Strona główna Blog Marketing i promocja

Reklama displayowa - czym jest, jak jej użyć i jak zrobić?

Autor: RedCart Kategoria: Marketing i promocja

Reklama displayowa to treść promocyjna na stronie internetowej w formie graficznej. Dzięki sieci Google bez problemu zdobywa ona globalny zasięg. Zobacz, jak możesz wykorzystać display w swojej kampanii marketingowej.



Reklama displayowa – co to jest?

Jedno z najbardziej popularnych narzędzi, jakiego możesz użyć w promowaniu biznesu w sieci to display. Jest to reklama w formie graficznej, która nie pojawia się w wynikach wyszukiwania, tylko na konkretnych stronach.


Do reklam display zaliczyć można:

  • pop-upy, czyli wyskakujące okienka,
  • banery umieszczane na stronie na samej górze lub obok oraz między akapitami,
  • reklamy na You Tube w kolumnie obok odtwarzacza, reklamy pełnoekranowe,
  • reklamy w tle treści witryny.



Reklama displayowa – kiedy jej użyć?


Przekaz display jest wsparciem w procesie promocyjnym budującym zaufanie do marki oraz namawiającym klientów do danego produktu. Ta reklama jest nastawiona na szerzenie świadomości marki, więc możesz jej używać na początku promowania swojego biznesu oraz w każdym momencie, gdy wprowadzasz nową ofertę lub rabat. Jest to działanie strategiczne, bo te grafiki najczęściej związane są z kampanią promocyjną, które są ustalane w sieci Reklamowej Google (Google Display Network).

Jest to bardzo efektywne, bo to niezwykle rozbudowana struktura, na którą składa się 2 mln witryn i obejmuje olbrzymią część użytkowników na całym świecie. Na GDN znajdują się popularne portale informacyjne, blogi, platformy i kanały firmowe. Ze względu na zakres sprawdzi się w reklamie każdej branży, bo wszędzie znajdziesz odbiorców.



Reklama display – jak ją zrobić? Reklama displayowa Google


Robienie reklam Display opiera się na dobraniu przyciągającej grafiki i dodaniu niewielkiej ilości chwytliwego tekstu. Wyjątkowo zdarza się przewaga słowa, ale odnosi się to wtedy do przycisków typu CTA, które nawołują do podjęcia konkretnej akcji. Wybierając obraz do reklamy display, nie możesz kierować się przypadkiem, bo to on ma za zadanie przyciągać uwagę odbiorców. Grafika jest łatwiejsza i atrakcyjniejsza w odbiorze niż tekst, dlatego kładzie się tutaj na nią akcent.


Nie oznacza to, że musisz zatrudnić grafika do zrobienia reklamy display. Tu pomocny jest system Google Ads, na którym opiera się rozpowszechnianie reklamy. Istnieje możliwość, aby pobrać ze zdjęcia z jego bazy, a później bezpłatnie wykorzystać do tworzenia treści promocyjnych z grafiką. Oczywiście własne zdjęcia z produktami ze sklepu albo wnętrzem lokalu mogą być bardziej unikatowe i dzięki temu twoja reklama będzie skuteczniejsza, ale zawsze pozostaje ci wybór. Weź jednak pod uwagę, że odbiorcy rozpoznają typ zdjęcia i jeśli uznają, że jest autentyczne, a nie z biblioteki, to wzbudzi ich większe zaufanie i wpłynie pozytywnie na budowanie relacji z twoją firmą.



Zalety reklam displayowych


Nikogo nie trzeba przekonywać o skuteczności display. Na to składają się jej:

  • atrakcyjność wizualna – przyciąga wzrok, więc to doskonałe miejsce do umieszczenia komunikatu typu CTA;
  • wpływ na wzrost świadomości marki – tworzy pierwsze wrażenie po kontakcie z reklamą i określa postrzeganie twojej firmy;
  • zasięg – współpracując z Google, masz dostęp do jego odbiorców, która obejmuje wiele portali z różnorodnych branż.

Szacuje się, że zasięgi witryn, które należą do sieci Google, obejmuje 90 proc. użytkowników w skali globalnej;

targetowanie – dzięki narzędziom google Adwords, można bardzo precyzyjnie dobrać grupę docelową pod względem demograficznym, zainteresowań i zachowań odbiorców.

Jest też opcja targetowania kontekstowego, które polega na tym, że umieszcza się reklamę obok treści zgodnych z nią tematycznie, co zwiększa szanse, że trafi na nią ktoś zainteresowany.





Jakie są rodzaje reklam display?


Z biegiem lat powstało wiele wariantów reklam display i teraz stosuje się je w zależności od założonych celów marketingowych. Choć baner musi mieć wymiary podane według standardów Google Ads, to istnieje tyle dostępnych opcji, że z pewnością znajdziesz coś dla siebie. Jeśli chodzi o rodzaje reklam dispaly, to można wyróżnić: tradycyjne, elastyczne, standardowe i dynamiczne reklamy remarketingowe oraz lightboxy.



Reklamy display tradycyjne


Przygotowany prosty baner wysyłasz do Google Ads w takim formacie, by zawsze wyświetlał się tak samo. Zazwyczaj zawiera on trzy elementy, czyli grafikę lub tło, twoje hasło i logo firmy. Możesz mieć jednej szablon i podmieniać w nim tylko informacje o aktualnych rabatach. Dopuszczalny format takich reklam displayowych to .jpg .png oraz .gif. Jako bardziej wyrafinowana wersja może powstać w formacie HTML5, co pozwala na interaktywny charakter reklamy i to, że się porusza, co bardziej przyciąga wzrok odbiorców.



Elastyczne reklamy displayowe


Ten typ przekazu promocyjnego nie zakłada gotowych banerów, tylko wgranie poszczególnych elementów, które chcesz, by znalazły się na reklamie display. System je sam analizuje i łączy tworząc różne warianty. Jest to praca, która wykona za ciebie sztuczna inteligencja, więc nie musisz korzystać z tych samych schematów i dostajesz opcję dopasowaną do twoich potrzeb w odniesieniu do grupy docelowej.



Standardowe reklamy remarketingowe


Tworzone pod użytkowników, którzy byli już na stronie i nawet dokonali jakiejś akcji, ale zrezygnowali z niej. Gdy prześlesz do systemu materiał, reklama displayowa zachęci odbiorców, by powrócili i np. sfinalizowali zakup.



Dynamiczne reklamy remarketingowe


Algorytmy same dobierają tutaj treść tak, jak w przypadku reklam elastycznych. Ponieważ są samouczące się, podsuwają w reklamach to, co wcześniej użytkownik oglądał.





Lightbox


Jest to reklama, która rozwija się po najechaniu myszką lub dotknięciem palca w przypadku smartphonów. Jest to bardzo zauważalny obraz lub materiał wideo obejmujący cały ekran lub jego części.


Kampania display może być na bieżąco śledzona, dzięki statystykom Google Analytics. Możesz obliczyć wskaźnik konwersji, który powie ci, ile użytkowników zostało twoimi klientami po kliknięciu reklamy. Są to też ważne informacje o skuteczności samej reklamy display i tego, czy grupa docelowa interesuje się twoją ofertą.



Autor: RedCart Kategoria: Marketing i promocja
Blog RedCart

Może Cię jeszcze zainteresować

Zobacz najpopularniejsze artykuły z kategori Marketing i promocja