Jakie są zalety sprzedaży w dropshipping?
Dropshipping stał się wyjątkowo modny wśród właścicieli sklepów internetowych. Jednak wszystko ma swoje dobre, jak i złe strony. W tym artykule przedstawimy zalety sprzedaży w dropshipping.
Dropshipping stał się wyjątkowo modny wśród właścicieli sklepów internetowych. Jest to innowacyjny sposób podejścia do e-biznesu ze względu na brak zakupu towaru, jego magazynowania i samodzielnej wysyłki. Jednak wszystko ma swoje dobre i złe strony. Dlatego pragniemy przedstawić wady i zalety prowadzenia sprzedaży internetowej w modelu dropshipping. W tym artykule skupimy się na jego zaletach.
Sprzedajesz, gdziekolwiek jesteś
Decydując się na prowadzenie sklepu internetowego w tym modelu, nie wynajmujesz magazynu, nie zajmujesz się jego logistyką, nie realizujesz wysyłki. Dzięki przeniesieniu tych zadań na hurtownię, swój biznes możesz prowadzić w pojedynkę, z domu lub dowolnego miejsca, w którym zechcesz się znaleźć. Wystarczy Ci dostęp do Internetu, aby zarządzać sklepem, a pozostałe zadania wykonają za Ciebie inne osoby.
Masz mniej obowiązków
W dropshippingu masz zdecydowanie mniej obowiązków, niż w tradycyjnym modelu sprzedaży internetowej. Jeśli e-sklep jest zintegrowany z hurtownią, aktualizacja stanów magazynowych i cen odbywa się automatycznie. Dostawca - hurtownia lub producent - realizuje zamówienia za Ciebie. W dodatku wiele hurtowni wyręczy Cię również w obsłudze posprzedażowej klienta, zajmując się zwrotami, jak i reklamacjami produktów.
Hurtownie zobowiązują się także do personalizowania przesyłek dla klientów zgodnie z twoimi życzeniami. Mogą drukować za Ciebie potwierdzenia sprzedaży, dodawać Twoje wiadomości dla klientów i pakować towar zgodnie, z Twoim życzeniem. W efekcie liczba obowiązków jest wyjątkowo ograniczona.
Oszczędzasz czas
Poza oszczędnością pieniędzy dzięki dropshippingowi oszczędzasz czas. Sprawdzanie dostaw, pakowanie paczek, obsługa zwrotów — to wszystko wymagałoby Twojego zaangażowania, gdybyś musiał się nim zająć. W tym modelu nie musisz, a zyskany czas możesz poświęcić na marketing, zwiększenie zasięgu i sprzedaży oraz kontakt z Klientem.
Brak uciążliwej logistyki
Dropshipping wydaje się być idealnym modelem na prowadzenie biznesu, zwłaszcza w pojedynkę. Nie musisz nawiązywać współpracy outsourcingowej na wynajem miejsca składowania towaru, nie musisz zatrudniać dodatkowych pracowników do zajmowania się wysyłkami i zaopatrywać się w produkty do pakowania wysyłek. Nie przejmujesz się logistyką i firmami kurierskimi, gdyż wszystkim tym zajmuje się Twój dostawca.
Niskie koszty
Kluczową zaletą sklepu internetowego w modelu dropshipping są niskie koszty założenia i prowadzenia biznesu, w stosunku do tradycyjnego modelu e-biznesu. Jest więc doskonały na rozpoczęcie swojej przygody z prowadzeniem sklepu internetowego. Pozwala na osiąganie pierwszych zysków bez dużych nakładów finansowych.
Ten model przyjazny jest również dla osób sprzedających różne nowości (np. w branży modowej czy w elektronice), które trzeba szybko wprowadzać do oferty. Zamieszczanie ich w sposób automatyczny przyspiesza ten proces i zwiększa konkurencyjność na rynku.
Niskie ryzyko
Niskie koszty prowadzenia biznesu w modelu dropshipping oznaczają również niskie ryzyko. Jeśli zainwestujesz kilkaset złotych w założenie biznesu, to jego niepowodzenia nie będzie tak dotkliwe, jak upadek zatowarowanego za kilkadziesiąt tysięcy złotych sklepu.
Nowe możliwości działania
Dropshipping daje możliwość poszerzenia oferty istniejącego już sklepu internetowego, bądź też całkowitego jego przebranżowienia. Dzięki tej metodzie sprzedaży możesz oferować produkty mniej popularne, droższe, a nawet wielkogabarytowe, na których magazynowanie normalnie nie mógłbyś sobie pozwolić.
Pamiętaj przy tym, że dobieranie asortymentu, który będziesz sprzedawać, nie wymaga inwestowania własnych środków, co daje Ci wiele możliwości i pozwala na rozwój sklepu internetowego w odpowiednim, opłacalnym kierunku.
Wygoda użytkowania
Automatyzacja procesu sprzedażowego w usłudze dropshipping zapewnia wygodę korzystania z tego modelu sprzedaży. Aktualizacja oferty z hurtowni odbywa się automatycznie kilka razy w ciągu dnia, dzięki czemu na bieżąco odnawiają się ceny i stany magazynowe. To sprawia, że oferty w sklepie i hurtowni są zawsze takie same.
Integracja sklepów online z hurtowniami za pośrednictwem takich platform jak RedCart jest szybka i łatwo dostępna. Dzięki niej nie musisz się martwić o aktualizację cen, stanów magazynowych, czy import danych i zdjęć produktów.
Duży wybór produktów
Możliwość wyboru asortymentu z dowolnej kategorii, zaledwie kilku produktów lub całej oferty - wszystko zależy od Ciebie i od tego, w jaki sposób chcesz rozwijać sklep internetowy. Masz do wyboru współpracę z dostawcami z różnych branż, m.in. dziecięcej, odzieżowej, kosmetycznej czy erotycznej.
Hurtownie oferujące dropshipping zwykle są już uznanymi przedsiębiorstwami i dzięki temu mogą zaoferować szeroką gamę produktów. To dla Ciebie znaczenie lepsza szansa, niż zakup niewielkiego asortymentu, który spotkałby Cię w tradycyjnych modelach sprzedaży.
Szybka realizacja zamówień
Najlepsze hurtownie dropshippingowe, które nastawione są ten model handlu, wypracowały sprawne procedury realizacji wysyłek do klientów: przystępują do przygotowania paczki zaraz po otrzymaniu dyspozycji ze sklepu. Paczka zostaje więc przygotowana do wysłania często jeszcze tego samego dnia. Dzięki sprawnej logistyce, czas dostawy nie jest więc wydłużony, niż w przypadku tradycyjnych sklepów.
Bezpieczeństwo sprzedaży
Prowadząc sklep dropshippingowy, nigdy nie zapłacisz za towar, który się nie sprzeda. Wszystko dlatego, że dopiero po opłaceniu zamówienia przez Klienta docelowego, sklep online płaci hurtowni za produkty, kwota pomniejszana jest o wysokość marży.
Wygodna promocja
Najlepsze hurtownie dropshippingowe oferują gotowe materiały marketingowe, takie jak najlepszej jakości zdjęcia, opisy produktów czy filmy wideo, pochodzące wprost od producenta towaru. Co więcej, w każdej chwili możesz się z nimi skontaktować, aby uzyskać jeszcze więcej informacji, które wykorzystasz do promocji.
Możliwość przetestowania pomysłu w łatwy sposób
Wiele osób poszukuje pewnych biznesów, na których bez problemu zarobią. Niestety, nigdy nie możesz mieć 100% pewności, że biznes się powiedzie. Dlatego najlepiej będzie, jeśli przetestujesz pomysł przy jak najmniejszym ryzyku. Do tego świetnie nadaje się dropshipping, który nie wymaga dużego wkładu i pozwala na szybką zmianę asortymentu.
Możliwość monitoringu rynku
Dzięki mechanizmom pozwalającym na szybki i łatwy dobór produktów do sklepu, możliwe jest monitorowanie popytu na dane produkty – bez konsekwencji zostania z niesprzedanym asortymentem w magazynie. Dropshipping jest więc nieraz traktowany jako praktyczne narzędzie do prognozowania sprzedaży. Nim zainwestujesz w hurtową ilość danego towaru, możesz przeanalizować trendy, ocenić potencjał rynkowy i oszacować wielkość potencjalnej sprzedaży. Bez ryzyka i inwestycji!
Zadowolony klient
Większość hurtowni dropshippingowych pakuje i wysyła towar Klientowi zaraz po tym, jak tylko dostanie zamówienie od Ciebie, czas realizacji nie jest więc wydłużony, a może nawet zostać skrócony. Również cena produktu nie odbiega od tej, jaka pojawiłaby się w tradycyjnym sklepie internetowym.
W efekcie, Klient może więc chętnie wybrać Twój sklep.
Podsumowanie
Na koniec warto podkreślić, że dropshipping to nowoczesny, przyjazny nowemu sprzedawcy model biznesu. Pozwala na szybkie wejście na rynek, bez znaczącej inwestycji oraz ryzyka. Duża część zadań pozostaje w rękach dostawcy, dzięki czemu jako właściciel sklepu masz więcej czasu na jego rozwój, promocję i kontakt z Klientami.
Chciałbyś rozpocząć swoją przygodę z dropshipping? Opowiedz nam o tym!