Strona główna Blog Marketing i promocja

Kampania Google Ads krok po kroku: Typy Kampanii reklamowej

Autor: Natalia Wiszewska Kategoria: Marketing i promocja

Zastanawiałeś się kiedyś, jak tworzyć reklamy w Google Ads? Zostań mistrzem advertisingu i stwórz swoją pierwszą kamapnię Google Ads z Redcart.

W tej części serii dowiesz się:

  • Czego potrzebujesz przed rozpoczęciem kampanii?
  • Jakie są dostępne rodzaje?
  • Czym się różnią od siebie?
  • Jaki typ jest dla Ciebie najlepszy?

Spis treści

Czym jest kampania marketingowa?


Kampania marketingowa to zespół działań marketingowych, których głównym zadaniem jest realizacja ustalonego wcześniej celu poprzez wpływ na konkretną grupę odbiorców.

Co powinienem zrobić przed rozpoczęciem kampanii?

  • Stwórz konto Google. Najlepiej, aby było to konto służbowe. Potem zaloguj się do Google Ads przełączając na tryb eksperta.

Tryb eksperta pozwoli Ci na uzyskanie szerszego dostępu i większej kontroli nad swoimi kampaniami.

  • Zastanów się, jaki jest cel twojej kampanii reklamowej.

Co chcesz uzyskać poprzez wypuszczenie reklamy? Zwiększyć świadomość marki, sprzedaż, a może wskaźnik konwersji?

Pamiętaj, aby stworzyć cel wg. Zasady SMART:

  • Skonkretyzowany
  • Mierzalny
  • Osiągalny
  • Realistyczny
  • Określony w czasie

W aplikacji będziesz miał do wyboru jeden z 8 możliwych celi. Wybierz ten, który najlepiej odpowiada Twojemu głównemu celowi kampanii reklamowej.


W Google Ads do wyboru masz 8 rodzajów głównych celów kampanii

  • Wybierz słowa kluczowe

W przypadku m.in. reklam w wyszukiwarce Google konieczne będzie wybranie słów kluczowych, pod które chcesz wypromować swój biznes online. Pomoże Ci w tym Planer Słów Kluczowych, powiązany z Google Ads. Dzięki niemu poznasz prognozy dotyczące skuteczności, informacje o liczbie wyszukiwań oraz proponowane słowa kluczowe dla Twojego produktu.

Jeśli nie posiadasz silnej marki, lepiej jest na początku celować w długie słowa kluczowe (ang. long-tailed keywords). Są one bardziej sprecyzowane, ale łatwiej będzie Ci osiągnąć wyższą pozycję w wyszukiwarce.

Google Keyword Planner zaproponuje słowa kluczowe dopasowane do produktu i użytkowników

  • Ustal budżet przeznaczony na reklamę
  • Ustal, w jaki sposób będziesz monitorował rezultaty: Jaki wskaźnik będzie stanowił o jej sukcesie?

Reklamy tekstowe: Kampania w sieci wyszukiwania


Reklamy tekstowe wyświetlają się w pasku wyszukiwania Google u osób, które szukają fraz kluczowych użytych na Twojej stronie (Daiwd?)

Kiedy wybrać kampanię w sieci wyszukiwania?

  • Potrzebujesz prostego i intuicyjnego sposobu ustawiania reklam
  • Chcesz zwiększyć liczbę rejestracji
  • Chcesz zwiększyć sprzedaż internetową

Przykład reklamy z kampanii sieci wyszukiwania

Reklamy w Internecie: Sieć Reklamowa


Reklamy graficzne są wyświetlane nie tylko w witrynach, ale też aplikacjach należących do Google – na Youtubie czy Gmailu.

Czym się różni kampania sieci reklamowej od sieci wyszukiwań?

Aby wyświetliła się reklama tekstowa, użytkownik musi wpisać słowo kluczowe w wyszukiwarce Google. Reklamy displayowe pozwalają przyciągnąć klienta na dużo wcześniejszym etapie.

Kiedy wybrać kampanię w sieci reklamowej?

  • Chcesz automatycznie określać stawki
  • Nie chcesz spędzać na niej dużej ilości czasu
  • Twoim celem jest uzyskanie większej liczby pobrań aplikacji
  • Twoim celem jest uzyskanie większej liczby połączeń telefonicznych
  • Chcesz skorzystać ze zoptymalizowanego segmentowania odbiorców
  • Twoim celem jest uzyskanie większej liczby odwiedzin na Twojej stronie internetowej

Przykład reklamy displayowej na stronie wp.pl

Reklama Video na Youtube: Kampania Wideo


Za pomocą tego typu reklam możesz przedstawić się potencjalnym klientom, docierać do szerszej grupy odbiorców oraz nawiązać kontakt z osobami, które już widziały Twoją reklamę.

Istnieje 6 podtypów kampanii wideo:

  1. Reklama In-Stream niemożliwa do pominięcia
  2. Niestandardowa kampania wideo
  3. Zachęcanie do konwersji
  4. Docelowa częstotliwość
  5. Sekwencja reklam
  6. Audio

Zastanów się, co chcesz uzyskać i w jaki sposób, po czym wybierz ten podtyp, który najlepiej pomoże Ci zrealizować Twój cel.

6 podtypów kampanii wideo

NOWOŚĆ!

Niedługo „niestandardowa kampania” zostanie podzielona na 2 różne podtypy:

  • Zwiększanie liczby obejrzeń

Jeśli chcesz zwiększyć zaangażowanie i posiadasz maksymalny CPV, wybierz „zwiększanie liczby obejrzeń”.

  • Skuteczny zasięg.

Podtyp „Skuteczny zasięg” będzie dobrym rozwiązaniem dla osób, które chcą docierać do jak największej liczby osób i posiadają docelowy CPM.

Pamiętaj, że aby uruchomić reklamę video, musisz ją najpierw przesłać na Youtube

Reklama produktowa (przez Google Shopping)


Przed aktywowaniem tej kampanii potrzebujesz połączyć konto Merchant Center z danymi o produktach. Te reklamy wyświetlają się w momencie, gdy użytkownik szuka konkretnego produktu, czy to w wyszukiwarce, czy w Zakupach Google.

Dzięki temu możesz zachęcić klientów do zakupów w Twoim sklepie internetowym i pobliskim sklepie stacjonarnym.

Kiedy wybrać kampanię w Zakupy Google?

  • Chcesz wypromować swój asortyment
  • Chcesz zwiększyć ruch i/lub sprzedaż w Twoim sklepie internetowym

Reklamy produktowe pojawiają się jako pierwsze w wyszukiwarce, nawet przed najlepiej wypozycjonowaną stroną

Przyszłość Google Ads: Performance Max


Performance Max jest jedną z najnowszych typów kampanii w Google Ads. Wybierz ją, jeśli chcesz uzyskać konkretną aktywność u odbiorców Twojej reklamy

Możesz z niej skorzystać, jeśli Twoim celem kampanii w Google Ads jest:

  • Zwiększenie sprzedaży
  • Zwiększenie ruchu na witrynie
  • Zwiększenie liczby potencjalnych klientów
  • Zwiększenie liczby odwiedzin w Twoim sklepie

Performance Max wykorzystuje automatyzacje i optymalizację procesów, by zwiększyć Twoją skuteczność. Reklama będzie wyświetlana na tej usłudze Google, która przyniesie największą skuteczność. I tak reklama może pojawić się w wyszukiwarce, na Gmailu, Youtube, czy w sieci reklamowej.

Dzięki niej:

  • Docierasz do nowych segmentów klientów. Google będzie analizował preferencje Twoich klientów i przekazywał Ci szczegółowe statystyki.
  • Prognozujesz i poprawiasz konwersję. AI przygotuje najkorzystniejsze kombinacje elementów, które przesłałeś, tworząc kampanię.
  • Zyskasz dostęp do dodatkowych raportów. Dzięki nim możesz zwiększyć sukcesywność swojej kampanii
  • Oszczędzasz czas. Wystarczy, że wrzucisz do systemu niezbędne piki, a Google zajmie się resztą. Dzięki temu możesz skupić się na innych działaniach

Kiedy wybrać kampanię Performance Max?

  • Wiesz, co chcesz konkretnie osiągnąć, a Twój cel znajduje się w zakresie przedstawionym wyżej
  • Nie chcesz ograniczać się do jednego kanału reklamowego

Tworząc kampanię, wystarczy dodać elementy niezbędne do stworzenia reklam. Google sam wybierze najkorzystniejszy set.

Zwiększ zasięg dzięki kampanii Discovery


Google Discovery to, prosto mówiąc, sposób Google na wyświetlanie spersonalizowanych treści dla użytkowników na urządzeniach mobilnych.

Dzięki kampanii w Google Discovery możesz dotrzeć do użytkowników zainteresowanych tematyką Twojej branży. Zwiększasz tym samym szansę na pozyskanie zaangażowanego odbiorcy.

Kiedy wybrać kampanię Discovery?

  • Chcesz docierać zwłaszcza do klientów na urządzeniach mobilnych
  • Chcesz przypomnieć się swoim klientom poprzez pokazanie im swoich treści
  • Chcesz dotrzeć do nowych klientów zainteresowanych tematyką Twojej branży

Google Discovery jak na razie jest dostępne tylko na urządzeniach mobilnych

Wypromuj swoją aplikację


Stworzyłeś nową aplikację i chcesz ją przedstawić światu? Specjalnie w tym celu powstał nowy typ kampanii!

Istnieją 3 podtypy takich reklam, podzielone ze względu na cel, jaki chcesz uzyskać:

  • Instalacje aplikacji
  • Zaangażowanie w aplikację
  • Wcześniejsza rejestracja na aplikację

W tym trybie nie musisz się ograniczać do jednego miejsca wyświetlania reklam. Wykorzystaj sieć wyszukiwania, Google Play, YouTube, sieć reklamową, a nawet Google Discovery. Dodatkowo każda z wprowadzonych zmian jest rejestrowana. Możesz sprawdzić, jak wpłynęły na skuteczność Twojej kampanii.

Przy ustawianiu kampanii musisz podać nazwę aplikacji. Następnie Google Ads korzysta z dostępnych źródeł, tworząc podgląd reklamy

Podsumowanie


Kampanie Google Ads to jedna z najbardziej polecanych form promocji sklepu internetowego. Ustawianie kampanii jest proste i intuicyjne.

Jednak aby nie przepalić budżetu, nie wystarczy dodać grafikę, tekst i kliknąć zapisz.  Pamiętaj, by najpierw ustalić realistyczne i mierzalne cele,  zastanowić się, ile wynosi Twój budżet, stale analizować wyniki i udoskonalać swoje kampanie reklamowe.

Autor: Natalia Wiszewska Kategoria: Marketing i promocja
Blog RedCart

Może Cię jeszcze zainteresować

Zobacz najpopularniejsze artykuły z kategori Marketing i promocja