Strona główna Blog Marketing i promocja

Jak przygotować logo w sklepie internetowym?

Autor: Natalia Podgórska Kategoria: Marketing i promocja

Logo jest jednym z najważniejszych elementów, jakie potrzebujesz do swojego sklepu internetowego. Możesz zlecić jego wykonanie profesjonalnemu grafikowi albo wykonać je samodzielnie.


W poniższym artykule przedstawimy różne możliwości, dzięki którym stworzysz logo dla sklepu internetowego.



Co to jest logotyp?


Logo jest skrótem od nazwy logogram, logotyp. Jest to forma, która służy identyfikowaniu marki, przedsiębiorstwa czy organizacji. Obok nazwy logotyp jest najważniejszym elementem brandingu Twojej marki. Logo powinno być oryginalne, unikalne i charakterystyczne dla danej firmy. Występuje ono w formie grafiki, napisu lub symbolu. Umieszcza się je na swojej stronie internetowej czy w materiałach reklamowych.



Jaki cel ma logo?


Celem logotypu firmy jest identyfikacja przedsiębiorstwa. Dzięki temu, że różne marki mają inne logo łatwo je od siebie odróżnić. Logo jest pierwszym etapem w budowie identyfikacji wizualnej firmy. Wskazuje odbiorcom, w jaki sposób powinni oni myśleć o danej marce. Nakierowuje ich myśli na główne cele przedsiębiorstwa.



Jak przygotować logo?


Logotyp dla swojej firmy możesz przygotować na dwa sposoby:

  • Wykonać je samodzielnie;
  • Zlecić jego wykonanie profesjonalnemu grafikowi.


Jeśli zdecydujesz się na samodzielną pracę, możesz po prostu narysować swoje logo na kartce papieru, a następnie przenieść je na komputer. Innym sposobem jest skorzystanie z różnego rodzaju programów dedykowanych do wykonania swojego logo. W internecie istnieje wiele darmowych i płatnych opcji do wyboru.



Gdzie zrobić logo za darmo?


Swoje własne logo możesz zrobić za darmo w internecie, w programach takich jak:

CANVA


Canva jest jednym z najpopularniejszych programów w ostatnim czasie. Nie powinno nas to dziwić, ponieważ jest to wielofunkcyjne, intuicyjne i proste w użyciu narzędzie, które obsłuży nawet amator. Program jest dostępny w języku polskim. Wykonamy w nim mnóstwo różnego rodzaju grafik, między innymi logotypy. Canva oferuje tę usługę bezpłatnie. Do wyboru są gotowe szablony i grafiki, z których można korzystać. Do wyboru mamy również płatne opcje.



OTOLOGO


OtoLogo jest kolejnym polskojęzycznym programem dostępnym w internecie. Po wpisaniu nazwy generator pokazuje wiele różnych propozycji. Istnieje możliwość edycji wygenerowanego pliku. Można również wykonać własny projekt, od podstaw. Program jest bardzo łatwy w obsłudze, nikt nie powinien mieć z nim problemów. W wersji darmowej można pobrać plik niskiej rozdzielczości i jest on jedynie do użytku prywatnego. Za opłatą 77 zł można pobrać swoją grafikę np. w wysokiej rozdzielczości z licencją na użytek komercyjny a dodatkowo otrzymujesz pomoc techniczną w razie potrzeby.



LOGASTER


Logaster jest jeszcze jednym darmowym kreatorem dostępnym w sieci. Program występuje w języku polskim. Aby wygenerować w nim swoje logo, wystarczy wpisać nazwę swojej firmy w odpowiednie miejsce, a program przygotuje dla Ciebie szereg propozycji. Istnieje możliwość moderacji, jeśli efekt nie spełnia do końca Twoich oczekiwań. Za darmo możesz pobrać logo małego rozmiaru. Jeśli zależy Ci na grafice w formacie rasteryzowanym i wektorowym będziesz musiał za nią zapłacić.



UCRAFT


Ucraft to następna propozycja bezpłatnego programu umożliwiającego wykonanie własnego logotypu. Występuje on w języku angielskim. Mimo to jest dosyć prostym i intuicyjnym w użyciu narzędziem. Wystarczy kliknąć „design a logo”, aby przejść do kreatora, w którym wybieramy ikonę, kształt oraz możemy dodać tekst. Aby je pobrać, musimy się zalogować na swoje konto.







FOTOR LOGO CREATOR


Fotor logo creator to kolejny anglojęzyczny program. Jego obsługa jest prosta. Bez problemu każdy może z niego skorzystać. Dostępne są różnego rodzaju gotowe edytowalne grafiki. Można również stworzyć swoje własne od postaw. Możemy wybierać styl czcionki, grafiki, tła czy załadować własne zdjęcia. Program przypomina trochę wyżej wymienioną Canvę. Aby pobrać gotowy plik, należy zalogować się na swoje konto.



LOGO MAKER


Witryna Logo Maker występuje w języku angielskim. Tak jak wyżej wymieniony Ucraft jest ona bardzo intuicyjna i prosta w użyciu. Swoje logo można wykonać w trzech prostych krokach. Istnieje możliwość edycji powstałej grafiki, dzięki czemu możemy ją dopasować w 100% do swoich potrzeb. Gotowy plik można pobrać na swój komputer po uprzednim założeniu konta. Plik w formacie PNG niskiej rozdzielczości jest dostępny za darmo, natomiast pełny pakiet wysokiej rozdzielczości jest już opcją dodatkowo płatną.



LOGO GARDEN


Następnym programem jest Logo Garden. Również jest to opcja anglojęzyczna i bezpłatna. Wygląda i działa bardzo podobnie jak Logo Maker. Tak jak wcześniejsze programy również ten jest intuicyjny i łatwy w obsłudze. Klikając „make my logo for me”, przechodzimy do kreatora, w którym wybieramy sobie symbol, dodajemy tekst i możemy go dostosować do swoich upodobań. Gotowy projekt możemy pobrać, przesyłając go na swój adres e-mail. Plik niskiej jakości jest dostępny bezpłatnie, za wyższą jakość będzie trzeba zapłacić.






Jeżeli mimo wykorzystania powyższych bezpłatnych możliwości w dalszym ciągu nie jesteś zadowolony z wyglądu Twojego logo, warto przekazać pracę nad nim profesjonalnemu grafikowi, który wykona projekt według Twoich wytycznych. Logo tak samo, jak i nazwa Twojej marki to dwa bardzo ważne elementy. Warto w nie zainwestować, aby spełniało swoje zadanie. Dzięki temu będziesz z niego dumny.



Podsumowanie


W powyższym artykule poznałeś przykładowe programy oferujące stworzenie własnego logo bezpłatnie. W większości przypadków do jego stworzenia nie wymaga się dodatkowych płatności. Jeżeli chciałbyś skorzystać z dodatkowych opcji, np. wyższej jakości będzie się to wiązać z dodatkową opłatą. Jeśli Twój budżet jest ograniczony, warto skorzystać z darmowych opcji przedstawionych w tym artykule. Jednak jeśli wynik własnej pracy Cię nie usatysfakcjonuje, skorzystaj z pomocy profesjonalisty. Grafik stworzy dla Ciebie idealne logo dostosowane do Twoich potrzeb i wymagań. Pamiętaj logo to wizytówka Twojej firmy. Powinno zapadać klientom w pamięć i ich przyciągać. Warto więc postarać się o to, aby było ono idealne i nienagannie się prezentowało.





Autor: Natalia Podgórska Kategoria: Marketing i promocja
Blog RedCart

Może Cię jeszcze zainteresować

Zobacz najpopularniejsze artykuły z kategori Marketing i promocja