Strona główna Blog Marketing i promocja

Posty na Facebooku - jak dodać lub usunąć posty na FB?

Autor: Natalia Podgórska Kategoria: Marketing i promocja

Posty na Facebooku to główny sposób komunikowania się w social mediach. Zobacz jak publikować posty na FB, by angażować w nie obserwujących.

Co to jest post na Facebooku?


Publikacja treści na Facebooku może przybrać wiele form. Od samej grafiki, np. zdjęcia, po suchy wpis, a także najbardziej popularny rodzaj postu, jakim jest grafika z adekwatnym opisem. Postem nie będzie twój komentarz, ale jeśli dodasz w aktualnościach np. sam link, będzie uznany za wpis. Pamiętaj, że to, co publikujesz, może zobaczyć każdy, kto ma dostęp do twojej strony. Jeśli nie nałożysz ograniczeń, wgląd będą miały osoby spoza grona twoich znajomych. Będą mogły również komentować i udostępniać twój post na Facebooku.

Posty na Facebooku – jak je pisać, by przyciągnąć uwagę?


Dodawanie postów na social mediach zawsze ma wymiar publiczny, a szczególnej roli nabiera wtedy, gdy staje się częścią marketingu, czyli stanowi content twojej strony firmowej. Prowadzenie fanpage’a jest zadaniem kreatywnym i jeśli mierzysz się właśnie z kryzysem pomysłów lub dopiero zaczynasz publikację wpisów i nie bardzo wiesz jak zacząć, spróbuj różnych sprawdzonych strategii. Choć nie ma jednego przepisu na udane posty na FB, to trzymanie się pewnych zasad wpłynie pozytywnie na całokształt profilu.

Posty na fanpage


W zależności od tego, jaką działalność prowadzisz, to, co dodajesz, musi korespondować z twoją branżą. Nie znaczy to, że wpis ma być od razu reklamą. Może się nią stać, ale wpierw uzyskaj ruch organiczny, czyli oglądalność wynikająca naturalnie z tego, że twoja publikacja jest wartościowa, ciekawa lub zabawna dla odbiorców i angażują się w nią oni poprzez komentarze, lajki oraz udostępnianie. Tworzenie wpisów na fanpage'u wymaga konsekwencji oraz zachowania spójności marki.


Jeśli prowadzisz firmę zajmującą się kreacją wizerunku, to publikuj fachowe porady z tym związane. Dodawaj też zdjęcia ze swoich szkoleń czy stylizacji z ciekawymi i zachęcającymi opisami. W przypadku każdego postu powinieneś dopracować stronę wizualną. Dodaj dobrej jakości grafiki o właściwych wymiarach. Obecnie są to:

  • post pionowy 640 x 960 px,
  • post kwadratowy 1080 x 1080 px,
  • post poziomy 1200 x 960 px.


Zachowanie odpowiednich wymiarów zdjęć jest ważne, bo w innym wypadku może uciąć kadr, niszcząc w ten sposób właściwy efekt. Optymalna grafika na FB to kwadrat, bo dobrze się wyświetla zarówno na telefonie, jak i na komputerze. Pamiętaj też, że dobre zdjęcie ma duże znaczenie – właściwie to decyduje, czy ktoś zechce przeczytać post na FB.

Posty gości


Posty na FB mogą być dodawane na nie swoich profilach, jeśli posty gości są tam dozwolone. Możesz publikować treści u kogoś albo zezwolić, by pojawiały się u ciebie. Zawsze są moderowane i jeśli nie spodobają się administratorowi, zostaną usunięte.

Jak dodać post na Facebooku?


Publikacja wpisów na fanpage'u jest prosta i można ją szybko zrobić zarówno z pozycji komputera, jak i telefonu. Wystarczy, że klikniesz przycisk „Utwórz post”, który pojawi się na twoim wallu zaraz po zalogowaniu. W oknie wpisujesz treść, a niżej w ramce są dostępne przyciski do dodawania grafiki oraz inne funkcje. Na koniec wciśnij przycisk na dole – „Opublikuj” i post pojawi się w twoich aktualnościach.

Jak usunąć post z Facebooka?


Podczas prowadzenia firmowego konta może się zdarzyć, że dodasz post na FB, z którego jesteś niezadowolony i chcesz go tylko poprawić. Wciśnij przycisk „Edytuj” i możesz wprowadzić zmiany, nie usuwając całości. Jeśli jednak chcesz usunąć post na FB całkowicie, musisz liczyć się z tym, że utracisz wszystkie komentarze i lajki, więc jest to ostateczność. Kliknij trzy kropki w prawym górnym rogu posta i wybierz opcję „Przenieś do kosza”.

Śmieszne posty na Facebooka – czy warto je dodawać?


Poczucie humoru jest dobrze widziane w działalności biznesowej, bo zmniejsza dystans między twoimi klientami a tobą. Posty z przymrużeniem oka z zabawną grafiką są chętnie oglądane. Pamiętaj jednak, że na fanpage'u twoje poczucie humoru musisz wyważyć – nie możesz sprawić, że ktoś poczuje się dotknięty.

Jak udostępnić post na Facebooku?


Posty na FB, które publikujesz, nie zawsze muszą być napisane przez ciebie. Równie ciekawe jest dzielenie się wpisami innych, jeśli ma to związek z twoją branżą. W takim przypadku, gdy natrafisz na adekwatny post, możesz udostępnić go przyciskiem na dole z symbolem strzałki, ale ważne jest, byś napisał kilka słów komentarza, co zaciekawiło cię w poście, że zdecydowałeś się nim podzielić. Po kliknięciu strzałki wybierz z listy funkcję „Udostępnij w aktualnościach”. Swój opis dodasz w oknie, które pojawi ci się nad udostępnianym linkiem.

Jak usunąć wszystkie posty na FB?


Chcesz zacząć prowadzić swój profil od nowa, bo masz tam przestarzałe lub kompromitujące treści i zastanawiasz się, jak usunąć naraz wszystkie przeszłe posty na FB? Możesz zrobić to zbiorczo, wchodząc w „Ustawienia i prywatność” w prawym górnym rogu, a następnie w „Dziennik aktywności”. Tam znajdziesz opcję „Zarządzaj aktywnością”. W kolumnie po lewej zaznacz opcję „Twoje posty”, a na górze okienko „Wszystkie”. Teraz masz do wyboru opcję  „Archiwizuj” lub „Usuń”. Najważniejsze, że będzie to działanie globalne i zwolni cię ze żmudnego usuwania każdego posta oddzielnie.

Jak przywrócić usunięty post na Facebooku?


Usunięcie postów na FB jest bezpowrotne, ale jeśli znajdują się w koszu, możesz je jeszcze stamtąd przenieść w inne miejsce przez 30 dni. Lepiej jednak operacje kasowania przeprowadzać z rozmysłem i zanim podejmiesz decyzję o wyczyszczeniu całego profilu, raz jeszcze przejrzyj, czy nic nie jest warte choćby zachowania w archiwum.

Podsumowanie


Twoje posty na Facebooku mają za zadanie przekazać społeczności social mediów jakiś komunikat. Umiejętność tworzenia atrakcyjnych wpisów opiera się na sprawdzonych zasadach, więc warto przyłożyć się do publikowania wartościowych i dopracowanych graficznie – zwłaszcza, jeśli to element marketingu firmy. W ten sposób możesz zachęcić innych do interakcji oraz pogłębiać relacje ze swoimi klientami.

Autor: Natalia Podgórska Kategoria: Marketing i promocja
Blog RedCart

Może Cię jeszcze zainteresować

Zobacz najpopularniejsze artykuły z kategori Marketing i promocja