OFERTA SPECJALNA! Swiętuj z nami 16. urodziny RedCart i otwórz własny sklep internetowy w wyjątkowej promocji. SPRAWDŹ PROMOCJĘ
Strona główna Blog Pomysły na e-biznes

Jak założyć sklep internetowy z kosmetykami?

Autor: Natalia Podgórska Kategoria: Pomysły na e-biznes

Marzysz o własnym biznesie w internecie, a branża beauty to twoja pasja? W takim razie sprzedaż kosmetyków może być dobrym pomysłem na start. Wystarczy otworzyć sklep internetowy i skorzystać ze wskazówek z tego poradnika.

Musisz wiedzieć, że w e-commerce jest już spora konkurencja w postaci dużych marek kosmetycznych i makijażowych, które prowadzą zarówno sprzedaż internetową, jak i stacjonarną. Nie zniechęcaj się jednak, ponieważ jeśli tylko masz dobry pomysł na biznes i odnajdziesz niszę, z którą trafisz do grupy docelowej możesz osiągnąć sukces. Z tego poradnika dowiesz się jak założyć własny sklep internetowy z kosmetykami krok po kroku.

Spis treści:

Jak sprzedawać kosmetyki przez Internet?

Na początek przyda się trochę wiedzy z zakresu handlu internetowego. W zależności od tego gdzie chcesz sprzedawać kosmetyki, masz do wyboru różne opcje. Pierwszą z nich jest własny e-sklep, czyli strona internetowa, gdzie znajdują się wszystkie produkty, które można zamówić. Drugą opcją są marketplace, takie jak np. Allegro, E-bay, Amazon, a także porównywarki cen (Ceneo) i wiele innych. Możesz też połączyć różne kanały sprzedażowe, co dodatkowo zmaksymalizuje twoje zyski.

Jak zatem założyć sklep internetowy z kosmetykami?

Jeżeli zależy Ci na otwarciu własnego sklepu internetowego i zbudowania od podstaw własnego brandu, podpowiemy Ci jak to zrobić. Po pierwsze przyda się do tego oprogramowanie, na którym Twój sklep będzie działał i na którym na co dzień będziesz pracować. To bardzo ważne, aby przetestować platformę do e-commerce przed decyzją, ponieważ musisz wiedzieć czy odnajdziesz się we wszystkich ustawieniach i panelu.

Oczywiście możesz też zlecić projekt sklepu zewnętrznej firmie/agencji, jednak to najbardziej kosztowna z opcji. Jeżeli posiadasz umiejętności techniczne i programistyczne to możesz skorzystać z rozwiązania typu open source. W tym wypadku wszystkie dodatki do Twojego sklepu będą dodatkowo płatne i nie masz zabezpieczenia w razie usterek.

Co możemy polecić dla osób początkujących w e-commerce? Sklep internetowy na platformie SaaS (w formie abonamentu np. miesięcznego). To rozwiązanie jest najlepszą z opcji, ponieważ panel administracyjny sklepu jest intuicyjny, masz dostęp do różnych form pomocy, supportu i większość dodatków niezbędnych do prowadzenia sprzedaży jest już w cenie pakietu. Nie musisz martwić się o regulamin, politykę prywatności, czy integracje z hurtowniami. To wszystko zapewnia dostawca oprogramowania sklepu m.in w RedCart.

Skąd wziąć towary do sklepu z kosmetykami?

Oczywiście rozpoczynając sprzedaż online potrzebny jest asortyment. Możesz kupować kosmetyki na handel w hurtowni i magazynować je, a następnie dodawać produkty do swojego sklepu internetowego i sprzedawać. Jeżeli warunki Ci na to pozwalają i jesteś w stanie wynająć powierzchnię magazynową oraz zainwestować w asortyment to na pewno będzie dobry pomysł.

Co jeśli nie mamy dużego kapitału na start, a chcielibyśmy zacząć? W tej sytuacji najlepszą opcją będzie dropshipping. Jest to model w sprzedaży internetowej, który polega na pobieraniu wirtualnych produktów od hurtowni (z którą współpracujemy), a następnie sprzedaży jej produktów w swoim sklepie internetowym z marżą narzuconą przez dostawcę. Tutaj korzyści są takie, że sprzedaż odbywa się dopiero wówczas, gdy klient zapłaci, a my prześlemy zamówienie do hurtowni, która później sama je realizuje tj. pakuje i wysyła do twojego klienta.

Odchodzą więc koszty: magazynowania towaru, inwestowania w towar i zatrudniania pracowników, oraz dostawy i pakowania produktów. Jedyne co musisz zrobić to otworzyć sklep na platformie e-commerce, która ma integracje z hurtowniami dropshipping i system dopasowany do tego modelu.

Sprawdź hurtownie kosmetyczne dropshipping w RedCart.

Jesteś producentem lub chcesz współpracować z producentem kosmetyków? To ogromna zaleta dla twojego przyszłego biznesu. Konkurencyjny rynek w branży kosmetycznej jest na tyle duży, że decydując się na sprzedaż produktów np. ręcznie robionych, lub robionych na zamówienie jest zdecydowanie na plus.

Jakie kosmetyki się sprzedają w internecie?

Największą popularnością w tej chwili cieszą się kosmetyki naturalne, dlatego jeśli masz zastanawiać się jaki asortyment warto mieć w swoim sklepie, koniecznie sprawdź te trendy.

Google Trends: Kosmetyki naturalne

Wśród produktów, na które również jest ciągłe zapotrzebowanie znajdują się kosmetyki do makijażu. W tej chwili jest ogromny wybór przeróżnych produktów, dlatego w przypadku nowego sklepu online z tego typu asortymentem musimy się wyróżnić. Nie da się jednak ukryć, że kosmetyki do make-upu są najchętniej kupowane przez internet i to najczęściej z polecenia znanych youtuberek i influencerek. Jeżeli zależy Ci na promocji swoich produktów, must have może się okazać właśnie współpraca marketingowa np. na instagramie, czy tik-toku z medialnymi osobami.

Jaką niszę w kosmetykach można wybrać? Jeśli chcesz prowadzić bardziej spersonalizowaną działalność i zaoferować zróżnicowany wybór produktów, możesz pomyśleć nad własną marką w danej niszy. To mogą być przykładowo kosmetyki dla mam i ciężarnych (kremy, olejki, żele do higieny intymnej, kosmetyki do pielęgnacji niemowląt). Podobnie wegańskie produkty na bazie tylko roślinnych składników (kremy, oleje, szampony, odżywki, kosmetyki do makijażu i akcesoria).

Zanim wybierzesz konkretny model produktów, musisz upewnić się, że jest luka na rynku w tego typu asortymencie. Chcesz przecież zaoferować swoim klientom coś czego jeszcze nikt inny im nie proponował. Najlepiej jeśli dany produkt rozwiązuje jakiś problem np. linia kosmetyków na rozstępy, cellulit, lub na atopowe zapalenie skóry. Grono stałych, zadowolonych klientów na pewno doceni twoją dbałość o szczegóły i doceni to w postaci opinii pozostawionej na stronie.

Mam już sklep internetowy, co dalej?

Skoro masz już wybraną platformę sklepową i asortyment przyszedł czas, aby połączyć to wszystko w całość.

Krok 1 - dodaj produkty do swojego sklepu. Jeśli zdecydujesz się na współpracę z hurtownią, konieczne jest pobranie od niej pliku XML, w którym znajdują się wszystkie parametry (ceny, opisy i zdjęcia produktów). Możesz zaimportować te dane automatycznie poprzez program magazynowy (erp), lub zrobić to przy pomocy jednego panelu administracyjnego twojego e-sklepu.

Krok 2 - podpięcie narzędzi analizujących wejścia na twoją stronę, czyli Google Analytics. Dzięki temu poznasz dane swoich klientów, skąd do ciebie przychodzą i jak wyglądał ich proces zakupowy. Dowiedz się jak podpiąć analitykę z naszego poradnika.

Krok 3 - dodanie płatności on-line do sklepu. Pamiętaj, że dzisiaj każdy oczekuje szybkich i wygodnych płatności, dlatego w twoim sklepie muszą się one znaleźć. W szczególności takie jak (PayPal, Blik, PayU, Przelewy24, GooglePay, ApplePay).

Krok 4 - dodanie kilku opcji wysyłki i dostawy. Tutaj zasada obowiązuje taka sama jak przy płatnościach, im więcej tym lepiej i nie ignoruj paczkomatów! Już w praktycznie każdym sklepie jest do wyboru paczkomat, który klienci traktują priorytetowo w procesie zakupowym. Ważni są również kurierzy np. DPD, DHL i Inpost.

Krok 5 - bezpieczeństwo prawne. Konieczne jest, aby twój sklep posiadał ważną politykę prywatności, regulamin i certyfikat SSL. Możesz dokupić je osobno w RedCart za kilkanaście złotych.

Krok 6 - kwestie wizualne, czyli dobór odpowiedniej szaty graficznej. Jest to ważne, ponieważ klienci zainteresowani twoimi produktami chcą widzieć intuicyjny i profesjonalny sklep internetowy, który prezentuje się zgodnie z branżą. Sprawdź szablony graficzne dla sklepów RedCart.

Krok 7 - przetestuj swój sklep i obejrzyj dokładnie każdą podstronę, sprawdź czy proces zakupowy jest intuicyjny i działa. Nie zapomnij napisać paru zdań o sobie, o firmie i o tym jaka jest misja i wizja działalności.

Krok 8 - marketing twojego sklepu internetowego. Pierwsze działania promocyjne można rozpocząć już na samym początku budowania sklepu i brandu. W branży beauty szczególnie ważne są social media: Facebook, Instagram, Tik-Tok, Pinterest, oraz Youtube.

W przypadku sklepu z kosmetykami dobrze sprawdzą się ciekawe posty produktowe, recenzje, reelsy i wideo. Możesz sprzedawać bezpośrednio do klienta z social mediów np. poprzez transmisje live. Szczególnie widać zainteresowanie tą formą przekazu wśród beauty influencerek, które reklamują produkty służące do pielęgnacji skóry.

Więcej na temat marketingu w sklepie internetowym znajdziesz w naszym artykule.

Rejestrowanie działalności gospodarczej - sklep internetowy z kosmetykami

Przy prowadzeniu sklepu internetowego powinniśmy założyć działalność gospodarczą. W szczególność jeśli chcemy działać na większą skalę i prowadzić dochodowy biznes. Zarejestrować firmę możemy już w kilka minut w urzędzie gminy, lub przez internet. Pamiętajmy o odpowiednim kodzie PKD, który wpisujemy do wniosku CEIDG. Przy sprzedaży kosmetyków to PKD 47.75. Uwaga! Jeśli będziesz sprzedawać perfumy, konieczne jest posiadanie kasy fiskalnej. Dowiedz się więcej o konieczności wystawiania paragonów w sprzedaży internetowej.

Podsumowując

Niezależnie od tego czy zdecydujesz się na sklep internetowy, sprzedaż poprzez Allegro, czy drogerię internetową musisz wiedzieć, że ważny jest plan marketingowy. Dobry pomysł na biznes to nie wszystko, liczą się też sposoby dotarcia do klientów. Jeżeli masz w sobie dużą dozę determinacji i chęci, na pewno uda Ci się otworzyć swój wymarzony pierwszy sklep z kosmetykami.

Przetestuj platformę RedCart za darmo przez 14 dni i spełnij swoje marzenia o prowadzeniu własnego e-sklepu!

Autor: Natalia Podgórska Kategoria: Pomysły na e-biznes
Blog RedCart

Może Cię jeszcze zainteresować

Zobacz najpopularniejsze artykuły z kategori Pomysły na e-biznes