Strona główna Blog Marketing i promocja

Jak rozwinąć swój sklep internetowy w Black Friday 2022?

Autor: Natalia Podgórska Kategoria: Marketing i promocja

Każdego roku Black Friday ściąga rzeszę klientów, którzy przez cały rok czekają na obniżkę konkretnych produktów. Dowiedz się jak wykorzystać potencjał nadchodzącego najgorętszego okresu w e-commerce!

Sprzedawaj w internecie. Wypróbuj bezpłatnie sklep internetowy w RedCart. Załóż bezpłatne konto w RedCart i rozpocznij sprzedaż w sieci.

Spis treści:

Kiedy wypada Black Friday w 2022 roku?

Aby odpowiednio wcześniej zaplanować działania marketingowe na największą wyprzedaż roku, warto wiedzieć kiedy dokładnie wypada Czarny Piątek. Black Friday wypada zawsze w pierwszy piątek po amerykańskim Święcie Dziękczynienia. W tym roku będzie to piątek 25 listopada.

kiedy black friday 2022

Właściciele e-sklepów powinni zapisać sobie tę datę w kalendarzu i przygotować swój biznes już teraz! Według danych od BLIKA, konsumenci w trakcie Black Week 2021 wydali 1,6 mld złotych! We wcześniejszym, pandemicznym 2020 roku klienci sklepów internetowych na platformie RedCart wydawali średnio o 30% więcej niż w 2019 roku.

Według badania przeprowadzonego w 2021 roku przez Ofertolino.pl - ponad 49% badanych szuka atrakcyjnych ofert z okazji Black Friday w mediach społecznościowych (Facebook, Instagram), a ponad 40% badanych opowiedziało się za planowaniem zakupów w trakcie tego święta. Z tego wynika, że tegoroczny trend związany z zakupami online, będzie obfitował w bardzo wysoką sprzedaż.

Przygotuj atrakcyjną ofertę z wyprzedzeniem

Przygotowania warto rozpocząć od analizy zeszłego roku pod kątem działań konkurencji. Dla przykładu w ubiegłym 2021 roku, obniżki w sklepach internetowych podczas Black Friday i Cyber Monday sięgały do nawet - 50% na wybrany asortyment. Aby dobrze zaplanować swoje działania marketingowe, warto skorzystać z narzędzi, które pomogą wdrożyć kampanię w odpowiednim czasie. Skorzystaj z planerów postów w social mediach i zadbaj o prawidłową analitykę w Google Analytics. Sprawdź jakie są bestsellery i przygotuj specjalne zniżki na najdroższy i najbardziej popularny asortyment. 

Zapewnij klientom wygodę - dodatkowe opcje dostawy i łatwe płatności

Bardzo ważnym krokiem jakie należy podjąć przed Black Week jest zapewnienie klientom stu procentowej wygody przy dokonywaniu transakcji. Odsetek porzucanych koszyków jest znacznie większy, gdy klienci nie mogą wybrać ulubionej bramki płatniczej (PayU, PayPal, Przelewy24, BLIK, Google Pay, Apple Pay) lub paczkomatu (Inpost).

W trakcie Black Friday na konsumentach ciąży dodatkowa presja czasu, zatem będą chcieli jak najszybciej zrealizować swoje zamówienia, zamiast szukać wybranego produktu u konkurencji. Wykorzystaj ten peak sprzedażowy do jak najlepszej optymalizacji swojego e-sklepu i upewnij się, że dostawa i płatności twojego sklepu są na pewno szybkie i niezawodne. Jeżeli dodatkowo zdecydujesz się na darmową dostawę w tym okresie, jesteś w stanie wygenerować naprawdę wysoką konwersję.

Zaplanuj kampanię marketingową z okazji Black Friday

  • Social media - cykl postów w mediach społecznościowych dotyczących Black Week (reelsy na instagramie, posty na facebooku, stories i tik-toki)
  • Kampanie e-mail marketingowe - wysyłaj do swoich klientów newslettery z rabatami
  • Reklamy Google Ads - płatne reklamy facebook ads i instagram ads w oparciu o analizę konkurencji i słowa kluczowe
  • Reklamy Meta Ads - płatne reklamy w social mediach np. na wybrane produkty
  • Content marketing - dodawanie angażujących treści w oparciu o seo
  • Banery graficzne na Black Friday - graficzny komunikat o promocji na witrynie sklepu

Swoje kampanie możesz wspomóc dedykowanymi narzędziami np. Google Shopping lub porównywarkami cen np. Ceneo. Warto być widocznym ze swoją ofertą również na popularnych stronach z kodami rabatowymi jak np. Pepper.

Dowiedz się więcej o marketingu internetowym z naszego poradnika.

Zadbaj o przygotowanie sklepu internetowego przed czarnym piątkiem!

Upewnij się, że przed rozpoczęciem Black Week cały proces sprzedażowy jest szybki i bezproblemowy. Do najważniejszych elementów wpływających na skuteczność sklepu online należą m.in:

  • Szybkość ładowania witryny
  • Stabilność i wydajność platformy e-commerce
  • Intuicyjny proces zakupowy
  • Responsywna strona dopasowana do urządzeń mobilnych
  • Jakość obsługi klienta
  • Czas realizacji wysyłki
  • Wygodne płatności i opcje dostawy
  • Kreatywne i nieszablonowe reklamy
  • Analiza trendów wg narzędzi (Google Trends)

Pamiętaj, że promocje na Black Friday możesz przygotować już teraz i zaoferować użytkownikom atrakcyjne promocje i rabaty dużo wcześniej. To działanie zagwarantuje wzrost sprzedaży przez cały miesiąc, a nie tylko w konkretnych dniach.

Jeżeli zastanawiasz się jak stworzyć własny sklep internetowy w 2022 roku i to właśnie nadszedł najlepszy moment na rozpoczęcie działalności w e-commerce. Jeśli chcesz dowiedzieć się jak to zrobić, przeczytaj artykuł!

Załóż konto testowe na RedCart i testuj sklep internetowy przez 14 dni, zupełnie za darmo!

Autor: Natalia Podgórska Kategoria: Marketing i promocja
Blog RedCart

Może Cię jeszcze zainteresować

Zobacz najpopularniejsze artykuły z kategori Marketing i promocja