Strona główna Blog Pomysły na e-biznes

Jak założyć sklep internetowy z odzieżą w 2022 roku?

Autor: Natalia Podgórska Kategoria: Pomysły na e-biznes

Chcesz dołączyć do grona e-sprzedawców, a branża, która najbardziej Cię interesuje to odzież? Dobry wybór - sklepy odzieżowe to jedne z najlepiej zarabiających w e-Commerce!

Założenie odnoszącego sukcesy internetowego sklepu z odzieżą to coś więcej niż zakup domeny i umieszczenie reklamy. Każdy, kto planuje rozpocząć działalność w tej branży, musi liczyć się z dużą konkurencją. Aby sprostać temu wyzwaniu trzeba odróżnić swój sklep od pozostałych, więc jeśli chcesz dowiedzieć się jak to zrobić ten wpis jest dla Ciebie!



Jak założyć sklep internetowy z ubraniami w 2022?


Po pierwsze zadbaj o wybór odpowiedniej platformy, na której jesteś w stanie postawić swój wymarzony sklep. Dobra wiadomość jest taka, że nie musisz mieć umiejętności programistycznych żeby z powodzeniem założyć i prowadzić jakikolwiek e-sklep. Jeśli zależy Ci na nowoczesnym wyglądzie oraz szybkim wdrożeniu wybierz oprogramowanie typu SaaS jak np. RedCart.


W ramach abonamentu otrzymujesz pełne wsparcie przy zakładaniu i prowadzeniu swojego sklepu, a także dostęp do integracji z wybranymi hurtowniami odzieżowymi, bramkami płatniczymi, kurierami i narzędziami marketingowymi. Niezależnie czy chcesz sprzedawać tylko w sklepie, czy też na Allegro i innych marketplace’ach zespół doświadczonych specjalistów będzie służyć Ci pomocą.



Własne produkty, a może dropshipping?


Po wybraniu branży i dostawcy oprogramowania czas zastanowić się nad produktami. Jesteś producentem odzieży? Na pewno wyróżnisz się na tle konkurencji i masz ogromny potencjał na sukces. Ale czy to jedyna opcja? Nie tylko! Jeśli posiadasz miejsce na własny magazyn, dysponujesz sporym zapleczem finansowym i z czasem chcesz zatrudniać pracowników postaw na zakup towaru od hurtowni na własność.






To bardzo częsta praktyka, którą wykorzystują doświadczeni sprzedawcy, ale mamy również rozwiązanie dla osób początkujących. Jeśli nie wiesz co najlepiej sprzedawać w swoim sklepie i nie chcesz inwestować na start dużej kwoty polecamy dropshipping!


Jest to model biznesowy, w którym nie musisz kupować towaru na własność, ponieważ to hurtownia wysyła swoje produkty bezpośrednio do Twojego klienta. Ty zarabiasz na marży, którą ustalasz wspólnie ze swoim dostawcą. Według Raportu RedCart 2020 marża w kategorii moda i bielizna sięga od 25% do nawet 120%!

Jak sprzedawać ubrania w dropshippingu?


Produkty pobierasz na swój sklep od wybranej hurtowni dropshipping i obsługujesz zamówienia. Sprawdź hurtownie z branży modowej w dropshippingu TUTAJ.


Jak działa dropshipping? 

1. Klient składa zamówienie w Twoim e-sklepie, kupuje przedmiot i płaci np. 200 zł.

2. Otrzymujesz zamówienie od swojego klienta w e-sklepie po czym przesyłasz je do hurtowni z ceną pomniejszoną o swój narzut np. o 50 zł. 

3.  Hurtownia otrzymuje zamówienie z Twojego e-sklepu i zapłatę w wysokości 150 zł za przedmiot

4. Hurtownia pakuje i wysyła przedmiot bezpośrednio do Twojego klienta.





Kolejny krok: Zakup domeny


Na samym początku warto zacząć od wykupienia i zarejestrowania domeny, czyli po prostu nazwy pojawiającej się w adresie WWW, z którą klienci będą identyfikować Twój sklep. Jest to szczególnie ważne ze względu na późniejsze działania marketingowe. Do kolejnych wydatków należy doliczyć wykup miejsca na serwerze czyli tzw. hosting, który jest niezbędny do utrzymania zasobów serwerowych. Możesz jednak skorzystać z pakietów RedCart, które w cenie oferują gotową usługę wykupu domeny i hostingu.



Rejestracja działalności w sklepie internetowym


Aby prowadzić sklep internetowy możesz, lecz nie musisz rejestrować działalności. Należy jednak liczyć się z tym, że znaczna część hurtowni nie chce podejmować współpracy z osobami bez firmy, podobnie jest z kurierami oraz agencjami marketingowymi. Prowadząc sklep bez działalności musisz wiedzieć, że Twój przychód w żadnym miesiącu nie może przekroczyć 50% kwoty minimalnego wynagrodzenia. Jest to ważna informacja zwłaszcza dla osób, które dopiero zaczynają biznes. Inną opcją jest także jednoosobowa działalność, którą możesz założyć nie wychodząc z domu, przez internet, a także możesz skorzystać z licznych ulg na start.



Uzupełnij parametry w swoim sklepie


Po założeniu sklepu na platformie RedCart zacznij od uzupełnienia podstawowych parametrów. Niezbędne będzie wypełnienie danych sklepu czyli nazwy firmy, adresu, oraz danych kontaktowych. Zaprojektuj i wgraj również swoje logo - to znak identyfikujący Twoją firmę. Możesz skorzystać z usług profesjonalnego grafika, ale również możesz stworzyć je samemu! Do tego przyda Ci się narzędzie jak np. Canva. Zadbaj również o ustawienia drzewa kategorii, o jego intuicyjność, a także optymalizację pod kątem SEO.



Szata graficzna


Aby wyróżnić się na tle konkurencji należy skupić się na wizualnej oprawie Twojego sklepu internetowego. W branży modowej zdecydowanie ważne jest aby sklep był estetyczny i prosty w obsłudze. Szczególną uwagę przykuwają banery i zdjęcia produktów, które zachęcają potencjalnych klientów do zakupów.


Powinna znaleźć się w nim także możliwość wyszukiwania produktów po określonych cechach produktu (np. zielona sukienka rozmiar M). Dzięki opcji filtrowania klienci mają możliwość szybszego znalezienia interesujących ich produktów. Dodatkowo ważne jest odpowiednie eksponowanie zdjęć, pamiętając, że styl minimalistyczny sprawdza się najlepiej.


Jeśli zależy Ci aby Twój sklep prezentował się wyjątkowo profesjonalnie warto skorzystać z indywidualnej szaty graficznej, która zapewnia nowoczesny wygląd Twojego e-sklepu.





Opisy i zdjęcia produktów w branży fashion


Po kontakcie z wybraną hurtownią otrzymujesz dostęp do jej pliku XML, który najczęściej zawiera opisy i zdjęcia produktów. Pamiętaj jednak, że nie powinno się kopiować identycznych opisów produktów na swoją witrynę, ponieważ wyszukiwarka Google potraktuje je jako treść skopiowaną, czyli tzw. duplicate content. Poświęć trochę czasu i dopracuj autorskie opisy, warto wskazać zalety i korzyści produktu tak aby wejść “w buty” swojego klienta i odpowiedzieć dokładnie na jego potrzeby. Pamiętaj, że kupujący chce wiedzieć możliwie jak najwięcej zanim zdecyduje się na zakup.






W branży odzieżowej opisy muszą zawierać szczegółowe informacje jak: - dokładne wymiary, - fason, oraz - skład materiału.

Jeśli chodzi o zdjęcia - tutaj nie ma miejsca na błędy. Powinny być profesjonalne i oddawać w pełni rzeczywisty stan produktu, w taki sposób jakby klient widział produkt na żywo. Obecnie dostępne są zaawansowane techniki pozwalające na prezentowanie produktu, który obraca się o 360 stopni.



Wybór sposobów płatności


Wygodne płatności online to dziś praktycznie obowiązek e-sklepów, dlatego zwróć uwagę na wybór odpowiedniej bramki płatniczej. Klienci powinni czuć się bezpiecznie kupując w Twoim sklepie, ale też chętnie korzystają z opcji szybkich płatności jak np. BLIK, z którego korzysta obecnie większość. Wybierz i zintegruj się z dowolnym systemem płatniczym dostępnym w RedCart i dodaj go do swojego sklepu.



Kurierzy i firmy przewozowe


Musisz wiedzieć, że według badań nad zachowaniami konsumenckimi w e-commerce to właśnie dostępne sposoby dostawy oraz ich koszty są kluczowe przy podjęciu decyzji zakupowej. Nie bez znaczenia jest także czas realizacji zamówienia. Wybierając firmy przewozowe do swojego sklepu warto mieć na uwadze przede wszystkim czas i bezpieczeństwo dostarczenia paczki. Część klientów woli kuriera, jednak w tej chwili królują paczkomaty ze względu na ich szybkość i wygodę. Zadbaj więc o udostępnienie swoim klientom różnych form dostawy, zwłaszcza tych najwygodniejszych i najpopularniejszych.







Określ kanały sprzedaży


Odzież możesz sprzedawać niemal wszędzie, nie musisz ograniczać się jedynie do sklepu internetowego. Dodatkowe kanały sprzedaży pozwolą Ci na dotarcie do większej ilości klientów i zwiększą Twoje zyski. Gdzie najlepiej sprzedawać ubrania?

  • Allegro - najpopularniejszy marketplace, gdzie można znaleźć niemal wszystko. Połączenie sprzedaży na sklepie internetowym ze sprzedażą poprzez Allegro jest świetnym pomysłem na rozwój Twojego e-biznesu. Trzeba tylko pamiętać, że Allegro pobiera prowizje od każdego zamówienia. Poznaj zaawansowane narzędzie do masowego wystawiania aukcji na Allegro - Allegro by Droplo.

  • Facebook marketplace - możesz tutaj zaprezentować swoje produkty (lub je wymienić), a zainteresowani klienci kontaktują się z Tobą w celu ustalenia płatności lub negocjacji ceny. Facebook Marketplace działa dziś na zasadzie list lokalnych reklam osobistych.

  • Sklep na Facebooku lub Instagramie - dzięki integracji systemu RedCart ze sklepem na Facebooku, czy Instagramie możesz zaprezentować swoje produkty w formie zdjęć i opisów swojej społeczności, co jest bardzo korzystne z marketingowego punktu widzenia. Po kliknięciu w interesujący Klienta produkt następuje bezpośrednie przekierowanie do Twojego e-sklepu, w którym już faktycznie można dokonać zakupu.

  • Grupy na Facebooku, Transmisje live - Zaprezentuj swoją ofertę na specjalnych grupach odzieżowych na Facebooku, możesz też założyć własną grupę, gdzie będziesz udostępniać posty z produktami. Bardzo popularną ostatnio metodą sprzedażową na Facebooku jest prowadzenie live i prezentowanie ubrań na sobie, lub na kimś. Takie transmisje są bardzo chętnie odwiedzane przez użytkownikówi i zgarniają spore zainteresowanie.

  • E-bay - Dzięki narzędziom dostępnym w sklepach internetowych RedCart możesz bez problemu rozwijać swoją sprzedaż poprzez wystawianie aukcji bezpośrednio z panelu administracyjnego Twojego sklepu na portal aukcyjny Ebay.






Marketing w sklepie internetowym


Dzięki skutecznej promocji swojego sklepu i produktów możesz osiągnąć sukces! Branża modowa sprzedaje obrazem, a Klienci kupują oczami. To właśnie dlatego warto tworzyć dobrej jakości zdjęcia, które następnie można wykorzystywać kampanii w social mediach. Dowiedz się więcej o marketingu w e-sklepach.



Jak zadbać o SEO sklepu?


Prowadząc sklep odzieżowy nie można pomijać działań pozycjonujących Twoją witrynę i produkty w wyszukiwarce Google. Szukając niebieskiej sukienki w białe kwiaty najprawdopodobniej zatrzymasz się na pierwszych dziesięciu pozycjach, które wskaże Ci wyszukiwarka. Jak to zrobić, aby klient szukając konkretnych ubrań trafił właśnie do Twojego sklepu? Najważniejszym elementem dla wyszukiwarki Google jest strona główna witryny. Jest to miejsce do którego trafia Twój klient po wpisaniu adresu strony - Twoja wizytówka. O ile grafika jest ważna, dla robotów internetowych, najważniejsze będą treści na niej występujące.


Powinieneś zadbać o właściwą nawigację (górne menu), dodatkowe teksty i szczegółowe opisy produktów bogate w słowa kluczowe oraz linki zewnętrzne. Pamiętaj, że warto opracować własne, oryginalne opisy zgodne z zasadami e-marketingu. Istotne jest także pozycjonowanie poprzez zdjęcia, które jest alternatywnym sposobem na odnalezienie kolejnej grupy Klientów, wyszukujących produkty poprzez grafikę. Dowiedz się więcej o pozycjonowaniu w sklepie internetowym.



Załóż blog modowy


Niezastąpionym rozwiązaniem na skuteczne promowanie się sklepu internetowego o tematyce modowej jest prowadzenia bloga. Zwiększa to zaangażowania wśród Klientów i stawia Cię w roli eksperta od danej branży. Ciekawe wpisy wraz ze zdjęciami przykładowych stylizacji stają się źródłem inspiracji, a dodatkowo jest to świetne narzędzie do pozycjonowania. Zaletą prowadzenia bloga jest nie tylko ściąganie ruchu do Twojej witryny, ale także zwiększenie liczby konwersji.






Twój blog sprawi też, że staniesz się bardziej wiarygodny, co zapewni nowym klientom większe poczucie pewności i bezpieczeństwa podczas zakupów. Niezależnie od budżetu marketingowego, blog jest po prostu skuteczną i bezpłatną formą promocji.



Reklamy płatne


Aby Twoje działania marketingowe przynosiły realne efekty, szczególnie na początku, warto zainwestować w płatne reklamy w Google i mediach społecznościowych. Najczęściej sklepy internetowe wykorzystują Google Ads do wprowadzania reklam produktowych wyświetlanych na samej górze w wyszukiwarce.




Podobną popularnością cieszą się reklamy Facebook Ads, które pojawiają się użytkownikom Facebooka w trakcie jego przeglądania. Do najbardziej efektywnych reklam zaliczane są zdecydowanie reklamy karuzelowe, które można szybko przesuwać znajdując interesujący produkt i cenę.







Newsletter


Możesz w szybki sposób przekształcić obserwujących Twoją witrynę w kupujących. W jaki sposób? Mailing czy newsletter może być bezpośrednio używany do sprzedaży, wysyłając oferty do użytkowników, którzy porzucili koszyki lub od jakiegoś czasu nic nie kupowali. Możesz poinformować klientów o specjalnych promocjach i zniżkach na wybrane produkty. Mogą być też używane w bardziej pośredni sposób, aby przypominać ludziom, że istniejesz za pomocą biuletynów i przydatnych wskazówek. Marketing e-mailowy jest niedrogi i skuteczny, a jego dużym plusem jest stopniowe budowanie relacji z klientami twojego e-sklepu. Do tworzenia i wysyłki newslettera warto skorzystać z gotowych szablonów jakie oferuje np. Getresponse lub Freshmail. 







Podsumowanie


Wszystko czego Ci potrzeba do założenia odnoszącego sukcesy sklepu internetowego z odzieżą to:

  • Wybór odpowiedniej platformy do prowadzenia sprzedaży
  • Zatowarowanie sklepu
  • Odpowiedni wygląd sklepu i opisy produktów
  • Dodanie kurierów i płatności
  • Określenie kanałów sprzedaży
  • Dobrze dobrana strategia marketingowa


Pamiętaj, że oprócz powyższych punktów przy prowadzeniu własnego sklepu liczy się przede wszystkim Twoje zaangażowanie i dawka determinacji. Skorzystaj z 14 dniowego bezpłatnego okresu testowego na platformie RedCart i stwórz wymarzony sklep z odzieżą. Powodzenia!



Autor: Natalia Podgórska Kategoria: Pomysły na e-biznes
Blog RedCart

Może Cię jeszcze zainteresować

Zobacz najpopularniejsze artykuły z kategori Pomysły na e-biznes