Strona główna Blog Marketing i promocja

Zwiększ sprzedaż w e-sklepie - grafika, która sprzedaje

Autor: RedCart Kategoria: Marketing i promocja

Jak zwiększyć popularność sklepu internetowego i wpłynąć na wzrost sprzedaży? Jakie metody zastosować, aby przyciągnąć Klientów do e-sklepu, skłonić ich do zakupu i sprawić, aby wrócili?

Czy oferowanie produktów w promocyjnych cenach to jedyna efektywna metoda? Jak się okazuje, sposobów jest znacznie więcej – poniżej omawiamy jak wygląd i sprawne poruszanie się po sklepie mogą wpłynąć na wzrost sprzedaży.

dropshipping sklep internetowy redcart sprzedaż marketing

Pierwsze wrażenie jest najważniejsze

W pierwszej kolejności, aby zwiększyć sprzedaż w swoim sklepie internetowym i pokazać się od najlepszej strony, powinieneś zadbać o  wygląd i funkcjonowanie witryny. Na pewno dobrze wiesz, że zawsze liczy się pierwsze wrażenie. Jeśli więc Klient pojawi się na stronie Twojego sklepu, musi chcieć zatrzymać się tam najdłużej. Przejrzysty, ładny wygląd na pewno go do tego zachęci.

Oprócz wyglądu liczy się jednocześnie funkcjonalność Twojego e-sklepu - łatwe poruszanie się po stronie oraz maksymalnie uproszczony i intuicyjny proces zakupowy powinny skłaniać do korzystania z Twojej oferty. Co więcej, sprawią one, że zostanie on zapamiętany i Klienci chętnie do niego powrócą.

Statystyka to potwierdza

Według raportu „E-commerce w Polsce 2019”, wykonanego przez firmę Gemius 19% ankietowanych wybiera sklep ze względu na łatwość składania zamówienia, a 14% ze względu na jego wygląd i funkcjonalność. Nawet jeśli nie są to więc cechy stawiane na pierwszym miejscu, wciąż są istotne i warto o nie zadbać, by jeszcze bardziej zachęcić kupujących do pozostania i dalszych zakupów w sklepie.

Co zrobić, aby sklep był przejrzysty i funkcjonalny?

Skoro masz już pewność, iż Twój sklep powinien być przejrzysty i funkcjonalny, pora skupić się na działaniach, które mogą na niego korzystnie wpłynąć. Oto osiem ważnych cech, które zachęca Twoich nabywców.

1. Intuicyjna ścieżka zakupowa

Intuicyjna i czytelna ścieżka zakupowa to mniejsza ilość porzuconych koszyków. Klientowi zapewnia ona nie tylko szybki i łatwy proces zakupu, ale przede wszystkim poczucie bezpieczeństwa w Internecie. Skomplikowane formularze, wymagające zbyt wielu danych, na pewno nie są czynnikiem, który przyciągałby Klientów.

Pamiętaj, aby na na swojej witrynie umieścić wyraźne, dobrze widoczne w informacje, związane z rodzajem i kosztem wysyłki towaru. Brak danych na ten temat może spowodować utratę zaufania.

2. Szybki podgląd produktu

Szybki podgląd z poziomu listy produktowej sprawia, że Klient ma możliwość zapoznania się z najważniejszymi informacjami bez potrzeby każdorazowego przechodzenia na kartę produktową. Rozwiązanie to oszczędza w znacznym stopniu czas, potrzebny na zapoznanie się z ofertą, który jest niezwykle cenny z punktu widzenia Klienta.

3. Nowe podstrony z wybranymi produktami

Moduł “kolekcje” dostępny w RedCart pozwala na stworzenie nowych, dodatkowych podstron w sklepie, na których znajdą się produkty wybrane według odpowiedniego klucza. Link do stworzonego w ten sposób landing page wykorzystać można w rozmaity sposób: podpiąć pod baner w sklepie, użyć w kampanii AdWords lub Facebook. To doskonałe narzędzie promocji specjalnych akcji sprzedażowych, które polega na kierowaniu wyselekcjonowanego asortymentu do konkretnej grupy Klientów.

4. Efektywna karta produktowa

To karta, której zadaniem jest zachęcić Klienta do dokonania zakupu. Powinna odznaczać się jak najlepszą i najbardziej atrakcyjną prezentacją asortymentu. Musi być prosta i przejrzysta, a zarazem bogata we wszystkie potrzebne informacje.

Taka karta to m.in. większe zdjęcie produktu lub galeria kilku fotografii, lepsza ekspozycja opisów i danych technicznych, więcej wtyczek społecznościowych oraz praktyczne funkcje, takie jak „zapytaj o produkt” czy „poleć znajomemu”.

Istotne jest, aby graficzna prezentacja opcji produktowych dawała możliwość zakupu produktu w innej wersji, np. w innym rozmiarze czy kolorze. Dzięki takiej karcie produktowej Klient nie musi za każdym razem wracać do listingu z produktami, aby wybrać podobny produkt, różniący się tylko jednym szczegółem. To ułatwienie, które sprawi, że dzięki dodawaniu z jednej karty różnych rodzajów tego samego produktu, chętniej i szybciej wybierze ten idealny.

sklep internetowy redcart produkty promocja sklepu

5. Skuteczne filtry produktowe

Jednym z najważniejszych narzędzi w sklepie, mającym wpływ na zwiększenie konwersji, są skuteczne filtry produktowe. Mają one za zadanie ułatwić Klientowi odnalezienie interesującego go produktu. Filtry produktowe powinny pozwalać na filtrowanie asortymentu według różnych kryteriów. Ważne jest także, aby Klient swobodnie i intuicyjnie mógł z takich filtrów korzystać.

W sklepach internetowych RedCart.pl masz szerokie możliwości ustawień reguł filtrujących asortyment według określonych kryteriów. Mogą być także zaprezentowane w atrakcyjnej dla oka formie - np. ,,suwaka", pozwalającego filtrować produkty na podstawie określonej ceny. Dzięki temu obsługa filtrów jest prosta i szybka, co zachęca Klienta do wyboru odpowiadającego mu produktu.


sklep internetowy redcart filtry produktów promocja sklepu

6. Czytelne informacje na stronie

W Polsce musisz Klientom obowiązkowo zapewnić 14 dni na zwrot i 2 lata gwarancji (ten okres możesz wydłużyć, ale nie możesz go skrócić). Użytkownicy mogą nie być tego świadomi, dlatego dobrze jest wyeksponować informację o podstawowych zasadach handlu internetowego, w tym o zasadach zwrotów i reklamacji.

Upewnij się także, że informacje kontaktowe w Twoim sklepie internetowym są widoczne z poziomu każdej strony. Zapewnij możliwość kontaktu poprzez formularz kontaktowy, a dane o firmie wyróżnij tak, aby klient szybko mógł je zlokalizować na stronie i wykorzystać do zadawania pytań.

Zadbaj, abyś był dostępny pod różnymi formami kontaktu, między innymi dzięki komunikatorom takim jak GG i Skype lub Livechat. Zadbaj o to, aby skontaktowanie się z Tobą było łatwe, co na pewno wzbudzi zaufanie.

Jako właściciel sklepu musisz zadbać także o to, żeby koszt wysyłki był jasny od samego początku. Informuj o kosztach przesyłki już na stronie produktu lub kategorii, dodaj stały element informujący w nagłówku, albo znajdź inny sposób, żeby użytkownik nie był tym kosztem zaskoczony. Dzięki temu nie odstąpi od zamówienia na ostatnim etapie z powodu przykrej “niespodzianki”.

7. Uproszczony proces zamówienia

Najlepiej, aby koszyk składał się z 2-óch, maksymalnie 3-ech ponumerowanych kroków. Dzięki temu Klient będzie wiedział, co po sobie następuje i poczuje się pewnie oraz bezpiecznie.

Poproś swojego Klienta o podawanie tylko najpotrzebniejszych danych do wysyłki. Nie zmuszaj go do rejestracji w sklepie, która będzie warunkiem umożliwiającym złożenie zamówienia. Do rejestracji i subskrypcji swojego newslettera zachęć kupującego, oferując różne rabaty na zakupy w Twoim e-sklepie.

8. Mobilność - must have Twojego sklepu

Responsywna wersja sklepu, pozwalająca na korzystanie z niego na urządzeniach mobilnych to już nie fanaberia, ale swego rodzaju must have dla właścicieli e-biznesów. Według badań rynku e-commerce, klienci używają smartfonów i tabletów już na każdym etapie procesu zakupowego: od przeglądania oferty, po realizację transakcji. Dlatego tak ważne jest, aby sklep wyświetlał się poprawnie na monitorze urządzenia przenośnego na każdym etapie zakupu.

W RedCart.pl wyposażyliśmy maskę graficzną v4 w dynamiczną wersję RWD, która na bieżąco dostosowuje wygląd sklepu do wyświetlacza urządzenia mobilnego, zapewniając m.in. wygodny i czytelny wygląd koszyka zakupowego. Dzięki temu Klient nie będzie musiał mozolnie przesuwać strony i nie zrezygnuje z zakupu.

Warto przy okazji wspomnieć, że sklepy mobile friendly są faworyzowane przez Google, co zapewnia im lepsze wyniki w naturalnych wynikach pozycjonowania. Nie posiadając sklepu dostosowanego do urządzeń mobilnych, po prostu stracisz odbiorców.

Kupujemy oczami - zadbaj o wygląd sklepu i produktów

Sam wygląd sklepu powinien przyciągać uwagę i wyróżniać go na tle innych. Trendy projektowania sklepów internetowych nieustannie się zmieniają, dlatego warto co jakiś czas odświeżać wygląd swojej witryny, by stale była przyciągająca dla kupujących i nowoczesna.

Zadbaj również o atrakcyjność produktów w Twoim e-sklepie. Zamieszczać wysokiej jakości zdjęcia, gdyż fotografia produktu to jedna z pierwszych rzeczy, na którą użytkownik patrzy i na podstawie której ocenia produkt. Eksponuj swoje artykuły i zaprezentuj te, które najlepiej się sprzedają, np. polecaj ,,bestsellery”. Wykorzystaj banery reklamowe wzywające do działania, tzw. ,,Call to action”, które będą kierować w określone miejsce, wspierając Twoją sprzedaż.

Kreator grafiki

Wypróbuj niezwykle funkcjonalne narzędzie dla sklepów RedCart: Kreator Wyglądu Grafiki, pozwalający samodzielnie zaprojektować grafikę w sklepie internetowym. Dzięki wygodnej funkcji "przeciągnij i upuść" możesz swobodnie zmieniać projekt swojego sklepu, dodając do niego poszczególne elementy widoczne na stronie głównej, takie jak banery, infoboxy, moduły z produktami, menu oraz pozostałe komponenty.

Wszystko, co potrzebne do edycji wyglądu Twojego sklepu, znajdziesz w jednym miejscu. Praca z kreatorem jest więc szybka, intuicyjna i przyjemna. Dzięki niemu Twój sklep będzie wyglądał tak, jak marzysz i zostanie idealnie dostosowany do prezentowanego asortymentu oraz gustu i oczekiwań Klientów.  Przeczytaj więcej na temat Kreatora Wyglądu Grafiki. 

Podsumowanie

Jak widzisz, grafika, przejrzystość i funkcjonalność sklepu internetowego to istotne elementy, pozwalające na osiągnięcie oczekiwanych rezultatów: zakup asortymentu oraz powrót Klienta. Zadbaj więc o ładną prezentację produktów, o czytelność poruszania się po stronie i wszystkich formularzy. Na pewno zyskasz tym zaufanie i Klienci chętniej pozostaną w Twoim sklepie.

Korzystałeś już z naszych modułów graficznych? Napisz, co o nich myślisz.

Autor: RedCart Kategoria: Marketing i promocja
Blog RedCart

Może Cię jeszcze zainteresować

Zobacz najpopularniejsze artykuły z kategori Marketing i promocja