Strona główna Blog Social media

Facebook bot - jak Messenger chatbox może nakręcać twoją sprzedaż?

Autor: Natalia Podgórska Kategoria: Social media

Kusi cię, by Facebook bot znalazł się na twoim Fanpage’u, ale nie chcesz za to płacić? Podpowiadamy, jak samodzielnie ustawić bot messenger.

facebook bot

Messenger bot – co to?


Ze względu na oszczędność czasu wielu przedsiębiorców stawia na automatyzację odpowiedzi na zapytania klientów. Ponieważ są powtarzalne, bez problemu można przygotować zestaw, w którym przekażesz niezbędne informacje bez konieczności angażowania się w to osobiście. Na Facebooku służy do tego program bot messenger. Jest to narzędzie bardziej zaawansowane niż autoresponder, dlatego że klient może porozumieć się z botem, zadając mu różne pytania, a ten udzieli użytkownikowi sensownej odpowiedzi.

Facebook chatbot – korzyści


Musisz pamiętać, że klienci są często niecierpliwi i chcą mieć informacje jak najszybciej, najlepiej od ręki – nie zważając na porę dnia lub nocy. Zwłaszcza ta druga pora jest dla niektórych osób momentem najwyższej aktywności w Internecie, ale trudno byś czuwał w nocy kosztem własnego snu czy życia prywatnego, by zadowolić zainteresowanych twoją ofertą. Zrobi to za ciebie twój program.


Kolejnym walorem, jakim odznacza się chatbot Facebook, jest to, że nie musisz odpowiadać wciąż na te same pytania, więc nie będziesz miał poczucia tracenia czasu. Po prostu przejdziesz na szablony odpowiedzi, a w kolejnym kroku zacznie za ciebie odpowiadać bot – bo reakcje klientów będą na tyle przewidywalne, że będziesz mógł się wyłączyć z procesu komunikacji, bez szkody dla własnego wizerunku.

Boty na Facebooku – jak je tworzyć samodzielnie?


Do niedawna mogło się wydawać, że bota na Facebooku musi instalować fachowiec. Wcześniej rzeczywiście mogło tak być, ale odkąd FB wprowadził narzędzie ChatFuel, nawet osoba, która nie miała wcześniej doświadczenia z programowaniem, wykona swojego pierwszego Facebook bota. Stworzysz go w prosty sposób, ale wpierw musisz założyć konto na stronie, na której uruchomisz bota. Następnie połącz go ze swoim fanpage’em na FB.

Chat bot messenger – naucz go mówić


W nauce mówienia, która jest niezbędna dla bota na Messengerze, zacznij od podstaw. Znajdzie się tam najpierw powitanie. Wyjaśnij w nim, że obecnie nie jesteś dostępny, ale proponujesz w zastępstwie kontakt z botem. Musisz uwzględnić podczas jego konfiguracji różne odpowiedzi, jakich będzie udzielał, więc najpierw zastanów się, jak będą brzmiały potencjalne pytania klientów.

Messenger chat bot – co może zrobić za ciebie?


Udzielanie informacji to niejedyne opcje twojego interaktywnego asystenta. Bot messenger może dla ciebie sprzedawać, co oznacza, że zyskujesz wsparcie, bez ponoszenia kosztów. Będzie dla ciebie pracował 24 h i możesz go podłączyć do swojego sklepu na FB, by rekomendował klientom produkty. Kolejnym krokiem może być realizacja przez niego zamówienia i płatności od klienta.

Chatbot – przetestuj, zanim włączysz


Choć sama instalacja Facebook bota jest banalna, komunikacja z klientami jest zbyt poważną sprawą, by całkowicie zaufać technologii. Zanim udostępnisz narzędzie użytkownikom, przetestuj je dokładnie i ewentualnie wprowadź niezbędne poprawki. Źle działający chatbot mógłby doprowadzić do odwrotnego skutku, niż zamierzałeś, dlatego warto włożyć wysiłek w testy.

Podsumowanie


Facebook bot to twój sprzymierzeniec w komunikacji klientami, gdy nie masz czasu na odpowiedzi na podobne pytania lub wolisz go przeznaczyć na bardziej skomplikowane procesy. Ponieważ chatbot jest programem z zakresu AI, potrafi też wykonać bardziej skomplikowane zadania, np. obsługę sprzedaży, jeśli odpowiednio go skonfigurujesz.

Autor: Natalia Podgórska Kategoria: Social media
Blog RedCart

Może Cię jeszcze zainteresować

Zobacz najpopularniejsze artykuły z kategori Social media