Strona główna Blog Marketing i promocja

Jakie są skuteczne narzędzia do promocji sklepu internetowego?

Autor: Natalia Wiszewska Kategoria: Marketing i promocja

Założyłeś sklep internetowy w Redcart, zrealizowałeś pierwsze zamówienia, ale nie wiesz, jak znaleźć nowych klientów? Poznaj skuteczne narzędzia do promocji biznesu online.

Promocja sklepu online stanowi kluczowy element do osiągnięcia sukcesu w branży e-commerce. Aby wyprzedzić konkurencje, musisz zastosować skuteczne narzędzia promocji, które pozwolą wyróżnić się spośród innych i przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów.

W tym artykule przyjrzymy się różnym rozwiązaniom, które pomogą Ci wypromować Twój sklep internetowy.

Spis treści

Co to promocja i czym się różni od reklamy?


Przede wszystkim reklama jest działaniem długoterminowym. Wymaga dużego nakładu gotówki oraz nie jest bezpośrednio związana ze sprzedażą.

Z kolei promocja jest krótkoterminowym działaniem, z szybszym rezultatem, mającym na celu zwiększyć sprzedaż i świadomość marki.

Jak pozycjonować swoją stronę internetową?


O tym, jak wybrać narzędzia SEO do Twojego sklepu internetowego opowiadaliśmy w poprzednim blogu. 

Sam wybór narzędzia nie wystarczy, by poprawić pozycjonowanie witryny. Choć jest to pierwszy krok do sukcesu. Wiele stron oferuje samouczki, instruujące jak zacząć przygodę z ich narzędziem i podstawami SEO.

Jednak większość z nich można podsumować do kilku głównych wskazówek.

6 kroków do optymalizacji Twojego sklepu internetowego

  1. Twórz unikalne treści odpowiadające na pytania użytkownika
  2. Pamiętaj o dobieraniu odpowiednich słów kluczowych
  3. Używaj odpowiednich rozmiarów nagłówki
  4. Bądź na bieżąco z algorytmami Google
  5. Zadbaj o czytelną i prostą grafikę

5 najpopularniejszych (w tym bezpłatnych) narzędzi do SEO

Narzędzia do optymalizacji strony pod kątem technicznym

  • Zmierz szybkość strony internetowej dzięki Google PageSpeed Insight

Jak to działa?

Bardzo prosto! Wystarczy, że podasz link do Twojego sklepu internetowego. PageSpeed od razu poda Ci wynik zarówno na urządzeniach mobilnych, jak i na komputerach.

Dzięki PageSpeed Insight dowiesz się nie tylko, jaka jest szybkość Twojej witryny. Pokaże Ci również możliwości jej poprawy

W Redcart przygotowaliśmy dla Ciebie specjalną usługę - Lazy Load! Aby przyspieszyć działanie Twojej strony,  opóźnimy ładowanie grafik, dzięki czemu Twój sklep internetowy będzie ładował się dużo szybciej

Zamów teraz

  • Zrozum swoich użytkowników - poznaj mapę cieplną w HeatJar

Dzięki aplikacji HotJar dowiesz się, jak większość użytkowników przegląda Twoją stronę. Jeżeli na Twojej stronie jest duży współczynnik odrzuceń, to świetne urządzenie do poznania przyczyny.

Przykład Heat mapy w HotJar

  • Dopasuj witrynę do urządzeń mobilnych dzięki masce RWD

Czy wiesz, że co 3. Polak kupuje online przez swojego smartphone'a? Nie pozwól, by konkurencja Cię wyprzedziła.

Responsive Web Designing sprawia, że układ strony www dostosowuje się do urządzenia, na którym jest przeglądane. Dzięki temu zmniejszasz ryzyko porzucenia koszyka przez klienta

Jak tworzyć treści, które sprzedają? - Narzędzia content marketingu


Content marketing jest jednym z najtańszych sposobów na pozyskanie klientów. Co możesz zrobić?

  • Stwórz bloga przy pomocy Wordpress

Prowadzenie bloga może zdziałać cuda. Dostosuj treści artykułów do najczęstszych zapytań Twojej grupy docelowej. Dzięki temu stworzysz wizerunek ekspercki, rozwiejesz wątpliwości Twoich klientów i zatrzymasz ich na dłużej na Twojej stronie internetowej.

W tym celu możesz wykorzystać Wordpress. Jest to bardzo prosty i intuicyjny system zarządzania treścią.

Do wyboru masz wiele szablonów graficznych, rozszerzeń do optymalizacji SEO czy integracji z platformami e-commerce.

Popularne motywy blogowe w Wordpress

  • Zarządzaj treścią w Social Media dzięki Hootsuite

Możesz promować swój sklep dzięki social mediom, takim jak Facebook, Instagram czy TikTok. Zwiększysz tym samym świadomość marki oraz zyskasz lojalnych klientów.

W zarządzaniu nimi pomoże Ci Hootsuite. Narzędzie pomoże Ci zarządzać wieloma platformami z jednego miejsca, monitorować aktywność użytkowników, tworzyć i zaplanować posty, a także przeanalizować rezultat Twoich działań w mediach społecznościowych.

Content marketing przyniesie oczekiwane rezultaty, gdy będziesz tworzyć angażujące treści

Jakie są narzędzia do reklamy internetowej?


Większość narzędzi do kampanii internetowych zależy od tego, gdzie chcesz ją wypuścić. Możemy je jednak podzielić na 2 kategorie: reklamy Google Ads oraz te na poszczególnych social mediach.

  • Reklamy Google Ads

Jednym z najważniejszych elementów są słowa kluczowe. W tym mogą Ci pomóc narzędzia słów kluczowych, o których mowa wyżej. 

Poza tym będziesz potrzebował oczywiście samego Google Ads, dzięki któremu stworzysz kampanię.

  • Reklamy w social mediach

Tworzysz grafikę? Canva Pro pomoże Ci stworzyć prostą grafikę bez doświadczenia. Jeśli jednak szukasz bardziej zaawansowanych narzędzi edycji, sięgnij po Photoshop.

Tworzysz reklamę video? W obróbce pomoże Ci Sony Vegas Pro lub darmowy program do montażu filmów DaVinci Resolve

Ujęcie montarzu filmu w Vegas Pro

  • Mierzenie rezultatów

W mierzeniu efektów pomogą Ci programy takie jak:

  • Facebook Ads Manager ( w przypadku reklam na Facebooku)
  • Google Optimize (do testów A/B)
  • Google Analytics

Google Ads jest intuicyjnym i prostym w obsłudze narzędziem.

Narzędzia niezbędne do influencer marketingu


Influencer marketing wymaga porządnego researchu. Influencerzy mogą zwyczajnie nie dotrzymać umowy lub wręcz zaszkodzić Twojej firmie. Jak sprawdzić influencera przed podjęciem współpracy?

HypeAuditor

Dzięki temu urządzeniu sprawdzisz każdą osobę tworzącą content w social mediach.

Dodatkowo możesz zobaczyć, ile procent z ich obserwujących należy do wykupionych  botów oraz ich grupę targetową.

Modash

Modash to podobne narzędzie do HypeAuditora. Posiada jednak jedną przewagę - filtr kategorii działalności influencera, kraju oraz jego zainteresowań.

Jakie mamy narzędzia do e-mail marketingu?


Aby podtrzymać relację z klientami oraz zwiększyć sprzedaż, zachęć ich do zapisania się do newslettera. W nim możesz dodawać ciekawostki, nowości w sklepie oraz spersonalizowane oferty promocyjne.

Jeśli posiadasz dużą bazę klientów, wysyłanie pojedynczych maili jest niewykonalne. Dlatego istnieją specjalne aplikacje, które zautomatyzują twoje działania.

TOP 5 NARZĘDZI DO E-MAIL MARKETINGU

  • GetResponse
  • MailChimp
  • ConvertKit
  • Sendinblue
  • SalesMango

Każdy z nich ma swoje wady i zalety. Przed wyborem platformy, zapisz się na darmowe dni próbne.

Podsumowanie


Promocja sklepu internetowego jest świetnym sposobem na zwiększenie zysku. Aby zrobić to jak najefektywniej, powstało wiele narzędzi pomocniczych.

Nie zgub się w tonie subskrypcji - wybierz tylko te narzędzia, które faktycznie Ci się przydadzą. Zrób listę czynności zajmujących Ci najwięcej czasu, po czym wybierz aplikację  z naszej listy automatyzującą tę czynność.

Autor: Natalia Wiszewska Kategoria: Marketing i promocja
Blog RedCart

Może Cię jeszcze zainteresować

Zobacz najpopularniejsze artykuły z kategori Marketing i promocja