BLACK WEEK 2020 - podsumowanie RedCart
Tegoroczny Black Week, czyli tydzień poprzedzający wielkie święto zakupów zwieńczone Czarnym Piątkiem, był zdecydowanie korzystny dla sklepów internetowych.
W jednym ze sklepów na platformie RedCart sprzedaż podczas tegorocznego Black Friday przekroczyła aż 6 mln pln.
Za Nami Black Week, czyli tydzień poprzedzający Czarny Piątek w Polsce jeszcze świeże - "wielkie święto zakupów". Za sprawą trwającej od miesięcy pandemii Covid-19 zamknięte zostały galerie handlowe i niektóre sklepy stacjonarne. Zakupy związane z wyczekiwanymi promocjami na Black Friday zostały niemal w całości przeniesione do internetu.
W związku z innym niż dotychczas przebiegiem „święta wyprzedaży” oraz dużym udziałem sektora e-commerce w tym przedsięwzięciu, postanowiliśmy porównać i sprawdzić dla Was jak tegoroczne wyniki wyglądały w kontekście Black Week z 2019 roku.
Badania prezentują m.in na jaką sprzedaż mogli liczyć w tym okresie właściciele sklepów internetowych na platformie RedCart.pl, jakie branże zarobiły najwięcej, a także jak wyglądała sprzedaż podczas minionego tygodnia w serwisie Allegro.
Podczas Black Week 2020 klienci sklepów internetowych RedCart wydali o 30% więcej niż w ubiegłym 2019 roku
Ze względu na to, że promocje rozpoczęły się już kilka dni wcześniej, do badania wybraliśmy okres od 21-29 listopada 2020.
Top 3 branże na Black Friday
Największy obrót uzyskali sprzedawcy sprzętu elektronicznego, głównie komputerowego oraz sklepy oferujące akcesoria kosmetyczne. Z uwagi na zbliżający się sezon świąteczny, dobrze sprzedawała się również galanteria skórzana oraz odzież.
Najczęściej kupowane produkty podczas Black Week
Wśród najchętniej kupowanych produktów podczas tegorocznego Black Week w sklepach RedCart, znalazły się pilniki do paznokci, gry planszowe i sprzęt sportowy. Jasno wskazuje to na pewne ograniczenia spowodowane pandemią, które wymuszają większa aktywność w zaciszu domowym - samodzielne dbanie o urodę, zajęcia sportowe czy organizowanie czasu dla dzieci.
Klienci częściej wybierali kuriera niż paczkomaty podczas Black Week
Postanowiliśmy również sprawdzić w jaki sposób klienci zamawiają paczki - zdecydowana większość, bo aż 58% nadal korzysta wyłącznie z usług kurierskich. Na drugim miejscu znajdują się Paczkomaty Inpost, którym zaufało 30 % badanych.
Klienci podczas Black Week 2020 kupowali więcej przez Allegro niż w 2019 roku
Konsumenci dokonywali zakupów nie tylko w sklepach, ale również przez portal Allegro. Dzięki zaawansowanemu modułowi do sprzedaży na tym portalu o nazwie Allegro Droplo, właściciele sklepów na RedCart.pl odnotowali o 23 % więcej zamówień niż w ubiegłym roku i zarobili o 22 % więcej.
Klienci wydawali więcej za pośrednictwem Allegro, niż rok temu
Podsumowując
Rok 2020 na pewno na długo pozostanie w naszej pamięci jako rok, który upłynął pod znakiem e-commerce. Wielu ekspertów uważa, że sprzedaż w sieci ma bardzo wysoki potencjał do rozwoju na kolejne lata. Przed nami jeszcze finał sezonu sprzedażowego, czyli okres świąteczny.
Czy podobnie jak w ubiegłym roku okaże się wyjątkowo łaskawy dla sprzedawców internetowych? Czy handel internetowy przeskoczy w tym okresie sprzedaż stacjonarną? Zapewne o tym przekonamy się niebawem.