Strona główna Blog Dropshipping

Na czym polega dropshipping i jak zacząć? (2022)

Autor: RedCart Kategoria: Dropshipping

Zainteresował Cię temat dropshippingu? Chcesz dowiedzieć się na czym dokładnie polega i jak zacząć w 2022 roku? Jeśli tak, to nasz artykuł pomoże Ci w łatwy sposób zapoznać się ze szczegółami i najważniejszymi wskazówkami, związanymi z dropshippingiem.

kobieta sprzedajaca w dropshippingu na telefonie

Spis treści:

Jak zacząć sprzedaż w dropshippingu?

  1. Znajdź niszę rynkową, która pozwoli Ci zaspokoić potrzeby klientów i zdobyć przewagę nad konkurencją

    Znalezienie odpowiedniej niszy rynkowej w silnie konkurencyjnym rynku jakim jest sprzedaż internetowa może stanowić wyzwanie. W wyborze niszy warto kierować się własnymi umiejętnościami i doświadczeniami np. z perspektywy klienta. Jeżeli interesuje nas temat wyposażenia wnętrz, warto zbadać jakie produkty są obecnie najbardziej rozchwytywane w tej tematyce. Przechodząc od ogółu do szczegółu należy sprawdzać coraz węższe kategorie produktów należących do wybranej branży, próbując znaleźć te które wyróżniają się jakością, oryginalnością i potencjałem.

  2. Sprawdź działania konkurencji

    Mając już określoną niszę rynkową, należy przyjrzeć się działaniom konkurencji, którzy już w niej występują. W ten sposób możemy poznać potrzeby i opinie klientów np. czytając ich komentarze. Dowiemy się także, które produkty zwracają ich szczególną uwagę. Ważnym zadaniem jest również przegląd działań marketingowych konkurencji, dzięki czemu dowiemy się w jaki sposób prowadzą swoją komunikację oraz z jakich metod korzystają by rozwijać swoją sprzedaż.

  3. Znajdź produkty i hurtownię

    Jeżeli wybraliśmy już odpowiednią niszę oraz poznaliśmy działania konkurencji, kolejnym krokiem będzie rozpoczęcie współpracy z hurtownią dropshipping, która posiada poszukiwane przez nas produkty. Najłatwiej zrealizujesz to korzystając z gotowej listy ponad 600 hurtowni i dostawców, którzy są zintegrowani z RedCart, dzięki czemu łatwo i wygodnie możesz rozpocząć sprzedaż.

  4. Otwórz swój sklep internetowy

    Stworzenie własnego sklepu internetowego to kolejny krok w budowie biznesu opartego o dropshipping. Jest to miejsce, w którym klienci będą mogli zrealizować zamówienia i do którego będą wracać. Własny sklep to także wizytówka marki, którą tworzymy. Alternatywnym rozwiązaniem jest sprzedaż w marketplace’ach takich jak Allegro. W tym przypadku oszczędzamy na budowie sklepu, a tym samym własnej marki, wystawiając setki lub tysiące aukcji.

  5. Przyciągnij uwagę klientów

    Nawet najlepszy produkt nie osiągnie sukcesu bez działań marketingowych, które wzbudzą zainteresowanie przyszłych klientów i przekonają ich do złożenia zamówienia. Współczesny marketing internetowy to przede wszystkim korzystanie z potencjału social medias m.in. Facebook, TikTok, a także Google. Poza przyciągnięciem uwagi klienta warto skupić się również na jej utrzymaniu przez budowanie odpowiedniego wizerunku np. przez wsparcie na każdym etapie sprzedaży.

  6. Analizuj, optymalizuj i rozwijaj swoją sprzedaż

    Bez względu na to jaką niszę, branżę i produkty wybierzemy, kluczem do rozwoju sprzedaży i osiągania coraz lepszych rezultatów również w dropshippingu jest analiza i optymalizacja swoich działań. Badanie potrzeb klientów, testowanie kolejnych produktów, znajdowanie nowych metod dotarcia do klientów to tylko niektóre elementy, które należy systematycznie realizować, aby m.in. wyróżnić się wsród konkurencji.

Co najlepiej sprzedawać w dropshippingu?

Jeżeli zastanawiasz się co sprzedawać w dropshippingu oraz jakie produkty przyciągają uwagę klienta, poniżej znajdziesz kilka przykładów:

1. Elektronika, RTV i AGD

Elektronika oraz sprzęt RTV i AGD cieszy się dużą popularnością w sprzedaży internetowej. Szeroki wybór produktów, pochodzących od różnych producentów sprawia, że jest to branża, w której działając w dropshippingu, można znaleźć swoją niszę. Jedną z takich nisz mogą stanowić klienci, poszukujący lamp pierścieniowych, znanych również jako „ring”, która świetnie sprawdza się w świecie fotografii i wideo, stając się gorącym hitem ostatnich miesięcy.

lampa pierścieniowa
Przykładowy produkt w sklepie na platformie RedCart

Gdzie znaleźć lampy pierścieniowe?

2. Zdrowie i uroda

Produkty związane ze zdrowiem i urodą jak np. kosmetyki, perfumy, zdrowa żywność i suplementy cieszą się dużym zainteresowaniem na rynku e-commerce w Polsce i na świecie. Wiąże się to również z dużą konkurencją, dlatego warto obserwować aktualne trendy, tak by znaleźć odpowiednią niszę i produkt jak np. zyskująca na popularności matcha, czyli sproszkowana zielona herbata:

matcha
Przykładowy produkt w sklepie na platformie RedCart

Gdzie znaleźć matchę?

3. Dom i ogród

Wyposażenie domu i ogrodu to branża, w której można znaleźć wiele wyróżniających się, sezonowych produktów, idealnych do sprzedaży w dropshippingu. Jednym z przykładów takiego produktu jest grill bezdymny. Pozbywając się dymu, można z niego korzystać np. na balkonie czy tarasie, jego konstrukcja sprawia, że jest też bardziej ekologiczny niż standardowy grill.

grill bezdymny
Przykładowy produkt w sklepie na platformie RedCart

Gdzie znaleźć grill bezdymny?

4. Zabawki

Eko podejście do życia skłoniło wielu producentów zabawek do kreatywnego podejścia w sposobie ich tworzenia. Rosnącą popularność zyskują ekologiczne, drewniane zabawki, które kiedyś były bardzo dobrze znane naszym dziadkom. W pięknej kolorystyce zabawek drewnianych można się zakochać!

drewniana zabawka
Przykładowy produkt w sklepie na platformie RedCart

Gdzie znaleźć zabawki drewniane?

5. Eko akcesoria

Rosnąca świadomość klientów w zakresie produktów eko, sprawia, że coraz więcej producentów, dostawców i sprzedawców decyduje się na dodanie ich do swojej oferty. Produkty eko to nie tylko kosmetyki czy zdrowa żywność. Ekologiczne podejście do życia i moda zeo/less waste sprawiają, że coraz więcej osób pragnie żyć w zgodzie z naturą. Przykładem produkty spełniającego ich oczekiwania są np.:

słomki zbożowe - produkt eko
Przykładowy produkt w sklepie na platformie RedCart

Gdzie znaleźć eko akcesoria?

Skąd brać produkty i jak znaleźć hurtownie dropshipping?

Współpraca z dostawcą którym może być np. producent lub hurtownia ma kluczowe znaczenie w sprzedaży dropshipping. To dostawca dysponuje asortymentem oraz realizuje wysyłkę bezpośrednio do klienta końcowego. Znalezienie rzetelnej hurtowni często wymaga poświęcenia czasu i żmudnego wyszukiwania informacji w Internecie.

Możesz skrócić tę drogę dzięki liście ponad 600 dostawców, w tym hurtowni dropshipping, które współpracują z naszymi klientami w RedCart. W łatwy sposób możesz znaleźć dostawcę, który sprosta Twoim oczekiwaniom.

Sprawdź pełną listę hurtowni dropshipping zintegrowanych z RedCart.

Ile tak naprawdę kosztuje dropshipping?

Sprzedaż w dropshippingu pomimo wielu ułatwień wiąże się również z kosztami, do podstawowych należą:

  1. Założenie własnego sklepu internetowego

    Decydując się na sprzedaż w dropshippingu należy najpierw utworzyć swój sklep internetowy, w którym klienci będą mogli zrealizować zamówienie. Swój własny sklep możesz założyć w RedCart. Alternatywnym rozwiązaniem jest sprzedaż w dużych marketplaces jak np. Allegro. W tym przypadku trudność może stanowić integracja asortymentu dostawcy z platformą i obsługa aukcji. Dzięki RedCart możesz to zautomatyzować za pomocą naszego narzędzia Droplo Allegro.

  2. Ocena jakości produktów i dostawy

    Sprzedając produkty w dropshippingu, warto osobiście przekonać się o jakości ich wykonania i dostawy. W tym celu najłatwiej jest kupić dany produkt osobiście, co w przypadku kilkudziesięciu czy kilkuset produktów może stanowić poważny koszt.

  3. Działania marketingowe

    Marketing należy do jednego z najważniejszych działań sprzedawcy działającego w dropshippingu. To właśnie przez działania marketingowe pozyskuje klientów i rozwija sprzedaż. Skuteczny marketing często wiąże się z wykorzystaniem takich narzędzi jak np. Facebook Ads czy Google Ads. Nie da się jednoznacznie oszacować kwoty jaką należy przeznaczyć, aby marketing okazał się skuteczny. Dla początkujących sprzedawców budżet reklamowy może oscylować w granicach od kilkuset złotych do kilku tysięcy złotych miesięcznie.

  4. Optymalizacja

    Skuteczne prowadzenie biznesu w oparciu o dropshipping wymaga optymalizacji swoich działań. Do optymalizacji należy m.in: testowanie nowych rozwiązań marketingowych, produktów, a także korzystanie z dodatkowych aplikacji i rozwiązań wspierających sprzedaż.

FAQ: Jak zacząć sprzedaż w dropshippingu

Sprzedaż w dropshippingu pomimo wielu ułatwień wiąże się również z kosztami, do podstawowych należą:

Autor: RedCart Kategoria: Dropshipping
Blog RedCart

Może Cię jeszcze zainteresować

Zobacz najpopularniejsze artykuły z kategori Dropshipping