Strona główna Blog Historie sukcesów

Poznaj naszych klientów - SlippersFamily

Autor: RedCart Kategoria: Historie sukcesów

SlippersFamily.com to działający od 2013 roku sklep internetowy na platformie RedCart, którego Prezesem jest Pan Marek Sołtyk - twórca wyspecjalizowanego obuwia dla dzieci.

Dziś chcielibyśmy przedstawić prawdziwą historię sklepu SlippersFamily - od początków w biznesie, przez wyzwania jakie musieli podjąć, aż do sukcesu jakim obecnie mogą się pochwalić.

Raczkujący biznes garażowy po przeniesieniu go do internetu zmienił się w rozpoznawaną i cenioną przez klientów markę. Założyciele sklepu mają już na swoim koncie wiele dużych osiągnięć - w tym występ w telewizji :)

Kapcie SlippersFamily pokazano w programie telewizji śniadaniowej przez ortopedów jako przykład idealnego obuwia dla dzieci w wieku przedszkolnym. Byli również współorganizatorami Show Tanecznego dla dzieci z Augustinem Egurrolą!

Dziś porozmawiamy z Prezesem Zarządu Firmy - Panem Markiem Sołtykiem, który zgodził się opowiedzieć nam historię "Slippersów".

1. Czym jest Slippersfamily.com?

Jesteśmy producentem obuwia, ale przede wszystkim jesteśmy rodzicami. To historia jakich wiele, w odpowiedzi na potrzeby własne, zrodził się pomysł na markę. Chcemy tworzyć w myśl tej potrzeby, dawać naszym klientom produkt odpowiadający ich estetyce, dbający o zdrowie ich dzieci i tworzony w Polsce, przez polskich szewców z Podhala, gdzie znajduje się nasza własna linia produkcyjna.

Specjalizujemy się w produkcji kapci do przedszkola, żłobka i obuwia do szkoły. Poza tym w naszej ofercie posiadamy tenisówki, trzewiki, sandałki.

2. Jak wyglądały początki Państwa biznesu?

Zaczynaliśmy w wynajętym garażu, gdzie mieliśmy tymczasowy magazyn w roku 2013, z jednym modelem kapci do przedszkola w 8 wersjach kolorystycznych nawiązujących do umaszczenia zwierząt: tygrys, zebra, koala, czarna pantera, gepard, kangur, pantera z charakterystycznymi kolorowymi podeszwami: różową dla dziewczynek oraz zieloną dla chłopców. Ich sukcesem z całą pewnością był i jest przemyślany i dopracowany fason, a także budzący sympatię dzieci design.

Wielu naszych małych klientów utożsamiało się ze zwierzątkiem, jakiego umaszczenie mieli na butach, kapcie traktowali jak swego rodzaju maskotki z charakterem.

3. Dlaczego wybrali Państwo oprogramowanie RedCart?

Wybraliśmy RedCart z polecenia, wydawała się przyjazną dla klientów platformą z dużą liczbą działających już e-sklepów. Kierowaliśmy się funkcjonalnością pod kątem powstającego sklepu, z myślą o dalszym rozwoju.

4.  Co było największym wyzwaniem na Państwa biznesowej drodze?

Zdecydowanie własna produkcja. To była droga usłana doświadczeniami, a jak wiemy, każde doświadczenie, to lekcja na przyszłość. Na początku zlecaliśmy produkcje, ale podwykonawcy, widząc rosnące zapotrzebowanie i sukces sprzedażowy, potrafili dosłownie z dnia na dzień podwyższyć ceny o 100%.

W tym okresie podjęliśmy nawet próbę i zdecydowaliśmy się zamawiać z Azji, ale szybko okazało się, że brakuje w tej współpracy jakości produkcji, a przecież to był nasz cel! Postawieni pod ścianą, ale zgodni co do przyszłości marki, zdecydowaliśmy otworzyć własny zakład i krok po kroku nauczyć się wszystkiego od podstaw.

Nie znaliśmy się na produkcji, byliśmy specjalistami od marketingu, którzy na swoim koncie mieli kilka sukcesów w tym wykreowanie marki JAN NIEZBĘDNY, ale nie poddaliśmy się.

Mieliśmy szczęście do ludzi. Bo to ludzie tworzą SlippersFamily! Ich wiedza, energia, zaangażowanie, a przede wszystkim doświadczenie, to główne filary naszej firmy. Nasza historia mimo wielowątkowych początków rozpoczęła się na dobre w samym sercu Podhala, w Nowym Targu, dawnej potędze obuwniczej PRL miejsca, z którego pochodzą kultowe dziś Relaxy. Obecnie jest to zagłębie zakładów obuwniczych.

5. Z jakich narzędzi do obsługi sklepu lub firmy, korzystają Państwo najczęściej? Co się przydaje?

Śledzimy nowości i staramy się z nich korzystać. Automatyzacja sprzedaży, boty, remarketing, newsletter to nasza codzienność. Jesteśmy ciekawi nowych rozwiązań i ich zastosowań.

6. Czy według Państwa, sklep internetowy to duża inwestycja?

Tak DUŻA, ale to jedyna, słuszna droga, jeżeli myśli się o tym poważnie i w kategoriach ekspansywnego rozwoju. Ideą naszej sprzedaży jest e-commerce. Sprzedaż online w naszym sklepie jest od początku konsekwentnie realizowana i wbrew obawom, stale przekonujemy się, że to najlepszy kierunek, oraz że nasi klienci chcą dokonywać zakupów w taki sposób i od lat darzą nas niesłabnącym zaufaniem.

7. Jakie mają Państwo rady dla początkujących właścicieli sklepów?

Cierpliwość, cierpliwość, cierpliwość! Jeżeli ktoś myśli, że wystarczy tylko mieć sklep, a pojawi się natychmiastowa sprzedaż i ogromna liczba klientów, bardzo się myli. Doświadczenie, ciągłe szkolenia, komunikacja z klientem i konsekwencja procentują. Możemy nawet wysunąć wniosek, oparty na doświadczeniu, że aby mieć dobry sklep z dobrymi obrotami trzeba minimum dwóch lat.

8. Na koniec - czym chcieliby się Państwo pochwalić, jakie są plany rozwoju biznesu?

Zamierzamy stać się Spółka Akcyjną i zacząć pozyskiwać kapitał przez emisje akcji na realizację strategii dywersyfikacji oraz przejęć konkurencji. Zamierzamy w pierwszym kroku sfinalizować ten cel emisją crowdfundingową, z myślą o wejściu spółki na Giełdę. Chcemy nadal budować jakość, zapewniać zdrowy rozwój, a także dawać radość i zadowolenie naszym najważniejszym klientom - dzieciom!

Projekt sklepu jest stosunkowo prosty i nastawiony w głównej mierze na prezentację produktów - to one są prawdziwymi gwiazdami strony. Oprócz dużej ilości grafik reklamowych, mamy też boxy z możliwością podglądu drugiego zdjęcia (np. zbliżenia) po najechaniu na produkt. Reszta strony, utrzymana jest w czarno-białej kolorystyce, z minimalistycznymi elementami graficznymi po ty by nie odciągać uwagi od asortymentu. Jednym z ciekawszych rozwiązań w sklepie jest możliwość zapisania się przez klienta do powiadomień związanych z dostępnością konkretnego rozmiaru wybranego obuwia- to naprawdę ułatwia zakupy!

Web developer z RedCart Monika Grabska

Przykład sklepu SlippersFamily pokazuje, że warto skupić się na rozwoju jednego konkretnego produktu zaczynając sprzedaż internetową. Teraz doświadczeni właściciele mogą pochwalić się bogatym asortymentem, świetną znajomością rynku i gronem zaufanych Klientów. Serdecznie Gratulujemy i Życzymy Dalszych Sukcesów!

Sprawdź jak produkowane są buciki SlippersFamily!

Autor: RedCart Kategoria: Historie sukcesów
Blog RedCart

Może Cię jeszcze zainteresować

Zobacz najpopularniejsze artykuły z kategori Historie sukcesów