Czym jest Performance Max? - Google Ads krok po kroku
Platforma reklamowa Google Ads, stale udoskonala swoje rozwiązania. W tym celu Google Ads stworzył nowy typ kampanii reklamowych: Performance Max. W tym artykule przyjrzymy się jej bliżej.
Spis treści
Czym jest kampania Performance Max?
Kampania Performance Max to najnowszy typ kampanii oferowany przez Google Ads. Dzięki nauczaniu maszynowemu jest w stanie sam wysegmentować odpowiednie grupy, a tym samym zwiększyć skuteczność Twojej kampanii.
Automatyzacja i optymalizacja procesów pozwoli Ci zaoszczędzić czas i skupić się na innych obowiązkach. Dużą zaletą tego rozwiązania jest to, że nie musisz się ograniczać do konkretnego formatu reklamy. Wystarczy, że dodasz odpowiednie elementy, takie jak logo, hasła, czy grafika, a AI samo skonstruuje reklamy w różnorodnych sieciach reklamowych.
Pamiętaj, że aby używać tej kampanii musisz mieć określone z góry KPI, takie jak CPA.
Jak skonfigurować kampanię Performance Max?
- Utwórz kampanię w panelu Google Ads
- Wybierz cel kampanii, który najbardziej odpowiada temu, co chcesz osiągnąć.
- Wybierz typ kampanii: Performance Max
- Nazwij kampanię i przejdź dalej. Następnie wybierz CPA. Google zaproponuje Ci stawkę, możesz natomiast ją do woli zmieniać.
- Określ język, lokalizację i komponenty tworzone automatycznie. Dzięki wybraniu tej opcji Google sam pobierze dane takie jak niezbędne obrazy na podstawie Twojej strony internetowej
- Dodaj niezbędne zasoby i zobacz, jak Twoja reklama będzie się wyświetlać na Youtube, Google Discovery, Gmail i wiele innych.
- Określ budżet - średnią kwotę, którą jesteś gotowy wydać każdego dnia
- Powiadomienia dodatkowe- Podczas podsumowania na samej górze strony mogą pojawić się pomarańczowe i czerwone komunikaty. W ten sposób Google Ads informuje Cię, że są elementy, które uniemożliwiają uruchomienie kampanii lub pogarszają jej skuteczność.
Jak zoptymalizować kampanię Performance Max?
W porównaniu do innych kampanii reklamowych Performance Max ma dużo mniej opcji umożliwiających optymalizacje. Naszym zdaniem, jest jednak kilka szczegółów, na które warto zwrócić uwagę:
- Dodawaj jak najwięcej zasobów wysokiej jakości. Im więcej obrazów, wersji loga czy filmów dobrej jakości dodasz, tym większa szansa, że stworzysz skuteczną i przyjemną w odbiorze reklamę.
- Nie rezygnuj z kampanii wcześniej niż 30-60 dni od jej włączenia. Uczenie maszynowe jest bardziej skuteczne, ale wolniejsze. Performance Max musi przejść przez dużo dłuższą drogę, by wyjść z fazy uczenia się.
- Kontroluj budżet kampanii nawet po jej założeniu. Może się okazać, że dzienny budżet może okazać się za mały, gdy AI odkryje nowe, korzystniejsze frazy kluczowe. Jednak po wykorzystanym budżecie nie będzie mogło z nich skorzystać.
Podsumowanie
Kampania Performance Max to potężne narzędzie, które umożliwia skuteczną optymalizację kampanii reklamowych w różnych sieciach reklamowych. Dzięki automatyzacji i wykorzystaniu sztucznej inteligencji, pomoże Ci w osiągnięciu lepszych wyników reklamowych i zwiększeniu efektywności działań marketingowych szybciej i efektywniej niż kiedykolwiek.