Strona główna Blog Marketing i promocja

Jak budować lojalność w sklepie internetowym?

Autor: RedCart Kategoria: Marketing i promocja

Budowanie lojalności wśród klientów to kwestia, którą bezsprzecznie powinniśmy uwzględnić podczas tworzenia sklepu internetowego.

Każdy zadowolony Klient powróci do naszej witryny, jednak nie możemy narazić go na zawód. Jakie działania marketingowe zastosować, aby użytkownik Internetu zechciał regularnie zaglądać na naszą stronę, a w konsekwencji kupować towary właśnie od nas?


Kręte drogi prowadzą do e-sklepów. Niekiedy Klient trafia do nas przez przypadek, bywa, że przyciąga go reklama, pozycja w wyszukiwarce, czy też dobry wynik w porównywarkach cen. Niezależnie skąd przybywa, naszym zadaniem jest sprawić, aby w przyszłości już nigdy nie zastanawiał się dokąd iść! Pierwszym podstawowym elementem jest wygląd strony. Zdecydowana większość społeczeństwa reprezentuje grupę wzrokowców. Taka informacja jest dla nas niezwykle istotna, gdyż potwierdza prymarną rolę wyglądu strony.


Przemyślana i niestandardowa grafika sklepu sprawi, że nasz Klient zechce podzielić się swoim „odkryciem” z bliskimi. Wizualna strona e-biznesu, jasność przekazu wzrokowego odgrywa bardzo ważną rolę w procesie kupowania i powoduje, że chcemy pozostać na danej witrynie chociażby dlatego, że sprawia nam to estetyczną przyjemność. Ponadto zadbajmy o kreacyjną spójność innych elementów graficznych, np. banerów reklamowych oraz newsletterów. Pojawiające się w sieci informacje na temat Twojego sklepu powinny pozwalać na szybkie skojarzenia dzięki elementom charakterystycznym tylko dla Ciebie! Podobna zasada obowiązuje w przypadku maski mobilnej sklepu – taki sam wizerunek witryny widoczny w urządzeniach mobilnych wykluczy ewentualne pomyłki!


Kolejnym elementem są odpowiednio zaplanowane promocje i wyprzedaże. Każdy zapisany do newslettera Klient powinien czuć się wyróżniony otrzymując ofertę na skrzynkę mailową. Tworzenie okazyjnych zestawów promocyjnych, czy wprowadzenie czasowych obniżek (tzw. szał cenowy) sprawi, że codzienna wizyta w sklepie stanie się obowiązkiem Kupującego! Ponadto, niezwykle korzystnym okazuje się być program lojalnościowy, którego nazwa przemawia sama za siebie. Możliwość zbierania punktów za udane transakcje oraz świadomość dostępnych bonusów dodatkowo motywuje Klienta do zakupów u konkretnego sprzedawcy.


Ostatnim omówionym elementem będzie obsługa i wiarygodność e-sklepu. Profesjonalna i rzetelna informacja stanowi podstawę dobrej współpracy. Odpowiedzi na zapytania Klientów, dotyczące zakupów, towarów lub usług powinny być udzielane przez osoby kompetentne oraz w możliwie najkrótszym czasie. Udostępnienie szerokiej gamy kanałów komunikacyjnych (infolinia, kontakt drogą elektroniczną, ogólnodostępne komunikatory, itp.) spowoduje, że każdy znajdzie odpowiedni dla siebie sposób kontaktu ze sprzedającym. Ustalone godziny pracy powinny dodatkowo usprawnić ten proces. Na końcu drogi pozostaje jeszcze produkt, który sam w sobie stanowi najważniejszy element całej układanki. Dostarczony w ręce Klienta powinien być starannie zapakowany i w idealnym stanie, z kolei dodany do paczki gratis i krótka notka z podziękowaniem za doskonały wybór mogą czynić marketingowe cuda...

Autor: RedCart Kategoria: Marketing i promocja
Blog RedCart

Może Cię jeszcze zainteresować

Zobacz najpopularniejsze artykuły z kategori Marketing i promocja