Strona główna Blog Rynek e-commerce

Dzień Darmowej Dostawy 2020

Autor: RedCart Kategoria: Rynek e-commerce

Dzień Darmowej Dostawy to już tradycja. Celem wydarzenia, które co roku ma miejsce w pierwszych dniach grudnia, jest zachęcenie konsumentów do zakupów online.

Zarówno sklepy stacjonarne, jak również internetowe oferują wiele ciekawych promocji w okresie przedświątecznym, aby zachęcić konsumentów do zakupu produktów w ich sklepach.

Dzień Darmowej Dostawy 2020

W obecnej sytuacji związanej z pandemią to właśnie sprzedaż internetowa spotyka się z największym zainteresowaniem konsumentów. Jak wynika z Raportu RedCart „Sklepy internetowe 2020” - „Wymuszona izolacja, sprzyjała rozwojowi rynku e-commerce, który w tym okresie notował znaczne wzrosty sprzedażowe. W miesiącach luty - maj 2020 roku, klienci wydali w sklepach obsługiwanych przez platformę RedCart średnio o 27% więcej w porównaniu do tego samego okresu w roku 2019.”

Czy to może oznaczać, że w tym roku padnie kolejny rekord zamówień i to w Dniu Darmowej Dostawy? Dla przykładu podczas tegorocznego Black Week klienci sklepów internetowych na platformie RedCart wydali aż o 30% więcej niż w ubiegłym 2019 roku. czytaj więcej

Oprócz Black Friday i Cyber Monday, które są bardzo popularne na rynku zagranicznym, polski sektor e-commerce ma jeszcze jedną istotną akcję marketingową w tym okresie i jest nią tradycyjnie – Dzień Darmowej Dostawy. Tegoroczna edycja przypada na dzień 10 grudnia, jednak warto wspomnieć, że jest to „święto” ruchome.

Na czym polega?

Klienci składający zamówienie w sklepie biorącym udział w DDD, będą mogli zrealizować zamówienie bez dodatkowych opłat za dostawę (akcja obowiązuje tylko na terenie Polski). W wydarzenie angażują się zarówno małe, jak i duże sklepy sieciowe, a ich pełna lista dostępna jest na stronie internetowej https://www.dziendarmowejdostawy.pl/

W zeszłym roku w akcji wzięło udział ponad 1200 sklepów, a w tym roku może być ich zdecydowanie więcej. Warto nadmienić, że wszystkie sklepy zaangażowane w akcję obowiązuje regulamin, którego przestrzegania skrupulatnie pilnują organizatorzy. Z regulaminu wynika m.in., że sklepy nie mogą sztucznie podnosić swoich cen celem wyrównania kosztów dostawy, a złamanie tego zakazu grozi eliminacją z wydarzenia. Sprzedawcy mogą jednak ustalić od jakiej wartości zamówienia obowiązuje darmowa dostawa np. przy zamówieniach powyżej 50 zł.

Korzyści z Dnia Darmowej Dostawy

Głównym celem DDD jest zachęcenie do zakupów w internecie, a także zmaksymalizowanie w tym okresie sprzedaży. Warto zauważyć, że wielu klientów rezygnuje z zakupów w sieci, jeżeli koszty dostawy okażą się być zbyt wysokie, a nawet wyższe niż wybrany przez nich produkt.

Zalet Dnia Darmowej Dostawy jest bardzo wiele, np.:

- umożliwia zrobienie zakupów u różnych sprzedawców bez dodatkowych opłat

- oszczędzamy przy zakupie cięższych i droższych przedmiotów, których dostawa zwykle jest najbardziej kosztowna np. sprzęty AGD, meble, itp.

Obecnie na rynku oferowanych jest wiele narzędzi wspomagających logistykę i umożliwiających łatwą wycenę przesyłki kurierskiej, a także wybranie idealnego kuriera do realizacji zlecenia. Takim profesjonalnym operatorem logistycznym jest Globkurier.pl, a klienci RedCart dzięki partnerstwu obu firm mogą skorzystać z oferty specjalnej. Sprawdź na https://redcart.pl/market/integracja-z-globkurier.

Autor: RedCart Kategoria: Rynek e-commerce
Blog RedCart

Może Cię jeszcze zainteresować

Zobacz najpopularniejsze artykuły z kategori Rynek e-commerce