Strona główna Blog Social media

Promowanie postów na Facebooku - jak skutecznie reklamować się na FB?

Autor: Natalia Podgórska Kategoria: Social media

Dla wielu przedsiębiorców promowanie postów na Facebooku to skuteczny sposób dotarcia z ofertą do szerokiego grona odbiorców. Jak skutecznie zdobywać zasięgi na FB?

Promowanie postów na Facebooku – na czym polega?


Prowadzisz fanpage na FB i regularnie dodajesz posty? Nawet jeśli masz spore grono obserwujących, którzy angażują się w treść, to może nie dać ci to zadowalających zasięgów, a tym samym konwersji. Bez reklamy nie osiągniesz na Facebooku konkretnych celów marketingowych, bo twoje posty obejrzy tylko jedna grupa, czyli twoi fani. Jeśli zależy ci na tym, by dotrzeć do większej liczby osób potencjalnie zainteresowanych twoją ofertą, zastosuj promowanie postów na FB.


Wybrany content z twojego fanpage’a zamienisz w reklamę i wyświetli się on nie tylko obserwującym, ale też wybranej grupie docelowej. Bez tego prawdopodobnie nie natkną się twój wpis. W kampanii marketingowej w social mediach kluczowe są zasięgi, a te zagwarantują ci za określoną opłatą algorytmy Facebooka.

Promowanie postów na FB dla grupy docelowej


Podczas tworzenia reklamy na Facebooku, najpierw określ swój target, czyli swoich potencjalnych klientów. Użytkownicy FB to grupa bardzo niejednorodna, ale dzięki temu, że jest ich wielu, można na podstawie wspólnych cech łączyć ich w kategorie. Może być to miejsce zamieszkania, zainteresowania, przedział wiekowy czy płeć. Nie ma sensu tracić budżetu na wyświetlanie treści w ciemno. Jej odbiorcą powinna być przede wszystkim twoja grupa docelowa, którą określisz i dodasz ręcznie podczas włączania reklamy w social mediach.


Jeśli rozpoczynasz promowanie posta na FB, który dotyczy ekskluzywnych kosmetyków dla dojrzałych kobiet, twoja grupa docelowa będzie obejmować mieszkanki większych miast i w średnim wieku, bo to je może przyciągnąć taka oferta. Nie ma sensu wyświetlania treści np. młodym mężczyznom zainteresowanym sportami ekstremalnymi.

Promowanie postów na Facebooku – korzyści


Przeznaczenie pewnego budżetu na reklamowanie się na FB ma na celu nie tylko podbijanie popularności samego postu, ale też promowanie własnej firmy lub aktywności. Przedsiębiorcy mali i duzi prowadzą fanpage na FB, bo w Polsce i na świecie miliony ludzi jest obecnych w social mediach – więc jest to doskonały kanał komunikacji. Znajdzie się tu spora część twoich klientów, a ty stworzysz skuteczną reklamę przede wszystkim dlatego, że dzięki algorytmom dotrzesz do ściśle targetowanej grupy.

Promowanie wybranych postów na FB


Podczas tworzenia reklamy na FB ważne jest promowanie treści, która sama z siebie jest wartościowa dla odbiorców, a więc budżet przeznaczony na jej dodatkowe wyświetlanie tylko podbija atrakcyjność. Możesz wybrać wpis, który pojawił się wysoko w rankingach popularności w ruchu organicznym. Facebook sam poinformuje cię, że wybił się ponad przeciętną, wyświetlając informację: „Twój post wzbudza większe zainteresowanie niż 90% pozostałych postów na stronie”. Nie możesz jednak sugerować się tylko tą wskazówką, bo samo zainteresowanie to za mało.


Powinieneś wybrać to, co nie tylko jest interesujące, ale też zachęca użytkowników do podjęcia określonej akcji tzn. będzie realizowało twoje cele marketingowe. W zależności od formy post reklamowy spełnia różne zadania. Jeśli publikujesz link, powinien on kierować klientów na twoją stronę – do formularza kontaktowego lub sklepu. Grafiki dobrze działają na osoby chętne do interakcji oraz kontaktu z twoją firmą. Wtedy twoja grupa musi też być wytypowana pod kątem takich zachowań. Nie musisz sam określać celu, bo wybierasz go ręcznie w Menedżerze reklam. Masz tam 11 opcji, które można jeszcze doprecyzować.

Promowanie postów za pomocą Menedżera reklam


Za reklamę na Facebooku trzeba zapłacić, dlatego nie warto iść na skróty. Zdarza się, że pojawi się pod wpisem sugerowana opcja zamieniania go w reklamę za pomocą przycisku „promuj post”. Nie jest to najlepszy krok, zwłaszcza na początek, by podbijać oglądalność – bo robiąc to z automatu, nie dokonasz precyzyjnego targetowania, które jest potrzebne, by nie tracić budżetu na wyświetlanie postów osobom, których ten content wcale nie interesuje. O wiele lepiej skorzystać z Menedżera reklam, bo można w nim ustawić więcej parametrów, dzięki czemu twoje treści trafią tam, gdzie będą miały potencjał sprzedażowy. Dzięki temu promowanie postów sprawi, że algorytmy będą dokonywać optymalizacji pod kątem konwersji.

Promowanie postów na Facebooku krok po kroku


Tworzenie reklam na FB jest proste i z czasem nabiera się w tym biegłości. Jeśli masz konto na FB lub masz za zadanie prowadzenie firmowego profilu, musisz sprawdzić swoje uprawnienia do tworzenia reklam, czyli musisz mieć odpowiednio przypisaną rolę – administratora strony, moderatora, redaktora lub reklamodawcy. Gdy już to ustalisz, zaloguj się na konto i wybierz post, który chcesz promować.


Następnie ustaw następujące parametry:

  • grupa odbiorców,
  • budżet rekomendowany przez FB lub własny,
  • czas trwania sugerowany lub własny,
  • metoda płatności.


Po wprowadzeniu ustawień kliknij przycisk „Promuj” i śledź statystyki. Na tej podstawie dowiesz się, czy twoja reklama była skuteczna i jakie parametry ustawić w przyszłości.

Podsumowanie


Reklama na FB jest skuteczna, pod warunkiem, że umiejętnie się jej używa. By promowanie postów na Facebooku przynosiło konwersję, wymaga doprecyzowania celu marketingowego, który wybierzesz w Menedżerze reklam. Dzięki temu algorytm Facebooka wyświetli twój content właściwej grupie. W ten sposób budżet zostanie racjonalnie spożytkowany.

Autor: Natalia Podgórska Kategoria: Social media
Blog RedCart

Może Cię jeszcze zainteresować

Zobacz najpopularniejsze artykuły z kategori Social media