Moduł dostaw: efektywne zarządzanie asortymentem
Moduł dostaw to nowe narzędzie w systemie magazynowym sklepów RedCart, które umożliwia efektywne zarządzanie asortymentem dzięki możliwości planowania, edytowania i przyjmowania dostaw od konkretnych producentów, do poszczególnych magazynów w sklepie.
Moduł dostaw to nowe narzędzie w systemie magazynowym sklepów RedCart, które umożliwia efektywne zarządzanie asortymentem dzięki możliwości planowania, edytowania i przyjmowania dostaw od konkretnych producentów, do poszczególnych magazynów w sklepie. Funkcjonalność dostępna jest dla sklepów opartych o szablon w standardzie v4.
1. Moduł dostaw: zarządzanie dostawami i magazynami w sklepie.
Znacznie ułatwia pracę zwłaszcza tym sprzedawcom internetowym, którzy posiadają szeroką ofertę i zaopatrują się u wielu dostawców i producentów jednocześnie. Moduł umożliwia przyjmowanie asortymentu od poszczególnych dostawców do magazynów utworzonych wcześniej w sklepie, wybór i edycję ilości konkretnych produktów, drukowanie dokumentów oraz wiele innych przydatnych funkcji.
Narzędzia pozwalające na sprawne zarządzenie asortymentem w sklepie internetowym są jedną z absolutnie kluczowych kwestii w sprzedaży internetowej. Jest to szczególnie istotne wtedy, gdy liczba produktów w sklepie rośnie, a dostawy pochodzą od wielu różnych producentów i hurtowni.
PAMIĘTAJ:
Sklepy na platformie RedCart dysponują zaawansowanymi narzędziami zarządzania asortymentem, takimi jak tworzenie magazynów i połączenie z bazą wirtualną hurtowni internetowych. Jednym z elementów nowoczesnego systemu logistycznego RedCart jest nowy moduł dostaw – umożliwiający planowanie, edytowanie i przyjmowanie dostaw produktów do poszczególnych magazynów w sklepie. Moduł dostaw dostępny jest w sklepach działajacych na szablonie w standardzie v4.
Moduł dostaw umożliwia zarządzanie dostawami asortyment, poprzez przyjmowanie i rozdzielanie dostaw asortymentu do poszczególnych magazynów stworzonych w sklepie oraz zaawansowane narzędzia konfiguracji.
Do najważniejszych funkcji narzędzia należą:
- Planowanie dostaw od poszczególnych dostawców wraz z określeniem daty i edycją statusu,
- Przyjmowanie dostaw do poszczególnych magazynów utworzonych w sklepie, wraz z określeniem dostawcy, daty, statusu i rodzaju dostawy,
- Przyjmowanie dostawy do wirtualnych magazynów hurtowni – w przypadku np. wyłączenia funkcji aktualizacji statusów magazynowych funkcja ta pozwala na samodzielne edytowanie stanów magazynowych w swoim sklepie,
- Dodawanie i edytowanie konkretmych ilości produktów z wybranych kategorii produktowych w sklepie,
- Określenie daty dostawy,
- Określenie rodzaju dostawy: przyjęcie wewnętrzne, przyjęcie zewnętrzne,
- Zarządzanie statusami dostaw: oczekuje na dostawę, przyjęto, anulowano,
- Automatyczne przyjmowanie dostaw na poszczególne magazyny,
- Drukowanie dokumentów przyjęć magazynowych,
- Sortowanie i wyszukiwanie na podstawie nazwy dostawcy, nazwy magazynu,
- Podgląd poszczególnej dostawy: rodzaj i ilość produktów, które zawiera.
2. Korzystanie z modułu dostaw.
Jak już zostało to wspomniane, moduł dostaw pozwala na przyjmowanie dostaw produktów do poszczególnych magazynów w sklepie, jest to więc jedno z narzędzi systemu logistycznego w sklepach RedCart.
Aby dodać nowy magazyn w sklepie RedCart:
- Przejdź do zakładki ustawienia – magazyny – dodaj magazyn,
- Określ nazwę magazynu i zapisz: - będzie on widniał na liście dostępnych magazynów także dla narzędzia moduł dostaw.
Aby utworzyć i zaplanować nową dostawę:
- Przejdź do zakładki produkty i kategorie – dostawa,
- Kliknij przycisk dodaj znajdujący się w prawym górnym rogu,
- Określ: magazyn dostawy, na jaki będzie przyjęty towar, dostawcę, status oraz typ dostawy, datę dostawy,
- Naciśnij przycisk w dolnym prawym rogu o nazwie produkty i wybierz produkty ze sklepu, które mają zwiększyć stany poszczególnych magazynów – wybierz kategorię poprzez zaznaczenie „ptaszka” , zapisz,
- Pozostań na karcie dostawy i wprowadź konkretne ilości dla poszczególnych kategorii produktów.
Aby przyjąć dostawę do sklepu i dodać produkty do poszczególnych magazynów:
- Ponownie przejdź do zakładki produkty i kategorie – dostawa,
- Zobaczysz listę zaplanowanych dostaw wraz z datą oraz informacją o dostawy. Klikając w zielony krzyżyk po lewej stronie możesz sprawdzić dokładne ilości towarów, jakie przewiduje dostawa, za pomocą żółtego ołówka edycji możesz wprowadzić zmiany,
- Wybierz interesującą Cię dostawę poprzez zaznaczenie „ptaszkiem” ,
- Z listy wykonaj polecenie wybierz zmień status a następnie czynność, którą chcesz wykonać, np. przyjęto – dodaj na magazyn. Kliknij wkoło zębate realizując polecenie,
- Towary zostały przesunięte na poszczególny magazyn – co możesz sprawdzić w zakładce produkty i kategorie – produkty. Nie możesz już także edytować dostawy – zamiast żółtego ołówka edycji pokaże się ikonka drukarki, pozwalająca na wydrukowanie dostawy.
Wewnętrzne przesunięcie międzymagazynowe.
W sklepie internetowym RedCart masz możliwość dokonania wewnętrznego przesunięcia międzymagazynowego, w w tym celu wejdź w zakładkę ustawienia – magazyny – operacje magazynowe, wybierz poszczególny produkt i przenieś do wybranego magazynu.
PAMIĘTAJ:
System logistycznego zarządzania asortymentem w sklepie RedCart pozwala m.in. na tworzenie magazynów w sklepie, przesuwanie produktów między nimi oraz połączenie z wirtualną bazą dostawców wraz z aktualizacją informacji o produktach. To także moduł przyjmowania dostaw, dzięki któremu można zaplanować, a następnie przyjąć dostawę produktów do wybranego magazynu.
Automatyczna integracja sklepu z hurtownią internetową.
Automatyczna integracja sklepu z hurtownią internetową jest niezwykle praktycznym i częstwo wykorzystywanym narzędziem w systemie zarządzania asortymentem. Pozwala na połączenie z bazą produktową dostawcy, automatyczne zatowarowanie sklepu w formie zdjęć, opisów,cech produktowych, cen i stanów magazynowych oraz automatyczną aktualizację, gwarantującą stan produktów w sklepie odpowiadający stanowi rzeczywistemu w hurtowni.