Strona główna Blog Social media

Facebook pixel - jak z niego korzystać i podnieść konwersję z reklam?

Autor: Natalia Podgórska Kategoria: Social media

Jeśli masz profil firmowy na social mediach i nie wiesz, co to Facebook pixel to nadrób to. Zobacz, jak możesz za pomocą tej usługi podnieść skuteczność kampanii reklamowych.

Facebook pixel – co to jest?


Facebook wyszedł naprzeciw firmom, które prowadzą konta na social mediach i inwestują w reklamę. Stworzył dla nich usługę, która będzie pomocna w mierzeniu skuteczności kampanii marketingowych. Jeśli nie wiesz, jaki masz zwrot z reklam, w które inwestujesz i oraz jaki jest konkretnie ich wpływ na rozwój twojego biznesu, to zobacz, w czym ci się przyda propozycja FB. Pixel Facebook jest narzędziem pomocnym, by tworzyć skuteczne reklamy w sieci. Potrafi szczegółowo analizować zachowanie użytkowników, którzy odwiedzają twoją stronę, łącznie z informacją, z jakich urządzeń korzystają. Jeśli wiesz, co zrobić z pozyskanymi danymi, dostajesz do ręki pomoc w rozwoju biznesu.



Facebook pixel – sposób działania


Kluczowa w tej usłudze jest konwersja, czyli osiągnięcie z góry zaplanowanego celu, który chcesz osiągnąć w odniesieniu do odwiedzających twoją stronę. Niekoniecznie mają stać się twoimi klientami, choć to byłaby sytuacja idealna. Może twoim zamierzeniem jest skłonienie ich do zapisania się na twojego newslettera, w celu zdobycia kontaktów do listy mailingowej. Podczas tego procesu pixel Facebooka będzie zbierał dane o odwiedzających, a ty będziesz wyciągać wnioski. Możesz np. dowiedzieć się, czy użytkownicy urządzeń mobilnych są zainteresowani podjęciem działań na twoje stronie, dokładnie tych, których od nich oczekujesz. Jeśli odpowiedź będzie negatywna, masz gotowy wniosek, że coś jest nie tak np. z responsywnością twojej witryny



Facebook pixel – wykorzystaj jego potencjał


To, w jakim stopniu skorzystasz z tej funkcji, zależy od tego, na ile umiesz odczytywać dane. Dostajesz na tacy analizę zachowań użytkowników twojej strony, ale wnioski musisz wyciągnąć sam. Podobnie będzie z optymalizacją reklam na podstawie zebranych informacji o odwiedzających. Jeśli precyzyjnie określisz swoją grupę docelową, możesz skierować do niej wprost reklamę. Jeśli nie czujesz się na siłach, by się w to zagłębiać, to Facebook pixel możesz też udostępnić agencji marketingowej, żeby wykonała dla ciebie kampanię pasującą do tego, co wyniknie z zebranych danych.



Facebook pixel – dodawanie zdarzeń


Możesz wybrać dwa rodzaje zdarzeń związanych z zachowaniami użytkowników twojej strony: standardowe lub niestandardowe. Do pierwszej grupy będą należeć typowe akcje:

  • wyświetlenie zawartości – przejście do zakładki;
  • wyszukiwanie;
  • dodanie produktu do koszyka lub listy życzeń;
  • przejście do kasy;
  • dodanie informacji o płatności;
  • finalizacja zakupu;
  • pozyskiwanie kontaktu, czyli rejestracja użytkownika na stronie;
  • ukończenie rejestracji, czyli zgoda na subskrypcję.


Druga grupa zdarzeń przyda ci się do bardziej szczegółowego sortowania odbiorców. Tu znajdzie się informacja np. o ilości produktów dodanych do koszyka albo o łańcuchach wyszukiwań klienta.



Facebook pixel – jak go dodać?


Pewnie zdążyłeś się zorientować, że skorzystanie z tej opcji będzie cię kosztować parę kliknięć - stworzyć go w serwisie, by przenieść go potem na swoją stronę. Zrobisz to z pozycji strony firmowej na FB na Menadżerze zadań. Kroki, jakie musisz wykonać po kolei to:


1. Wejdź w „Menadżera zadań” na FB.

2. Wybierz opcje „Połącz źródła”, potem „Internet”.

3. Kliknij opcję „Piksel Facebooka” i „Połącz”.

4. Po dodaniu nazwy usługi wprowadź adres URL witryny.

5. Wybierz opcję „Kontynuuj”.


Po tej operacji Facebook pixel zacznie działać u ciebie na koncie. Jego instalację najlepiej zlecić swojemu administratorowi strony, jeśli sam nie jesteś zagłębiony w tajniki techniczne. Instrukcję, jak to ma zrobić, wyślesz też za pomocą „Menedżera zadań”, wybierając tam uprzednio zatwierdzoną usługę. Kliknij „Kontynuuj konfigurację piksela”. Pojawi się przycisk „Wyślij e-mail z instrukcjami”. Wpisz w ramkę adres administratora i wszystko gotowe.



Facebook pixel – wpisz kod ręcznie


Jeśli czujesz się na siłach, by dodać Facebook pixel ręcznie na swoją stronę, możesz to zrobić za pomocą kodu. Podobnie jak w poprzedniej opcji skorzystaj z Menadżera zadań. Po kliknięciu opcji „Kontynuuj konfigurację piksela”, a później „Piksel Facebooka” i „Połącz”, zobaczysz zakładkę „Zainstaluj kod ręcznie”. Podstawowy kod, który się pojawi, skopiuj i umieść w odpowiednim miejscu w kodzie JavaScript. To nie wszystko.

Musisz jeszcze powrócić do Menedżera i kliknąć kontynuuj. Narzędzia do konfiguracji umożliwią ci dodanie zdarzenia, co jest niezbędne, by Facebook pixel zaczął zbierać dla ciebie dane o akcjach, jakie podejmują odwiedzający twoją stronę. Jest ich dużo, więc wybierz te, które cię najbardziej interesują na dany moment. Jeśli masz wątpliwości, czy wszystko działa poprawnie kliknij opcję „Testowanie zdarzeń”. Gdy twoje wątpliwości się rozwijają, zatwierdź „Gotowe”.



Jak usunąć dostęp do Facebook pixel?


Oczywiście, współpraca z agencjami reklamowymi zazwyczaj trwa tylko jakiś czas. Nie oznacza, że będą miały wgląd w twoje dane z Facebook pixel już na zawsze. Właściwie na tobie spoczywa odpowiedzialność, by po zakończonej umowie, zmienić ustawienia i zadbać o to, by informacje z twojego konta, były tylko w rękach powołanych do tego osób. Jeśli chcesz zmienić uprawnienia dotyczące wglądu do twojego pixel Facebooka, możesz cofnąć dostęp, którego udzieliłeś przez Menedżera zadań. Musisz tylko wskazać, do którego piksela odnosi się zmiana i w sekcji „Przypisane konta reklamowe” lub „Przypisani partnerzy” kliknij symbol „x”, dzięki czemu usuniesz adresy tych podmiotów, z którymi już nie współpracujesz.



Korzyści z Facebook pixel


Nie martw się, że wyniki, które otrzymałeś, wskazują na niską skuteczność twoich reklam. Dane, które uzyskałeś, pozwolą ci na remarketing, czyli ponownie wyjście z ofertą do osób, które już odwiedziły twoją stronę, ale się nie zatrzymały na dłużej. Facebook pixel daje wymierną korzyść, bo wiele nieprzemyślanych reklam pochłonęło budżet, nie przynosząc ani konwersji, ani wiedzy, co poszło nie tak. Przez to można wciąż popełniać te same błędy i nie udoskonalać swoich metod marketingowych. Jeśli nauczysz się korzystać z tej usługi, zyskasz możliwość korekty swoich kampanii, a twoja konwersja wzrośnie.



Na zakończenie


Przeznaczając budżet na reklamę w social mediach, koniecznie włącz Facebook pixel, bo ten dodatek nie kosztuje i jest łatwy w użyciu, a może stać się dla ciebie kopalnią wiedzy i narzędziem, które wpłynie pozytywnie na skuteczność twoich działań marketingowych.



Autor: Natalia Podgórska Kategoria: Social media
Blog RedCart

Może Cię jeszcze zainteresować

Zobacz najpopularniejsze artykuły z kategori Social media