Strona główna Blog Dropshipping

Jak wybrać hurtownię dropshippingową?

Autor: RedCart Kategoria: Dropshipping

Sukces sklepu internetowego w dropshippingu zależy głównie od tego z jaką hurtownią nawiążesz współpracę. Warto wybrać dostawcę, który dba zarówno o interes Twój, jak również Twoich klientów.

Zapisz się na bezpłatne
lekcje o e-commerce.

Zdobywaj wiedzę i inspirację potrzebne do budowania
dochodowego sklepu internetowego.

Podając e-mail akceptujesz politykę prywatności

Sprawdź, na co zwrócić uwagę podczas poszukiwania dostawcy.

Asortyment

Szeroki asortyment oferowanych przez hurtownię produktów, to również szeroki asortyment Twojego sklepu. Twoi klienci będą mieć duży wybór artykułów, co za tym idzie możliwość znalezienia takiego, który najlepiej spełnia ich oczekiwania. Warto więc szukać dostawcy, który posiada wiele produktów, a także różne ich wersje (np. kolorystyczne).

Zakładając sklep internetowy warto dobrze rozważyć branżę w jakiej chcemy działać. Obserwując rynek, można dojść do wniosku, że pojawiające się trendy, mogą przynieść duże i szybkie zyski. Te same trendy mogą również stać się okazją do utraty sporych środków, jeśli okaże się, że moda na dany produkt, choć silna, trwała krótko, a nam w magazynie zalegają tysiące artykułów, na które nie ma rynku zbytu.

Dropshipping pomaga nam uniknąć takiego ryzyka, a hurtownia działająca w wielu branżach pozwoli nam szybko zmienić asortyment sklepu na taki, który w danej chwili przyniesie nam największe zyski. Poza ilością i różnorodnością produktów bardzo istotna jest także ich jakość. Pamiętaj, że produkty pochodzące z hurtowni promujesz w swoim sklepie, więc ich jakość wpływa na wizerunek Twojego biznesu.

Warto więc szukać hurtowni, której produkty będą cechowały się dobrym stosunkiem jakości do ceny.

Wysyłka produktów

Hurtownia dropshipping powinna mieć w swojej ofercie różne możliwości wysyłki. Klienci mają bardzo różne preferencje w tym zakresie, dlatego w tej kwestii powinniśmy być szczególnie uważni i sprawdzić czy obecne są takie formy wysyłki jak wysyłka za pobraniem oraz paczkomaty.

Ważnym elementem jest czas skompletowania zamówienia i wysyłki: przyjmuje się, że powinno to być od 1-3 dni i warto ustalić to wcześniej z hurtownią. Należy przy tym założyć, że czasem może dojść do nieprzewidzianych sytuacji i dopytać hurtownię, jakie mogą to być sytuacje.

Po złożeniu zamówienia hurtownia powinna poprzez swój system powiadomić nas, kiedy przesyłka została wysłana, kiedy dotrze na miejsce a ponadto zaopatrzyć w numer listu przewozowego, pozwalający na śledzenie przesyłki. Takie informacje musimy przekazać bezpośrednio do naszego dropshippingowego klienta.

Zwroty

Współpraca z hurtownią to współpraca na zasadzie B2B. Nie obowiązują tu postanowienia dot. tzw. zwrotów konsumenckich wskazanych w Ustawie o prawach konsumenta z 30 maja 2014 r. Hurtownie nie przyjmują zatem od sklepów tzw. zwrotów bez podania przyczyny (zgodnie z ww. ustawą konsument ma na to 2 tygodnie). To samo dotyczy osób prowadzących tzw. działalność nierejestrową.

Kupują one towar do dalszej odsprzedaży (dla celów zarobkowych)z prawnego punktu widzenia nie są więc oni konsumentami. Sklep ma prawo ubiegać się o zwrot pieniędzy jedynie w przypadku, gdy klient otrzymał nieprawidłowy, wadliwy lub uszkodzony produkt. Przed rozpoczęciem właściwej współpracy warto ustalić z hurtownią zasady udzielania zwrotów – np. w ciągu ilu dni nastąpi zwrot płatności za zwrócony towar.

Progi rabatowe

Chcesz zarabiać więcej i jednocześnie gwarantować swoim klientom atrakcyjne ceny? Zapytaj o progi rabatowe w hurtowni. Każdy z Twoich potencjalnych kontrahentów może posiadać inną politykę cenową. Właśnie z tego względu w fazie wyboru hurtowni warto zwrócić uwagę nie tylko na ceny, ale także obecność zniżek dla klientów dostarczających dużą ilość zamówień. Próg rabatowy jest wartością graniczną (np. w skali miesiąca), której przekroczenie skutkuje obniżeniem ceny.

Kontakt

Kontakt z hurtownią jest bardzo istotnym elementem współpracy. Pewność, że przedstawiciel hurtowni chętnie i szybko odpowie na nurtujące Ciebie czy Twojego klienta pytania, to pewność, że masz do czynienia z poważnym i zaufanym partnerem biznesowym. Kontakt z hurtownią jest ważny nie tylko przy zawiązywaniu współpracy, ale także, a może przede wszystkim, po wysłaniu towarów. Opieka posprzedażowa to istotna część Waszej współpracy.

Trzeba być przygotowanym na to, że pomimo najwyższej jakości oferowanych produktów, te mogą nie spełnić oczekiwań Twojego klienta. Pamiętaj: w modelu dropshippingowym, w przypadku ewentualnych zwrotów, reklamacji czy napraw, odpowiedzialność również ponosi hurtownia! To do Ciebie jednak zwróci się niezadowolony klient. Kontakt z hurtownią w tym momencie ma kluczowe znaczenie dla całego procesu, ale też dla wizerunku Twojego biznesu.

Dobra hurtownia to taka, która ogranicza formalności do minimum, przejmując na siebie niezadowolenie klienta i naprawiając lub wymieniając produkt. W ramach współpracy z hurtownią zostanie Ci również przydzielony opiekun, który, znając Twoją firmę, będzie mógł przedstawić Ci ofertę spersonalizowaną pod Twój biznes.

Stabilny partner

Szukając hurtowni, musisz pamiętać, że od Waszej współpracy zależy to, jak Twój biznes będzie działał, ale też jak będzie odbierany przez klienta. Warto zwrócić uwagę na to, ile czasu hurtownia działa na rynku, ilu klientów obsługuje. Wieloletnie doświadczenie i duża baza klientów świadczą o wysokiej jakości oferowanych usług i ugruntowanej pozycji na rynku.

Polskie hurtownie współpracują również z klientami z zagranicy, co dodatkowo świadczy o tym, że warto podjąć z nimi współpracę. Obszerny katalog dostawców dropshippingowych znajduje się tutaj -> Hurtownie dropshipping.

Stabilny partner oznacza dobrą współpracę, a ta jest podstawą rozwoju Twojego biznesu. Powyższe wskazówki to podstawowe czynniki, na które należy zwrócić uwagę przy wyborze hurtowni. Szukaj partnera, któremu możesz zaufać. Ugruntowana pozycja na rynku i doświadczenie w biznesie to na pewno coś, na co warto zwrócić uwagę przy wyborze hurtowni.

Nie bój się pytać! Skontaktuj się z przedstawicielami dostawcy, dopytaj o nurtujące Cię kwestie. Jeśli uważasz, że ten artykuł może przydać się nie tylko Tobie, ale również jakiemuś Twojemu znajomemu podeślij mu link albo udostępnij go w swoich social mediach. Powodzenia!

Przetestuj RedCart 14 dni za darmo

Sprzedawaj przez e-sklep, Allegro, Empik, Carrefour, Ceneo.

Podając e-mail akceptujesz regulamin i politykę prywatności
Autor: RedCart Kategoria: Dropshipping
Blog RedCart

Może Cię jeszcze zainteresować

Zobacz najpopularniejsze artykuły z kategori Dropshipping