nowych Klientów w Twoim sklepie skupia właśnie porównywarka cen. Codziennie bowiem odwiedza je tysiące Klientów po to, by znaleźć produkt po najkorzystniejszej cenie. Wykorzystaj zatem szansę by pokazać się wśród największych porównywarek na rynku. Dołączając do grona sklepów internetowych w portalu Skąpiec, Okazje.info, Ceneo czy Nokaut, masz pewność, że Twoje produkty zostaną dostrzeżone w wynikach wyszukiwania. Sklep, który korzysta z porównywarek cenowych zwiększa widoczność i sprzedaż produktów w stosunku do reszty e-biznesów.

3. Integracja z Allegro

Najpopularniejszy serwis aukcyjny pozwoli Ci na zbudowanie wizerunku uczciwego sprzedawcy, ale nie musisz już wybierać pomiędzy sklepem internetowym a aukcjami. Dzięki dwukierunkowej integracji sklepu internetowego z Allegro możesz prowadzić sprzedaż przez jeden panel administracyjny sklepu. Jeśli Klient znajdzie w serwisie nasz przedmiot zachęcony może zgłębić ofertę przechodząc do naszego sklepu. Możemy stworzyć dla Twojego sklepu szablon aukcji, który stylistycznie będzie związany z indywidualną grafiką Twojego sklepu. To pozwoli na zbudowanie spójnego wizerunku Sprzedawcy i pozwoli być rozpoznawalnym wśród kupujących. 

4. Raport porzuconych koszyków

Unowocześniony raport porzuconych koszyków pokaże Ci na jakim etapie Klient w Twoim sklepie postanowił przerwać zakupy. Takie cenne dane pokażą Ci w jaki sposób możesz ulepszyć sklep, by sprzedawać więcej. Sklep internetowy wymaga poprawek i udoskonaleń. Dlatego popraw proces zakupowy w sklepie by sprzedawać skuteczniej i więcej. Teraz dzięki informacjom na temat Klienta, który porzucił koszyk, jego system operacyjny, z jakiego urządzenia chciał dokonać zakupu, a także czy produkt, który chciał kupić podlegał obecnie promocji.  Wszystkie informacje w jednym miejscu tylko po to, by właściciel sklepu uzyskał możliwie najwięcej informacji. Aby dowiedzieć się więcej o ulepszonym raporcie porzuconych koszyków na platformie RedCart, zobacz TUTAJ.


9 funkcjonalności, które ulepszą sprzedaż w Twoim sklepie internetowym


5. Crosselling

Doskonałym dodatkiem wspomagającym sprzedaż w sklepie internetowym jest crosselling. Crosselling pozwala na wyświetlanie się produktu podobnego do tego, który obecnie przegląda Klient. Dlaczego jest to skuteczne? Ponieważ Klient przeglądający obecnie produkty ma możliwość zobaczenia propozycji produktów, które mogą go zainteresować . Sprzedaż krzyżowa (stąd nazwa crosselling) automatycznie dopasowuje się do obecnie przeglądanych produktów w sklepie. Jest to wyjątkowo mało inwazyjny sposób, przez co jest naturalnie odbierany przez Klientów. Ta nienachalna forma proponowania innych produktów prowadzi często do sprzedaży lepszego i droższego produktu w stosunku do pierwotnie przeglądanego.

6. Kody rabatowe

Wykorzystuj bony nie tylko z okazji świąt. Dzięki nim możesz utrzymać przy sobie Klientów. Lojalność wobec sklepu możesz zbudować poprzez wysyłanie kodów rabatowych z okazji urodzin Klienta (w przypadku Klientów, którzy zarejestrowali się w Twoim sklepie), lub z okazji przyłączenia się do sklepu (np. do newslettera). Generowanie kodów rabatowych w panelu administracyjnym sklepu jest możliwe dla jednego Klienta, pewnej grupy Klientów, lub dla wszystkich. Każdy kod rabatowy ma określoną datę ważności i rabat, do jakiego uprawnia (może to być upust procentowy, kwotowy lub np. darmowa przesyłka). Atutem tego typu funkcjonalności jest dostępność – Klient bez wychodzenia z domu otrzymuje specjalny rabat i może w łatwy sposób z niego skorzystać (wystarczy wpisać kod w odpowiednie miejsce na stronie e-sklepu).

7. SEO

Szeroki termin jakim jest SEO sprowadza się do stworzenia przyjaznego i łatwego w wyszukiwaniu sklepu w Google i innych wyszukiwarkach. Sklep, który szybko można znaleźć poprzez słowa kluczowe więcej sprzedają. Oprogramowanie, które wspomaga pozycję sklepu w wyszukiwarce jest cennym narzędziem, która wspomaga sprzedaż. Nic przecież tak doskonalenie wpływa na wyższe wyniki sprzedaży niż widoczność w najpopularniejszej wyszukiwarce świata. Dlatego sklepy na platformie RedCart posiadają w każdym możliwym miejscu zakładki SEO, w których można użyć słów kluczowych na które dodatkowo się pozycjonujemy. Moduły pozwalają na definiowanie tagów title, keywords i description tak, aby każde miejsce sklepu było efektywnie promowały produkt i sam sklep. 

8. Wyszukiwarka produktów

Nic w sklepie internetowym tak nie ułatwia zakupów jak przejrzyste menu i sprytna wyszukiwarka produktów. Dlatego aby każdy Klient, który poszukuje szczególnej rzeczy mógł bez problemu znaleźć produkt. Im szybsze będzie znalezienie produktu, tym szybsza będzie jego sprzedaż. Możliwość szybkiego znalezienia produktu jest kluczowym elementem całego procesu zakupowego w sklepie internetowym. Zaawansowane wyszukiwarki, które obecnie są zastosowane w sklepach w wersji 3.0. dają Klientowi możliwość wyszukiwania produktów również po cechach produktów.

9. Blog firmowy

Używanie bloga firmowego jako środka przekazywania informacji o produktach lub rabatach,promocjach, konkursach to świetne miejsce na uzyskanie większej sprzedaży wynikającej z zaangażowania Klientów. Blog jako element content marketingu doskonale odpowiada potrzebom budowania więzi z Klientem. Relacje budowane na podstawie profesjonalnego doradztwa związanego z produktami czy odpowiadania na pytania Klientów z dokładnym wytłumaczeniem. Dołączając do bloga również elementy video (np. video recenzje produktów), czy infografiki i ciekawostki z branży sprawisz, że więź przełoży się na sprzedaż dzięki zdobytemu zaufaniu.

 

Należy jednak pamiętać, że każde działania wspierające sprzedaż należy dostosować według takich kryteriów jak branża naszego sklepu, charakterystyka grupy docelowej oraz produkty w naszym sklepie. 


Wykorzystaj wiedzę w praktyce - załóż sklep!


 

Autor: RedCart Kategoria: Marketing i promocja
Blog RedCart

Może Cię jeszcze zainteresować

Zobacz najpopularniejsze artykuły z kategori Marketing i promocja