Jak założyć sklep internetowy z produktami spożywczymi krok po kroku?
Chcesz otworzyć własny sklep internetowy z produktami spożywczymi, ale nie wiesz jak się za to zabrać? Na początek musisz zadbać o swoją stronę internetową, na której zaczniesz sprzedawać. Z tego artykułu dowiesz się jakie kroki należy podjąć, aby sprzeda
Spis treści:
- Od czego zacząć zakładanie sklepu internetowego z produktami spożywczymi?
- Jak otworzyć własny sklep spożywczy krok po kroku?
- Oprogramowanie pod otwarcie sklepu spożywczego
- Bezpieczeństwo własnego sklepu internetowego - domena, polityka prywatności, regulamin
- Jak wybrać produkty do sklepu internetowego?
- Zintegruj swój sklep online z Google Analytics
- Wygląd sklepu spożywczego online
- Prowadzenie sklepu, a marketing
- Czy warto otworzyć sklep internetowy z delikatesami?
Od czego zacząć zakładanie sklepu internetowego z produktami spożywczymi?
W branży spożywczej liczy się odpowiednie zaprezentowanie asortymentu. W przeciwieństwie do sklepu tradycyjnego, w którym możemy na żywo zobaczyć produkty, powąchać je, a czasem posmakować, w sklepie internetowym musimy oddać prawdziwe walory produktów jedynie za pomocą wysokiej jakości zdjęć i opisów. Ważne jest, aby oferować produkty, które po zamówieniu przez klienta są dokładnie takie same jak na zdjęciach.
Otwarcie sklepu spożywczego online wiąże się też z wyborem odpowiedniego dostawcy asortymentu. Jeżeli chcesz pozyskiwać towar do sklepu internetowego od hurtowni i magazynować go w ramach własnej powierzchni, zadbaj o to, aby produkty były odpowiednio, szczelnie zapakowane i aby termin ważności się zawsze zgadzał. Jeżeli w twojej ofercie będą warzywa, owoce, nabiał, czy mięso, to tak jak w przypadku każdego innego sklepu musisz zadbać o ich świeżość.
Są to zdecydowane podstawy dla właściciela sklepu, który chce zbudować dobrze rozwinięty biznes w e-commerce. Warto pamiętać o tym, że dbałość o każdy szczegół jak świeżość i zgodność produktów z opisami, czy dobrze dobrana dostawa i płatności, przełożą się finalnie na pozytywne opinie w social mediach i tzw. social proof (społeczny dowód słuszności).
Jak otworzyć własny sklep spożywczy krok po kroku?
W dalszej części poradnika krok po kroku dowiesz się co zrobić, aby otworzyć sklep internetowy z produktami spożywczymi i delikatesami. Niezależnie od tego co chcesz sprzedawać z branży spożywczej, przydadzą Ci się podstawy od zakładania działalności gospodarczej, po wybór metody płatności, kuriera i hurtowni, po marketing i analizę konkurencji, wszystko krok po kroku.
Oprogramowanie pod otwarcie sklepu spożywczego
Najważniejsza zasada przy wyborze oprogramowania do sklepu internetowego to dobranie takiego, który sprosta Twoim oczekiwaniom i umiejętnościom. Możesz zlecić zbudowanie sklepu na otwartym oprogramowaniu, jednak koszty takiej usługi zdecydowanie przewyższają korzystanie z gotowych platform w modelu SaaS. Jeżeli prowadzenie sklepu to będzie Twoje zadanie, koniecznie zapoznaj się z panelem administracyjnym systemu i dowiedz się, że jest dla Ciebie intuicyjny. Oprócz tego zwróć uwagę na takie aspekty jak:
- regulamin sklepu i certyfikat SSL
- polityka prywatności
- odpowiedni szablon graficzny dopasowany do Twojej branży
- integracje z hurtowniami
- integracje z kurierami (np. Inpost, DPD, DHL)
- integracje z wygodnymi metodami płatności (np. BLIK, PAYU, Przelewy 24, GooglePay)
- integracje z systemami do monitorowania stanów magazynowych
- integracje z Allegro i innymi marketplace'ami
- narzędzia marketingowe i do pozycjonowania
Sklep internetowy z powyższymi funkcjonalnościami założysz w RedCart już od 149 zł za miesiąc.
Bezpieczeństwo własnego sklepu internetowego - domena, polityka prywatności, regulamin
- W ramach pakietów RedCart, możesz dodać własną domenę lub skorzystać z dostępnych w ramach platformy.
- Twój sklep musi być zgodny z RODO (formularz przetwarzanie danych osobowych), a także musi mieć ważny regulamin i politykę prywatności (koszt 15 zł).
- Aby sklep i jego wszystkie podstrony potrzebujesz również certyfikatu SSL (koszt 15 zł).
Jak wybrać produkty do sklepu internetowego?
Na początek musisz określić jakiego typu produkty chcesz sprzedawać. Jeżeli będą to produkty własne lub np. od lokalnych dostawców (np. producenci miodów) to wtedy wystarczy dodać zdjęcia i opisy tych produktów do swojego sklepu. Jeżeli jednak, chcesz korzystać z oferty hurtowni np. w dropshippingu, musisz wykonać integrację z wybranym dostawcą i po imporcie pliku XML otrzymasz dostęp do pełnej oferty zdjęć i opisów. Pamiętaj, aby przed dodaniem produktu do sklepu internetowego zadbać o własne, dobrej jakości zdjęcia i unikatowe opisy, które same w sobie będą promować e-sklep w wyszukiwarce Google. Jakie produkty są chętnie kupowane przez internet? Przede wszystkim wysokiej jakości, zdrowe, ekologiczne i wegańskie.
Hurtownie dostępne w RedCart z branży spożywczej to m.in :
- Vivio - dostawca naturalnych i zdrowych produktów spożywczych w dropshippingu.
- Euroshop - hurtownia oferująca napoje, słodycze, artykuły spożywcze i wiele innych (dropshipping).
- Bio-sklep24 - hurtownia ze zdrową, ekologiczną żywnością: gotowe dania, makarony, kasze, owoce, warzywa (w tym suszone).
Sprawdź również producentów i dostawców żywności w Droplo! Możesz w prosty sposób podejrzeć i zintegrować ze swoim sklepem asortyment każdego dostawcy. W ramach pakietu RedCart, otrzymujesz darmową integrację z platformą do integracji dostawców - Droplo.com.
przykład produktów z Droplo
Zintegruj swój sklep online z Google Analytics
Zanim zaczniesz sprzedawać i obsługiwać pierwsze zamówienia, podepnij kody śledzące na stronie sklepu. Dzięki dodaniu systemu śledzenia w Google Analytics i korzystaniu z modułu dla E-commerce, możesz pozyskać istotne informacje odnośnie ścieżki zakupowej twoich klientów, a także możesz sprawdzać skąd pochodzi ruch na twojej witrynie. Warto założyć konto i monitorować zachowania zakupowe użytkowników wewnątrz witryny online.
Wygląd sklepu spożywczego online
To jak będzie wyglądał Twój sklep internetowy wpływa na jego reklamę. Możesz skorzystać z indywidualnych projektów graficznych lub wybrać jeden z szablonów. Aby Twój sklep on-line był w pełni przygotowany do sprzedaży przydadzą się również wszelkie materiału promocyjne wewnątrz witryny jak. moduł bloga, szablon newsletterów, czy też banery promocyjne.
Czy trzeba założyć działalność gospodarczą?
Najpewniej chcesz, aby sprzedaż online przynosiła ci dobre zyski. Zatem konieczne jest dopełnienie formalności i udanie się do urzędu gminy lub miasta i złożenie wniosku o prowadzenie działalności. Jakie zezwolenia trzeba uzyskać aby móc sprzedawać żywność przez internet? W przypadku sklepów, w których sprzedawane są napoje alkoholowe przeznaczone do spożycia, wymagana jest koncesja. W przypadku produkowania i sprzedaży żywności może być również potrzebny wniosek do państwowej inspekcji sanitarnej.
Jeżeli chcesz sprzedawać na początek w dropshippingu i rozwijać sklep internetowy krok po kroku jako dodatkowe źródło dochodu, wystarczy ci działalność nierejestrowana. Musisz pamiętać, że wówczas przychód z tej działalności nie może przekroczyć połowy minimalnego wynagrodzenia na dany rok. Więcej o prowadzeniu firmy i ewentualnych dofinansowaniach dowiesz się z naszego poradnika.
Prowadzenie sklepu, a marketing
W branży e-commerce istotny jest również odpowiednio dopasowany do branży marketing i promocja swoich produktów w sieci. Małe sklepy mogą skorzystać z mediów społecznościowych i marketingu szeptanego na początek. Jeżeli masz większy budżet na początek, wykorzystaj płatne reklamy jak google ads, czy meta ads. W przypadku każdego sklepu ważne są również content marketing, pozyskiwanie linków wewnętrznych i zewnętrznych, oraz pozycjonowanie. Dzięki temu twój sklep zdobędzie ruch organiczny. Możesz o tym przeczytać m.in w naszym artykule o promocji sklepu internetowego.
Czy warto otworzyć sklep internetowy z delikatesami?
W obecnych czasach, gdzie większość biznesów zostało przeniesionych do internetu jest wciąż spory potencjał na własny sklep internetowy. Zakupy spożywcze w sieci robi z roku na rok coraz więcej konsumentów. Pierwsze kroki w świecie e-commerce może dziś postawić każdy, bez względu na wiedzę i doświadczenie w tym zakresie. Krok 1 to wybór odpowiedniej platformy, a krok 2 to przede wszystkim produkty, których np. brakuje na rynku lub jest na nie popyt. Jeżeli tylko masz wiedzę w zakresie branży spożywczej, jesteś producentem lub współpracujesz z dobrym dostawcą, możesz osiągnąć sukces.