Strona główna Blog Dropshipping

Dlaczego warto prowadzić sprzedaż w modelu dropshipping?

Autor: RedCart Kategoria: Dropshipping

Odpowiedź na pytanie czy warto obecnie wystartować z własnym biznesem nasuwa się sama. Liczba osób kupujących przez Internet stale rośnie. Nigdy nie było również łatwiej zacząć i prowadzić własnego biznesu. Jak? Postawić na dropshipping!

Liczba osób kupujących przez Internet stale rośnie, a zgodnie z danymi zawartymi w raporcie Gemius na temat polskiego e-commerce, tendencja ta się utrzyma. Jest więc to doskonały czas na rozpoczęcie swojego e-biznesu. Prowadzenie sklepu internetowego odznacza się nie tylko ogromnym popytem na artykuły dostępne w sieci, ale również niewielkimi kosztami i łatwością prowadzenia. Model dropshipping to najlepszy wybór, jeśli zależy Ci właśnie na tych cechach. Chcesz wiedzieć dlaczego?

Czym jest dropshipping?

Dropshipping to model handlu w internecie, w którym cały proces logistyczny związany z magazynowaniem i realizacją zamówienia zostaje przeniesiony ze sprzedawcy na dostawcę towaru – hurtownię, importera lub producenta. W jaki sposób się to dzieje?

Sklep internetowy zatowarowuje się tylko wirtualnie, co jest możliwe dzięki nowoczesnym rozwiązaniom technologicznym, takim jak integracje z hurtowniami. W momencie otrzymania zamówienia, przekazywane jest ono do dostawcy w celu realizacji - spakowania i wysłania produktów do Klienta.

dropshipping

Co zatem robi właściciel e-sklepu?

Jego zadaniem jest przede wszystkim atrakcyjne przedstawienie produktów i dotarcie do Klienta. W jego rękach leży cały proces reklamy, pozyskania zainteresowania konsumentów i finalizacji transakcji. Ma się zająć także obsługą Klienta oraz budowaniem z nim relacji, co przełoży się na kolejne udane transakcje.

dropshipping

Główne korzyści z prowadzenia sklepu w modelu dropshipping

Dropshipping to model biznesu, który w szczególności wychodzi naprzeciw potrzebom początkujących przedsiębiorców. Jeśli jesteś jednym z nich, dowiedz się, dlaczego warto skorzystać z takiego systemu sprzedaży.

Ograniczone koszty początkowe 

Młodzi przedsiębiorcy, którzy chcą rozpocząć sprzedaż w Internecie, często borykają się z problemem wysokich kosztów początkowych, niezbędnych na zgromadzenie odpowiedniej ilości towaru. W modelu dropshipping koszty rozpoczęcie oraz prowadzenia firmy są ograniczone do minimum, gdyż nie jest konieczny zakup towaru.

Dzięki temu, decydując się na otwarcie własnego sklepu online, nie zamrozisz gotówki w produktach. Co więcej, nie będziesz też ryzykował, że zostaniesz z niesprzedanym towarem, gdyż w razie małego zainteresowania, możesz szybko zmienić asortyment, Nie ponosisz także kosztów obsługi logistycznej, w tym magazynowania i zatrudniania pracowników.

Biznes prowadzisz z dowolnego miejsca

Dzięki temu, iż konieczność realizacji zamówienia - pakowania i wysyłki - jak również magazynowania towaru spoczywa na hurtowni, dostawcy lub po prostu producencie, właściciel sklepu może pracować zupełnie sam. Nie potrzebuje bowiem wsparcia na zapleczu, a wybierając oprogramowanie w abonamencie, nie musi także posiadać specjalistów od informatyki czy obsługi technicznej samego sklepu.

Korzystając z systemu dropshipping, będziesz mógł więc wykonać wszystko sam, w zaciszu swojego domu. Nie posiadając centrum logistycznego, nie musisz także ograniczać się do przebywania stale w jego pobliżu. Wystarczy Ci dostęp do internetu, aby rozwijać swoje przedsiębiorstwo, zatem możesz znaleźć się w dowolnym miejscu na świecie, a ono wciąż będzie doskonale funkcjonowało.

Masz mniej obowiązków

Jak już udowodniliśmy, wybierając dropshipping będziesz miał zdecydowanie mniej obowiązków, niż w tradycyjnym modelu sprzedaży internetowej. Jeśli Twój e-sklep będzie zintegrowany z hurtownią, aktualizacja stanów magazynowych i cen odbędzie się automatycznie, co dodatkowo zmniejszy nakład Twojej pracy.

Jest jeszcze jedna korzyść. Dostawca - hurtownia lub producent - nie tylko zrealizuje zamówienia za Ciebie. Wielu z nich (np. Bagexpress) wyręczy Cię również w obsłudze posprzedażowej, zajmując się zwrotami, czy reklamacjami produktów.

Personalizacja przesyłek

Hurtownie zobowiązują się także do personalizowania przesyłek dla Klientów, wychodzących spod szyldu Twojego sklepu. Do pakowania sprzedanych przez Ciebie produktów mogą używać specjalnej taśmy reklamowej, dołączać przygotowane przez Ciebie liściki, materiały reklamowe, czy rabaty.

Co więcej, niektórzy z dostawców dropshippingowych drukują nawet dowody sprzedaży, wysyłane w formie elektronicznej przez e-sklepy. 

Jakie obowiązki ma właściciel e-sklepu?

Wiesz już, na jakie korzyści możesz liczyć. Zastanówmy się teraz, jakie obowiązki będą na Tobie ciążyć, abyś rzeczywiście mógł liczyć na wszystkie przywileje, płynące z posiadania sklepu internetowego w nowoczesnym wydaniu.

Znajdź Klienta!

Przede wszystkim musisz pamiętać, że sprzedawcą produktów jest Twój e-sklep, a zatem to Ty będziesz musiał pozyskać Klienta. Jednym z Twoich głównych zadań będzie promowanie sklepu oraz oferowanych produktów, przyciąganie zainteresowania i budowanie zaufania Klienta.

Aby sklep w modelu dropshipping sprzedawał, powinniśmy przede wszystkim mocno promować go w Internecie. Dotarcie do grup docelowych umożliwią przede wszystkim nowoczesne kanały komunikacji online typu Facebook, YouTube, Instagram, Snapchat, LinkedIn

Dyrektor Marketingu i Sprzedaży RedCart.pl mówi Tomasz Cincio

Niezbędnym zajęciem jest nawiązanie kontaktu z nabywcą, gdyż obecnie atrakcyjność oferty, profesjonalizm i szybkość realizacji zamówień są priorytetami wielu Klientów.

Na szczęście i w tym przypadku hurtownie przyjdą Ci z pomocą, oferując materiały marketingowe do wykorzystania w sklepie internetowym: wysokiej jakości zdjęcia, opisy czy filmy video wprost od producenta towaru.

Czas realizacji a zadowolenie klienta

Pamiętaj, że w świadomości Klienta paczka zawsze zostaje wysłana z Twojego e-sklepu, dlatego zadbaj o jego jak największe zadowolenie. Dzięki temu pozostanie z Tobą na dłużej.

Główną korzyścią w modelu dropshipping może stać się krótki czas realizacji zamówienia, który bardzo satysfakcjonuje Klientów. Większość hurtowni pakuje i wysyła towar zaraz po tym, jak tylko dostanie zamówienie: czas realizacji nie jest więc wydłużony, a może nawet zostać skrócony.

Zaletą jest także cena, która w tym modelu jest taka sama dla Klienta, jak w tradycyjnej sprzedaży internetowej.

Pamiętaj jedynie, że jeśli już uda Ci się pozyskać Klienta, Twoim obowiązkiem będzie przekazanie zamówienia do realizacji, razem z niezbędnymi w tym celu danymi (m.in. adresem Klienta, informacją o formie wysyłki).

dropshipping

Jak zacząć sprzedawać w modelu dropshipping? 

Kwestie prawne

Przede wszystkim nie musisz już otwierać własnej działalności gospodarczej, aby sprzedawać w sklepie internetowym. Prawo w Polsce zostało zmienione na korzyść początkujących przedsiębiorców i obecnie umożliwia im prowadzenie działalności nierejestrowanej, o ile dochody z niej przekroczą 1300 zł (stan na rok 2020).

Jeśli jednak zdecydujesz się na założenie firmy, możesz skorzystać z ulgi na start, czyli zwolnienia ze składek ZUS przez pierwsze pół roku prowadzenia firmy. Z kolei po tym okresie posiadasz możliwość korzystania z „małego ZUS”, czyli składek pomniejszonych, co obowiązywać Cię będzie przez kolejne dwa lata. To doskonała propozycja, zmniejszająca koszty początkowe prowadzenia biznesu i pozwalająca na jego rozbudowę.

Integracja z hurtownią

Dropshippingowy sklep internetowy musi być zintegrowany z hurtownią. Dzięki temu możliwe jest szybkie wirtualne zatowarowanie, a także automatyczna aktualizacja cen i dostępności towarów. W ten sposób wirtualny biznes rzeczywiście będzie funkcjonował bez problemu. Taką możliwość oferuje między innymi oprogramowanie wykupione w abonamencie RedCart.

Dzięki automatycznemu importowi danych z pliku hurtowni, zyskujesz dostęp do setek, a nawet tysięcy produktów, którymi może swobodnie zarządzać, badając jednocześnie popyt rynkowy. Szybki import zdjęć, opisów i stanów magazynowych to ułatwienie zwłaszcza dla osób, które prowadzą działalność w pojedynkę.

dropshipping

Dzięki automatycznemu importowi danych z pliku hurtowni, sklep zyskuje dostęp do setek, a nawet tysięcy pozycji produktowych, którymi może swobodnie zarządzać w swoim e-sklepie, badając jednocześnie popyt rynkowy. Gotowa integracja pozwala na szybki i sprawny import zdjęć i opisów, systematyczną i automatyczną aktualizację stanów magazynowych produktów oraz obsługę z poziomu panelu administracyjnego sklepu bez potrzeby korzystania z dodatkowych programów.

dropshipping

Warto spróbować

Zanim zdecydujesz się na jakieś rozwiązanie, to najpierw je przetestuj i sprawdź, czy spełnia Twoje oczekiwania. Każdy może założyć darmowy, próbny sklep w RedCart i podpiąć oraz przetestować wybraną  hurtownię. Hurtownię wybrać można z listy dostępnej na stronie RedCart, lub w przypadku podjęcia decyzji o założeniu sklepu zlecić wykonanie indywidualnej integracji dla samodzielnie znalezionej hurtowni

Spoglądając na zagraniczne rynki - największe platformy e-commercowe na świecie takiej jak Shopify, BigCommerce postawiły na dropshipping, jako łatwy i dostępny dla każdego sposób sprzedaży online. Dropshipping będzie przyszłością w handlu internetowym.  W Polsce wciąż się rozwija i zdobywa zaufanie.

– Jako platforma tworząca sklepy internetowe maksymalnie ułatwiamy proces zakładania e-sklepów i kojarzymy sprzedawców z solidnymi dostawcami. W RedCart każdy zainteresowany może założyć darmowy sklep internetowy na próbę - mówi

Dyrektor Marketingu i Sprzedaży RedCart.pl Tomasz Cincio

RedCart.pl.

Większa szansa sukces


Co zwiększa szanse powodzenia w dropshipping? Szybki i łatwy start, brak obciążających kosztów, przyspieszona wysyłka towaru z pominięciem właściciela e-sklepu docierająca do klienta nawet w ciągu 24 godzin. Sprzedawca swój zaoszczędzony czas może wykorzystać na kontakt z klientami, promocję sklepu i produktów, sprzedaż. Podsumowując, warto jest wystartować ze sprzedażą w modelu dropshipping, zwłaszcza na początku działalności.

Dropshipping będzie idealny dla osób, które stawiają pierwsze kroki w sprzedaży internetowej. Zarówno dla tych, którzy cenią sobie mobilny tryb życia, lub chcą pracować z domu.

Czas sprzyja odważnym 

Biorąc po uwagę warunki na rynku oraz trendy i tendencje na zagranicznych rynkach e-commerce należy się spodziewać intensywnego rozwoju nowoczesnego modelu logistyczno- sprzedażowego, jakim jest dropshipping. W Stanach Zjednoczonych widzimy rozkwit sprzedaży w dropshipping. W Polsce jest to model, który jeszcze nie jest jeszcze popularny. Na rynku pojawia się jednak coraz więcej hurtowni działających w tym modelu i wychodzących naprzeciw przedsiębiorcom, wyręczając ich w obowiązkach, które do tej pory na nich spoczywały. Powoduje to znaczące ułatwienie procesu sprzedaży.

mówi  Tomasz Cincio

Przewiduje się, że sprzedaż online będzie ciągle rosła, a sklepów internetowych będzie wciąż przybywać. A od marca otworzenie własnego biznesu będzie jeszcze łatwiejsze z uwagi na zmiany w prawie - wprowadzenie Konstytucji Biznesu. Okoliczności sprzyjają i zachęcają do spróbowania, które nie wiąże się teraz z dużym wysiłkiem i ryzykiem finansowym. Myślę, że to najlepszy czas, aby spróbować swoich sił. Nigdy nie było łatwiej zacząć przygodę z własnym biznesem

- dodaje.

dropshipping

Kanały zewnętrzne

Gotowe oprogramowanie sklepu internetowego umożliwi Ci również połączenie się z systemami płatności online, firmami kurierskimi i porównywarkami cen. Z kolei dzięki integracji z takimi zewnętrznymi platformami jak Allegro, Amazon, czy Ebay, będziesz mógł rozwinąć sprzedaż wielokanałową, przy jednoczesnym korzystaniu tylko z jednego, wygodnego, łączącego wszystko panelu administracyjnego. Wystarczy wykorzystać w tym celu gotowe oprogramowanie, dostępne w abonamencie RedCart.

Możliwość testowania funkcjonalności

Ciekawą możliwością wypróbowania swoich sił w prowadzeniu sklepu internetowego jest darmowy okres próbny, dostępny w RedCart. Korzystając z niej, będziesz mieć pewność, czy jest to rozwiązanie dla Ciebie, a także przetestujesz funkcjonalność sklepu w abonamencie i metody dropshipping.

Z tej formy warto także skorzystać dlatego, iż stale się ona rozwija i zdobywa coraz większe uznanie.

Dlaczego warto skorzystać z dropshippingu?

Dlaczego jest to metoda, która zwiększa szanse powodzenia w e-biznesie? Przede wszystkim dlatego, że zapewnia ona szybki i łatwy start, bez obciążających kosztów początkowych. Dzięki integracji z hurtowniami, zarówno aktualizacja stanów magazynowych, jak i realizacja zamówienia są przyspieszone, co z kolei doceniają Klienci.

Sprzedawca swój zaoszczędzony czas może wykorzystać na kontakt z nabywcami, promocję sklepu i produktów, a także zdobycie swojej pozycji na rynku. Dzięki tym wszystkim zaletom ma on większe szanse na powodzenie w biznesie online.

Skorzystałeś już z takiej możliwości, albo planujesz to w najbliższym czasie? Napisz do nas o swoich przemyśleniach.

Autor: RedCart Kategoria: Dropshipping
Blog RedCart

Może Cię jeszcze zainteresować

Zobacz najpopularniejsze artykuły z kategori Dropshipping