Strona główna Blog Social media

Faktury Facebook - jak je pobierać i księgować?

Autor: Natalia Podgórska Kategoria: Social media

Faktury z Facebooka pozwalają oszacować koszty kampanii oraz uregulować należności za reklamy generowane w obrębie social mediów. W celu pobrania dokumentu konieczne jest podanie danych rozliczeniowych firmy.

Jak pobrać fakturę z Facebooka?


Social media stanowią kanały pozwalające na zdobycie nowych klientów oraz zwiększenie popularności marki. Dzięki profilowi przedsiębiorstwa działającemu na FB można ponadto poznać oczekiwania odbiorców, co ma duże przełożenie na efektywne targetowanie. Kampania na Facebooku wiążę się jednak z określonymi kosztami. Chcąc pobrać fakturę za wyświetlany content promocyjny, należy kliknąć w menu po lewej stronie, a następnie przejść do sekcji „Rozliczenia i metody płatności”. Wyświetlone zostanie wówczas zestawienie wszystkich transakcji.

Jak pobrać wszystkie faktury z FB?


Koszty kampanii nie zawsze są dużym obciążeniem dla firmy. Płacenie za każdą fakturę osobno nie stanowi zatem wygodnego rozwiązania. Facebook oferuje jednak przedsiębiorcom prostszą metodę. Mogą oni pobrać wszystkie faktury, które zostaną zapisane na komputerze w formacie PDF. Taki dokument wystarczy przekazać osobie odpowiedzialnej za finanse w firmie.

Jak wyświetlić szczegóły faktury i płatności?


Chcąc dokładnie zapoznać się z zestawieniem transakcji, należy otworzyć „Menedżer firmy”. Kolejny krok to przejście do sekcji „Faktury” i wybranie rozwijanego menu „Daty”. Następnie należy zaznaczyć zakres czasowy, który nas interesuje. Z menu rozwijanego należy wybrać „Faktury” i potem opcję „Faktury”. Facebook wygeneruje wówczas szczegółowe zestawienie należności. Informacje te obejmują: numery, daty sporządzenia, kwoty i statusy.

Faktura z Facebooka – jak księgować?


Dokumenty rozliczeniowe za reklamy w social mediach tworzone są w Polsce lub Irlandii. Jeśli faktura wystawiona została przez krajowy oddział, wówczas niezbędne kroki są takie same jak w przypadku innych należności. Należy jednak zwrócić uwagę na stawkę VAT. Faktura irlandzka zalicza się do dokumentów wewnątrzwspólnotowych. Chcąc ją rozliczyć, należy:

  • dokonać księgowania usługi importowanej,
  • doliczyć stawkę VAT dla działań reklamowych,
  • na potrzeby PIT w kolumnie 13 KPiR uwzględnić koszty rozliczenia w dniu wystawienia.

Jak wygląda facebookowa faktura za reklamy na poziomie kampanii?


Z dostępnych środków na promocję można korzystać na poziomie kampanii i konta reklamowego. Finanse pozwalają jednak na opłacenie należności jedynie od momentu ich aktywacji. Jeśli firma posiada środki na poziomie kampanii, najpierw stąd pobierane są pieniądze. Kiedy zostaną one wyczerpane, wówczas wykorzystuje się finanse z konta reklamowego. Faktura miesięczna uwzględnia podział wydatków według kampanii bez względu na to, gdzie zgromadzone są pieniądze.

Jak stworzyć raport, pokazujący podział nieopłaconej faktury na Facebooku?


W celu wyświetlenia szczegółowego zestawienia nieopłaconych faktur należy otworzyć „Menedżer firmy”, a następnie przejść do sekcji „Faktury”. Kolejny krok to wybranie z formularza „Utwórz raport” opcji „Typ produktu” i wskazanie interesującej nas pozycji. Następnie w sekcji „Typ raportu” należy zaznaczyć opcję „Wyciąg z kont”. Po wyświetleniu pola konieczne jest wskazanie nazwy zestawienia. Kolejny krok to kliknięcie w menu rozwijane „Zakres dat faktury” i podanie ram czasowych. Na liście „Podział faktury” należy zaznaczyć kolumny, które mają zostać uwzględnione w raporcie. Po wybraniu „Utwórz” system przygotuje zestawienie. Raport dostępny jest w formacie CSV. Warto zaznaczyć, iż zawiera on jedynie informacje dotyczące nieopłaconych faktur bez uwzględnienia liczby kliknięć i wyświetleń.


Pobranie i zaksięgowanie faktury za reklamy na FB nie jest trudne. Należy jednak pamiętać, by nie przekroczyć terminu opłaty wszystkich należności. W przypadku wszelkich wątpliwości można skorzystać z centrum pomocy FB. Wszystkie informacje na temat rozliczenia faktur dostępne są na oficjalnej stronie internetowej Meta.

Autor: Natalia Podgórska Kategoria: Social media
Blog RedCart

Może Cię jeszcze zainteresować

Zobacz najpopularniejsze artykuły z kategori Social media