Konsumenci coraz częściej kupują w sklepach internetowych
Raport “E-Commerce w Polsce 2019" przedstawia najnowsze badania, dotyczące sklepów internetowych w Polsce.
Już po raz siódmy zostały przeprowadzone badania, mające na celu ukazanie, jakie są preferencje Klientów względem nabywania dóbr. Poznajmy bliżej wyniki, które mogą pomóc w rozwinięciu sklepu internetowego.
Czym jest raport e-commerce?
Raport e-commerce został przygotowany przez firmę Gemius we współpracy z Izbą Gospodarki Elektronicznej. Ankieta przeprowadzona została w drugiej połowie kwietnia 2019 roku na próbie ponad 1,6 tys. Internautów, mających co najmniej 15 lat. Na tej podstawie przeprowadzono dogłębną analizę demograficzną kupujących i ich preferencje względem e-zakupów. Poznajmy pytania i odpowiedzi, na które odpowiada.
Czy Polacy lubią kupować w sieci?
Jak wynika z ostatniego raportu "E-commerce w Polsce 2019", konsumenci coraz chętniej dokonują zakupów w sklepach internetowych. Współczynnik ten rośnie stale od lat i osiągnął już poziom nieco ponad 60%. Ważny do podkreślenia jest fakt, że wzrasta zaufanie do sprzedawców internetowych i zanikają obawy przed kupowaniem produktów w sieci.
Co lubimy w zakupach w sieci?
Najważniejsze zalety, wymieniane przez konsumentów, to możliwość kupowania w dowolnym miejscu i czasie, bez konieczności wychodzenia z domu. Podkreślają także, że zaletą jest nieograniczony czas wyboru i większy asortyment. Wciąż wygodna jest dla nich możliwość otrzymania produktów prosto do miejsca zamieszkania. Przyciąga ich również niższa cena oraz wygoda i łatwość zakupów online.
Czego nie lubimy w zakupach w sieci?
Głównym problemem, wskazywanym przez kupujących, jest brak możliwości bezpośredniego sprawdzenia jakości produktów przed zakupem.
Zakupy mobilne
Zgodnie z przedstawionymi danymi, konsumenci coraz chętniej wybierają także możliwość dokonania mobilnych zakupów. Wciąż jednak najczęściej wykorzystywany jest do tego laptop.
Nie tylko dla młodych
Coraz więcej osób po 50 r.ż. korzysta z możliwości dokonywania zakupów online. Jest ich już ¼. Do niedawna najbardziej znacząca grupa ludzi młodych (poniżej 34 lat), obecnie przestała dominować.
Wnioski dla sprzedawców?
Analiza przytoczonego raportu, którego pełna wersja znajduje się na stronie firmy Gemius, pozwala wyciągnąć wniosek, że prowadzenie sklepu internetowego jest dobrym pomysłem, który łatwo może przynieść zyski.
Należy przy tym zadbać o łatwą w obsłudze platformę, jaką proponuje RedCart, a także o przejrzystość i estetykę, co w szczególności starszym osobom ułatwi zakupy. Warto także zadbać o dobrą wersję mobilną strony.
Masz jakieś pytania albo przemyślenia na ten temat? Czy i Ty odczuwasz wzrost zainteresowania swoim sklepem internetowym? Jeśli tak, podziel się uwagami w komentarzach.