Ile kosztuje reklama na Facebooku i jak wpłynąć na jej optymalizację?
Nie da się jednoznacznie odpowiedzieć, ile kosztuje reklama na Facebooku, bo ostateczny koszt zależy od jej ustawień. Zobacz, jak możesz obniżyć cenę reklamy na FB dzięki właściwym parametrom.
Ile kosztuje reklama na FB według cennika Facebook Ads?
Jeśli myślisz, że znajdziesz sztywny cennik reklamy na Facebooku, to się rozczarujesz. Dużo zależy od ciebie i tego, co chcesz reklamować. Jedną z podstawowych zasad jest to, że popularne produkty są tańsze w reklamowaniu niż niszowe. Koszt jest ustalany przez algorytm automatycznie. Ponadto jeśli włożysz wysiłek i dopracujesz graficznie reklamę, FB również wyznaczy ci niższe stawki. Licz się z tym, że też charakter konwersji wyznacza jej cenę.
Cel sprzedażowy zawsze będzie droższy niż samo polubienie strony. Te elastyczne zasady nie oznaczają, że nie możesz poznać cennika Facebook Ads – ale będzie on indywidualny. Możesz testować różne reklamy ze zmiennymi stawkami, a po jakimś czasie sam zobaczysz, co najlepiej konwertuje i na co warto przeznaczyć budżet, by zoptymalizować proces.
Ile kosztuje reklama na Facebooku? Szacowanie kosztów
Na koszt reklamy na FB ma wpływ wiele zmiennych czynników. Facebook oferuje elastyczne metody promowania firm. Nie dostaniesz oferty na gotowy pakiet reklamowy. Musisz sam ocenić możliwości swojego budżetu i przewidzieć zysk, jaki chcesz dzięki reklamom osiągnąć. Dopiero na podstawie tej analizy wykup reklamę na FB. Po jakimś czasie można wyciągnąć średnią i oszacować, jak zwiększenie zasięgu obciąża twój portfel.
Koszt reklamy na FB – cena jednostkowa
Zanim zaczniesz ustalać budżet, musisz wyznaczyć swój cel i to właśnie jego osiągnięcie ilościowe wyznaczy cały koszt twojej reklamy na Facebooku. Może być to np. liczba wyświetleń twojego postu reklamowego lub baneru. Będą tu dostępne pakiety np. 100 tys. razy, a każde wyświetlenie będzie miało ustaloną wartość. Suma może przekroczyć twoje możliwości, więc możesz spróbować skromniej np. z 50 tys. wyświetleń, ale tu cena jednostkowa też ulegnie zmianie.
Ile kosztuje reklama na Facebooku w skali miesiąca?
Koszt reklamy na FB, choć może zaczynać się od niskich kwot, np. 100 zł – to wystarczy to na krótko. Dlatego ceny należy rozpatrywać minimum w skali miesiąca. Przy ustaleniu celu, np. 10 tys. kliknięć banera lub polubień w ciągu 30 dni będziesz musiał znacznie zwiększyć budżet. Nie ma jednak co się zniechęcać.
Trzeba wziąć pod uwagę konwersję, bo jeśli twoja sprzedaż znacznie wzrośnie, to cena za reklamę na FB w skali miesiąca wyda się mała w porównaniu do zysku, jaki dzięki niej uzyskałeś. Musisz znaleźć balans między kwotą, na jaką możesz sobie pozwolić w ramach kampanii reklamowej a efektami, jakie chcesz osiągnąć w wyznaczonym okresie. Miej też przy tym świadomość, że wyważona postawa nie dotyczy tylko finansów. Nawet gdybyś wydał na Facebook Ads wszystkie swoje środki, nie dasz fizycznie rady obsłużyć wszystkich konwersji, więc podchodź też realnie do swoich mocy przerobowych.
Ile kosztuje reklama na Facebooku w porównaniu do innych reklam?
Promowanie swojej działalności biznesowej na FB jest bardzo skuteczne, bo można docierać do ściśle wytypowanych odbiorców. Mimo to pokutuje przekonanie, że reklama w prasie i telewizji musi być droga, natomiast w social mediach przedsiębiorcy czasem nie są skłonni do wydania dużych kwot. Jest to błędne podejście i jeśli je stosujesz, to musisz sobie uświadomić, że FB ma miliony użytkowników i szansa, że twoja reklama trafi do potencjalnych klientów, jest często wyższa niż podczas emitowania jej np. w radiu.
Poza tym narzędzia do targetowania odbiorców reklam na FB są unikalne i możesz mieć pewność, że jeśli będziesz właściwie typował swoją grupę docelową, to każda wydana złotówka na kampanię na FB ma potencjał zwrotu. Mniej jest tu przypadkowości niż w reklamach tradycyjnych. Możesz wydać 3000 zł na promocję w prasie, a na kampanię FB – 300 zł. Fakty są jednak takie, że konwersja w pierwszym przypadku może nie być tak wysoka w porównaniu z tym, gdybyś te 3000 zł zainwestował w przemyślaną i dobrze przeprowadzoną akcję promocyjną na FB.
Koszty reklamy na FB – jak ustalić budżet?
Najważniejsze w ustaleniu, jaka ostatecznie będzie cena reklamy na FB, są efekty. Tu liczy się konwersja, czyli zrealizowane cele – jak choćby kliknięcie linku, zakup produktu lub zapisanie się do newslettera. W małych firmach lepiej planować działania na mniejsze kwoty, a zyski przyjdą później. Kampania powinna rozciągać się w czasie, bo wtedy daje lepsze efekty. Dlatego lepiej wydawać mniej, ale konsekwentnie, niż stracić cały budżet na jednorazową akcję.
Podsumowanie
Jeśli chcesz się dowiedzieć, ile kosztuje reklama na Facebooku, wpierw określ cel marketingowy, bo to głównie od charakteru konwersji zależy, jaka będzie cena promowania twoich treści na FB. Masz też realny wpływ na stawki, bo im precyzyjniej ustalisz grupę docelową i stworzysz atrakcyjne wizualnie materiały promocyjne, tym lepszą ofertę otrzymasz od Facebook Ads.