Strona główna Blog Rynek e-commerce

Jak zdobyć followersów na Instagramuie? Skuteczne techniki przyciągnięcia obserwujących.

Autor: RedCart Kategoria: Rynek e-commerce

Posiadanie wielu followersów na Instagramie istotnie przyczynia się do sukcesu w biznesie online. Dlatego warto włożyć wysiłek, by ich zdobyć i utrzymać ich zainteresowanie. Zobacz jak zrobić to bezpłatnie.



Firmowy profil na Instagramie – dlaczego warto go prowadzić?


Prowadzenie konta firmowego na social mediach spełnia wiele zadań i dziś bez niego trudno sobie wyobrazić prowadzenie biznesu on-line. Za pomocą angażujących treści i przyciągających grafik, możesz mieć na swoim profilu darmową reklamę, która jest bardziej skuteczna niż wiele innych kanałów komunikacji z klientami. Jednym z najpopularniejszych obecnie social mediów o światowym zasięgu jest Instagram i to do niego kierują przede wszystkim kroki przedsiębiorcy. Moc Instagrama wynika z tego, że ma miliony aktywnych użytkowników szukających zdjęć i treści, które ich zaciekawią. Nie od początku był on taki popularny.


Historia Instagrama sięga 2010 roku, gdy był on jeszcze tylko w wersji na Apple. Szybka ekspansja spowodowała stworzenie również wersji na Androida. Wtedy zainteresował się nią inny gigant Facebook i przejął go za miliard dolarów. Od tej pory obie platformy są nierozłączne. Jeśli więc posiadasz fanpage na Facebooku, powinieneś również prowadzić swój biznesowy profil na Instagramie, bo tam możesz mieć też dużo możliwości zdobycia klientów.



Marketing na Instagramie – jak mieć dużo follow na Insta?


Kluczem do skutecznego wykorzystania potencjału Instagrama są dodawane przez ciebie atrakcyjne zdjęcia, krótkie opisy i przede wszystkim hashtagi, które wiążą twoją publikację z innymi dostępnymi na portalu. Ułatwiają odnalezienie użytkownikom z twojej grupy docelowej tematu i dzięki temu trafiają oni do ciebie. Marketingowy wymiar Instagrama to tworzenie:

  • przestrzeni do publikacji i promocji materiałów marketingowych w atrakcyjnej formie graficznej,
  • środowiska z aktywnymi followersami, którzy obserwują profil firmowy i stają się twoimi klientami. :


To, co dodajesz na Instagrama, możesz udostępniać dalej, przede wszystkim na Facebooka. Ten zgrany duet staje się prawdziwą rakietą promocyjną i przyciągającą użytkowników, by zainteresowali się tym, co masz do przekazania na obydwu kanałach. Jak złapiesz biegłość, publikacje na Instagramie będą zajmować ci chwilę, a z czasem przyniosą wymierne efekty przez zwiększoną liczbę followersów. Sami zadecydują, że to twoje posty będą się im wyświetlać, jeśli ich przekonasz, że warto.



Instagram – co go wyróżnia?


Ten portal społecznościowy ma obecnie najwyższe statystyki, jeśli chodzi o procentowe zaangażowanie użytkowników. Jest ono kilkadziesiąt razy większe niż na Facebooku i ponad 100 razy większe niż na Twitterze. Instagram to skuteczny i darmowy kanał reklamowy, poprzez który możesz publikować treści marketingowe o dużym zasięgu. Rozszerzanie go odbywa się za pomocą aktywności twoich obserwujących.


Warto o nich zadbać, bo to oni są najlepszymi nośnikami treści reklamowych. Choć nie jest znany algorytm Instagrama, to wiadomo, co należy zrobić, by zdobyć więcej wielu followersów. Kluczem jest korzystanie z ich ruchów, bo algorytm rozpoznaje tendencje użytkowników i podsuwa im podobne treści. Największą rolę odgrywają trzy czynnik. One zadecydują, co zostanie wyświetlone potencjalnym nowym obserwującym. Przede wszystkim będą to:

  • zainteresowania użytkowników – zostają zapamiętane na podstawie poprzednich aktywności,
  • aktualność publikacji – największą szansę na promocję mają najnowsze posty,
  • budowanie relacji – te osoby, które były z tobą  w interakcji, będą widziały twoje posty częściej niż inni.




Sekretem tworzenia zasięgów na Instagramie, to też precyzyjny czas publikacji postów, czyli wtedy gdy najwięcej użytkowników korzysta z portalu. Gdy uda ci się ściągnąć ich zainteresowanie twoją treścią i staną się nowymi followersami, musisz też dbać o wystarczającą częstotliwość publikacji, by ich nie zniechęcić. To, co wskazuje potencjalnym obserwującym czy profil jest dla nich wartościowe, to feed na górze. Jest to graficzna szachownica z twoich grafik, która dopracowana, będzie wołać, by kliknąć przycisk follow.






Followersi – dlaczego warto ich zdobyć?


Osoby korzystające z portali społecznościowych sami decydują, jakie profile będą śledzić. Wciskając przycisk, wyrażają zgodę na obserwowanie twojego i od tej pory stają się followersami, czyli osobami, które śledzą, co nowego publikujesz na swoim koncie na Instagramie. Ich aktywność polega nie tylko na biernym sprawdzaniu konta, ale również na wchodzeniu z tobą w interakcje w postaci komentarzy i polubień, które ściągną uwagę kolejnych użytkowników. Im większy ruch na twojej stronie, tym więcej potencjału do zdobycia followersów.

Działa to na zasadzie kuli śnieżnej, która rośnie szybciej, im jest większa. Jeśli twoja oferta będzie atrakcyjna, followersi staną się automatycznie lojalnymi klientami.



Jak zdobyć followersów na Instagramie?


Jeśli jeszcze nie masz konta na Instagramie, to jego założenie jest pierwszym krokiem do zdobycia doskonałego kanału komunikacji ze swoimi klientami. Na tym etapie musisz dokonać wyboru, czy będzie to profil prywatny, czy firmowy. Jeśli wybór padnie na biznesowy, to trzeba go połączyć z kontem na Facebooku. Dzięki temu łatwiej dopasujesz branże do działalności oraz dodasz inne ważne informacje. By stworzyć profil na Instagramie, który przyciągnie followersów, musisz uwzględnić:



  • charakterystyczną nazwę konta – jeśli składa się z więcej niż jednego członu, to każdy z nich piszemy wielką literą, by był czytelniejszy np. DobrePoradyBiznesowe,

  • zdjęcie – może być nim logo firmy lub coś, z czym będzie się twoja firma identyfikowała,

  • unikalny opis – warto go dopracować i w żadnym wypadku nie kopiować z innego profilu, bo na tym tylko można stracić,

  • link do strony firmowej,

  • oznaczenie jako profilu publicznego – tylko w ten sposób można zwiększać liczbę followersów, bo użytkownicy będą mogli poruszać się według uznania po twoim koncie i w ten sposób się nim zainteresują,

  • systematyczną publikację treści – jeśli twój profil jest gotowy, niech ożyje, by przyciągnąć dużo obserwujących; opublikuj parę postów ze zdjęciami i potem możesz rozpocząć promowanie - będzie to zachęcające, bo w innym wypadku, ten kto trafi na konto, opuści je, nie zostając nowym obserwującym.




Promowanie profilu odbywa się m.in. za pomocą innych kanałów. Link do swojego konta na Instagramie warto dodać wszędzie, gdzie może kogoś zachęcić do sprawdzenia, co kryje. Wszystkie twoje konta na innych social mediach, strona internetowa, a także w stopka maila, to doskonałe miejsca do dodania linku z Instagrama. Można z nim zintegrować stronę firmową, ale tylko w dobrych systemach CMS typu WordPress przyjdzie to łatwo.





Metoda zdobywania większej liczby followersów na Instagramie


Instagram ma opcję płatnej reklamy i liczy na to, że z niej skorzystasz tak jak z pozyskiwania płatnego ruchu oraz polubień. Dzięki zaplanowanym działaniom osiągniesz bez płacenia podobny efekt, czyli zdobędziesz dużo nowych followersów na Instagramie oraz zostanie poszerzony zasięg twojego profilu. Dwie najważniejsze rzeczy to:


 - hashtagi – używa się ich do tagowania zdjęć na profilu, dzięki czemu zostaje powiązany z podobnymi. Trzeba zachować ich optymalną liczbę, czyli około 12-18 oznaczeń. Połowa z nich w pierwszej kolejności powinna opisać to, co znajduje się na fotografii. Jeśli obawiasz się, że użyjesz zablokowanych hashtagów, możesz skorzystać z narzędzia, które odsunie to ryzyko np. HashtagBan. Z kolei Photoreloo doskonale zasugeruje ci, jakie hashtagi będą optymalne dla danej grafiki.


- interakcje z innymi użytkownikami – oznaczają nie tylko to, że ty publikujesz, tagujesz, a zainteresowani stają się obserwującymi. Twoja aktywność profilach tzn. komentarze i lajki na innych kontach wpływa pozytywnie potem na twoje zasięgi i tym samym zwiększenie puli followersów na twoim koncie na Instagramie



Zdobywanie followersów przez Facebooka


Twój profil na Facebooku powinien być również aktywny, równolegle z Instagramem. Będzie stanowił dodatkowy pomost w zdobywaniu nowych obserwujących. Dodając linki, organizując konkursy czy ogólnie wzbudzają zainteresowanie na Facebooku, zadbaj o możliwość przekierowania na twoje konto na Instagramie. Jest duże prawdopodobieństwo, że osoby które zaciekawi to, co tam zaprezentujesz, staną się twoimi followersami.



Strategia publikacji na Instagramie w celu wzbudzania ruchu


Stosowanie konsekwentnego schematu w publikacji na Instagramie, to droga do zdobywania wciąż nowych obserwujących. Jeśli włożysz pracę w budowę atrakcyjnego konta na Instagramie, a potem będziesz podtrzymywał wartość profilu dzięki interesującym zdjęciom i trafnym tematom, to wzrośnie ruch.

To on wygeneruje wielu nowych fanów. Publikuj codziennie, miej zawsze przygotowane grafiki naprzód i niech będą dopracowane.

Pamiętaj, że masz wiele konkurencyjnych profili, więc wyróżnij się jakością. Tylko w ten sposób zdobędziesz followersów na Instagramie bez płacenia za nich.



Autor: RedCart Kategoria: Rynek e-commerce
Blog RedCart

Może Cię jeszcze zainteresować

Zobacz najpopularniejsze artykuły z kategori Rynek e-commerce