Strona główna Blog Marketing i promocja

8 wskazówek dla lepszej optymalizacji znacznika "title" #1

Autor: RedCart Kategoria: Marketing i promocja

Sprawdź czy Twój sklep internetowy jest optymalnie przygotowany pod wyszukiwarkę Google. Przeczytaj poradnik i zobacz jak możesz poprawić widoczność sklepu w wynikach wyszukiwania.

W sierpniowym wydaniu miesięcznika Mensis.pl, skierowanego do Sprzedawców internetowych, pojawił się interesujący artykuł, który dotyczy prawidłowego wykorzystania znacznika "title" w odniesieniu do sklepu internetowego. Z punktu widzenia SEO znacznik "title" (czyli tytuł strony) jest najważniejszym elementem w sklepie internetowym.  Dotyczy to zarówno strony głównej sklepu, jak i wszystkich jego podstron.


Poniższy poradnik może posłużyć jako cenne źródło wiedzy, w szczególności dla Klientów, którzy rozpoczynają swoją przygodę z e-handlem. Zastosowanie przytoczonych wskazówek może przyczynić się do poprawy widoczności sklepu internetowego w wynikach wyszukiwania Google. Wszystkie opisane w poradniku zmiany można dokonać z poziomu Panelu Administracyjnego sklepu internetowego RedCart.pl



Ostatnio sporo się dzieje w świecie pozycjonerskim. Rok 2012 zdaje się być przełomowym dla tej branży. Specjaliści z Google co chwilę aktualizują algorytm oceny stron i ustalania rankingu (czyli wyników wyszukiwania). Co ważne, zmiany te dotyczą (na razie) głównie linków przychodzących  do pozycjonowanego serwisu, jak i po części do linków wychodzących. Natomiast optymalizacja kodu i treści nie ulega wielkim zmianom - wyjaśnia Paweł Krzyworączka.


Wskazówka #1: title dla strony głównej sklepu
Strona główna sklepu jest jego najważniejszym elementem. W wielu sytuacjach potencjalni Klienci trafią właśnie na stronę główną Twojego e-sklepu. A ponieważ title jest najważniejszym elementem do optymalizacji, dlatego ważne jest każde słowo. Co prawda nie ma jednego, idealnego wzorca budowy title dla stron głównych sklepów internetowych, można jednak podać kilka dobrych schematów:


1. Kilka słów kluczowych + nazwa sklepu + miasto: Komputery, laptopy, notebooki – NajNajSklep Kraków

2. Fraza kluczowa + nazwa sklepu + fraza kluczowa: Telefon dla seniora - sklep Senio.pl - telefony dla seniorów

3. Nazwa sklepu + kilka fraz kluczowych: Komputronik RTV AGD Notebooki, komputery i elektronika



Mam dla Ciebie 6 tipów dotyczących powyższych trzech wzorców:

1. Stosuj frazy kluczowe, na których najbardziej Ci zależy.
2. Umieść w title miasto, jeśli ma to w Twoim konkretnym przypadku znaczenie.
3. Warto dodać frazę „sklep” lub „sklep internetowy”, ponieważ internauci często wpisują te słowa obok nazwy produktu (np. „notebooki sklep internetowy”).
4. Rozważ dodanie wyrazu „ceny” lub „cena”.
5. Nazwę sklepu umieszczaj na końcu (lub pod koniec) title. Wyjątkiem jest sytuacja, gdy wyraźnie zależy Ci na brandingu. Pamiętaj jednak, że kolejność wyrazów w title ma znaczenie: im bliżej początku title, tym wyższy priorytet.
6. Wykorzystaj zebrane statystyki fraz kluczowych, na jakie masz wejścia na stronę sklepu z wyszukiwarki Google, by podjąć optymalne decyzje odnośnie umieszczania fraz kluczowych w title.


A oto przykład źle przygotowanego tytułu strony głównej sklepu: Strona główna - MEDIA MARKT POLSKA - NIE DLA IDIOTÓW!


Zmiany głównego znacznika title sklepu RedCart.pl dokonać można w sekcji USTAWIENIA - PODSTAWOWE USTAWIENIA - SEO - Tytuł strony głównej sklepu:


Źródło: mensis.pl

Autor: RedCart Kategoria: Marketing i promocja
Blog RedCart

Może Cię jeszcze zainteresować

Zobacz najpopularniejsze artykuły z kategori Marketing i promocja