Strona główna Blog Dropshipping

Boisz się ryzyka? Postaw na dropshipping

Autor: RedCart Kategoria: Dropshipping

Własny biznes - brzmi świetnie! Oprócz dobrego wydźwięku z daleka już pachnie prestiżem, pieniędzmi, niezależnością, samorealizacją i satysfakcją. Szybujące wysoko biznesowe marzenie musimy jednak sprowadzić na ziemię.

Zapisz się na bezpłatne
lekcje o e-commerce.

Zdobywaj wiedzę i inspirację potrzebne do budowania
dochodowego sklepu internetowego.

Podając e-mail akceptujesz politykę prywatności

dropshipping online sklep internetowy sprzedaż

Własny biznes brzmi świetnie, prawda? Pozytywny wydźwięk związany jest z prestiżem, pieniędzmi, niezależnością, samorealizacją i satysfakcją. Biznesowe marzenie to jednak nie wszystko, gdyż własna działalność to również odpowiedzialność i obowiązki. Jeśli więc myślisz o sklepie internetowym, a jednocześnie nie czujesz się na siłach do prowadzenia magazynu, sklepu, zatrudniania osób i obsługi skomplikowanych systemów, mamy dla ciebie rozwiązania: dropshipping. Poznaj go bliżej!

Obawy

Myśląc o własnym sklepie internetowym, na pewno już przemyślałeś kwestię wszystkich problemów i wyzwań, z jakimi przyjdzie Ci się mierzyć. Własny biznes to przede wszystkim spore wydatki i duże ryzyko finansowe. Inwestujesz środki na start, kupujesz produkty, wynajmujesz magazyny. Co więcej, nie będziesz miał pewności, czy biznes się powiedzie i nie raz zastanowisz się pewnie, czy firma przetrwa następny rok.

Biznes to również wielozadaniowość. Może multitasking jest modny, ale 24-godzinna doba nie chce się wydłużyć. Logistyka realizacji zamówień, pakowanie i wysyłka produktów, obsługa klienta, marketing. Skąd brać na to czas i siłę?

Jeśli dręczą Cię te wszystkie pytania, model biznesowy dropshipping jest właśnie dla Ciebie.

Rozwiewamy obawy dzięki dropshippingowi

Pora bliżej poznać wielokrotnie wspominany już na łamach RedCart model biznesowy, jakim jest dropshipping. Zobacz, jakie są nasze argumenty, przemawiające za jego wykorzystaniem.

1. Początki są trudne?

Sklep internetowy w modelu dropshipping to idealna propozycja dla osób, które chcą wystartować z własnym e-biznesem. Jeśli nie masz wystarczających środków na inwestycje, brakuje Ci wolnego czasu i doświadczenia, to rozwiązanie idealne dla Ciebie. Dropshipping wychodzi naprzeciw początkującym przedsiębiorcom, umożliwia szybki start biznesu internetowego i maksymalnie ułatwia jego prowadzenie.

Decydując się na prowadzenie sklepu internetowego w tym modelu nie wynajmujesz magazynu, nie zajmujesz się jego logistyką, nie pakujesz, ani nie wysyłasz sprzedanych produktów. Biznes prowadzisz w pojedynkę z domu lub dowolnego miejsca, w którym zechcesz się znaleźć. Wystarczy dostęp do Internetu. Początki wcale nie muszą być takie trudne, prawda?

2. Własny biznes to ciężka praca

Obawiasz się tego, że jeśli jesteś sam, nie poradzisz sobie ze wszystkimi zadaniami, jakie Cię czekają? Dropshipping to rozwiązanie, które znacząco Cię odciąży.

Dzięki niemu nie jeździsz po towar, nie składujesz go w magazynach, nie martwisz się o stan i ilość asortymentu. Zatowarowujesz sklep w sposób czysto wirtualny. Po złożeniu zamówienia w Twoim sklepie internetowym jest ono automatycznie przekazywane bezpośrednio do hurtowni. Bez kompletowania, pakowania i wysyłek! Paragony i faktury przesyłasz drogą elektroniczną.

To jednak nie wszystko. Elementem, który zajmuje dużo czasu, jest zawsze przygotowanie samego sklepu internetowego i każdego nowo wprowadzanego do niego towaru. Tymczasem w modelu dropshipping opisy i zdjęcia produktów są już gotowe. Jednym prostym kliknięciem importujesz je do swojego e-sklepu. Oszczędzasz wiele godzin pracy, którą musiałbyś przeznaczyć na przygotowanie wszystkiego samodzielnie.

Twoim zadaniem w tym modelu jest dotarcie do klientów, kontakt z nimi, promocja sklepu i produktów, a przede wszystkim sprzedaż. Czas, który zyskujesz, nie wykonując wymienionych wyżej prac, inwestujesz, dbając o rozwój sklepu.

3. Własny biznes to duże ryzyko

Obawiasz się tego, iż zamrozisz wszystkie oszczędności w zakupionym towarze, a on się nie sprzeda? Wahasz się przed rozpoczęciem biznesu, gdyż ryzyko jest zbyt duże? Wszystkie te wątpliwości może rozwiać właśnie prezentowany model działalności.

Dzięki wykorzystaniu dropshippingu, prezentujesz bogatą ofertę produktów bez jednoczesnego zamrażania gotówki. Ryzyko, że pozostaniesz z niesprzedanym towarem, zostaje tutaj całkowicie wyeliminowane. Nie masz fizycznie towaru, więc niczym nie ryzykujesz.

W tym modelu nie martwisz się również o zatrudnianie pracowników, których pomocy nie potrzebujesz. Możesz więc czerpać zyski, minimalizując ryzyko.

4. Masz za mały budżet na start?

Niepodważalną przewagą dropshippingu są niskie koszty prowadzenia biznesu. Odpadają tu wydatki związane z zatowarowaniem sklepu oraz wynajmem i prowadzeniem magazynu, a także obsługą całej logistyki.

W tym modelu zwiększasz asortyment i obroty bez inwestowania w towar. Płacisz za niego dopiero wtedy, gdy klient zapłaci Tobie. Co więcej, wiele hurtowni dropshippingowych nie dolicza dodatkowych opłat za funkcjonowanie w tym modelu sprzedaży. Koszty obsługi związane z przygotowaniem i wysyłaniem paczek są najczęściej już zawarte w cenach produktów. Z kolei same ceny produktów zwykle nie są wyższe, niż w przypadku sprzedaży hurtowej.

Przekłada się to więc na znaczącą minimalizację początkowego budżetu, a także możliwość uzyskania w krótszym czasie szybszych przychodów.

5. Masz zbyt mało czasu na biznes?

W dropshippingu oszczędzasz swój czas. Dlaczego? Zamówienie złożone w Twoim sklepie internetowym trafia do dostawcy. To on wysyła towar bezpośrednio do klienta. Magazynowaniem, pakowaniem i wysyłką Twoich produktów zajmuje się inna firma, czyli nie będziesz musiał zużywać na to cennych godzin Twojej pracy.

Ponadto, coraz więcej hurtowni w ramach współpracy dropshippingowej, oprócz realizacji zamówienia, zajmuje się również obsługą posprzedażową, czyli gwarancjami, zwrotami, reklamacjami. To rozwiązanie idealne dla Ciebie, zwłaszcza, jeśli dopiero zaczynasz i jednocześnie pracujesz na etacie.

6. Na tym się nie da zarobić

Sprzedaż w modelu dropshipping może być korzystna dla obu stron, a powiedzenie, że “nie da się”, to jedynie mit. W zależności od modelu, zarobek dla sprzedawcy stanowi różnicę pomiędzy ceną zakupu, a ceną detaliczną (model marżowy) lub prowizję od sprzedaży (model prowizyjny). Czy wiesz, że istnieją branże, w których marże przekraczają 90%? To właśnie będzie Twój zysk, jeśli się na nie zdecydujesz.

7. Nie przetrwam na rynku

Dropshipping pozwala przekonać się, czy Twój produkt spotka się z zainteresowaniem odbiorców. Testując rynek w tym modelu niczym nie ryzykujesz. Nie posiadasz fizycznie towaru, którym handlujesz i w każdej chwili możesz zmienić asortyment swojego e-sklepu.

Co zwiększa szanse powodzenia w dropshipping? Szybki i łatwy start, brak obciążających kosztów, różnorodność oferowanych produktów, przyspieszona wysyłka towaru z pominięciem właściciela e-sklepu, docierająca do klienta nawet w ciągu 24 godzin. To argumenty, które mówią o tym, że właśnie to ty przetrwasz.

8. Nie masz pomysłu na biznes?

Postaw więc na dropshipping! Na rynku istnieje cały szereg produktów, które możesz sprzedawać, a dzięki współpracy z dostawcami i hurtowniami z Polski oraz z zagranicy, masz naprawdę ogromny wybór. Co więcej, jeśli ostatecznie nie spodoba Ci się ten pomysł, a wpadniesz na lepszy - z łatwością zmienisz asortyment!

Jeśli nie masz dobrego pomysłu na rozpoczęcie innowacyjnej działalności, po prostu wybierz produkt, na którego sprzedaż masz niepowtarzalny pomysł, dodaj do niego interesującą historię, stwórz własną markę i zacznij sprzedawać.

9. Nie wiesz, jak się za to zabrać?

Jak to zrobić? W najprostszy sposób: kontaktujesz się z wybraną hurtownią (np. hurtownią bielizny, zabawek, czy skórzanych torebek), ustalasz warunki współpracy i podpisujesz umowę. Wybierasz produkty i ustalasz swoją marżę. Twój sklep może być zintegrowany z jedną lub kilkoma hurtowniami, co zapewni Ci większy asortyment.

Integracja z bazami towarowymi dostawców odbywa się automatycznie. System samodzielnie pobiera dane i aktualizuje stany magazynowe oraz ceny, bez konieczności włączania komputera. To łatwy, szybki i wygodny dla Ciebie sposób na rozpoczęcie biznesu, nawet, jeśli nie zdążyłeś jeszcze poznać wszystkich obowiązujących w nim zasad.

Dla kogo idealny będzie dropshipping?

 

dropshipping e-commerce sprzedaż online biznes

 

Biznes po godzinach

Obsługą sklepu internetowego, opartego na modelu dropshippingu, z powodzeniem zajmiesz się po powrocie z biura i w weekendy. Prowadzenie biznesu w ten sposób jest znacznie mniej czasochłonne, a może przerodzić się w przyszłości w główne źródło dochodu. To dobry początek na drodze do pracy na własny rachunek, a także świetny sposób na dodatkowy zarobek i podreperowanie budżetu domowego.

Pełnoetatowa mama

Sklep internetowy bez dużego wysiłku z powodzeniem mogą prowadzić młode mamy, które, opiekując się dziećmi, jednocześnie muszą lub po prostu chcą dodatkowo zarabiać. Własny biznes online pozwala niejednej mamie na pozostanie z dzieckiem w domu, a także samorealizację.

Pracujący student

Dropshipping doskonale sprawdzi się w przypadku studentów, poszukujących dodatkowego źródła dochodu na własne wydatki i utrzymanie. Niskie ryzyko, niskie koszta i wiele możliwości - to przemawia do osób młodych i pomysłowych. Swoją energię oraz znajomość świata online mogą łatwo zmienić w swój biznes życia.

Podsumujmy, dlaczego warto wybrać dropshipping?

Dropshipping to sposób na rozwianie wszystkich wątpliwości, który pozwoli Ci na szybki start e-biznesu. Dzięki niemu nie ponosisz ryzyka finansowego, nie inwestujesz w produkty i nie zamrażasz gotówki. Nie musisz także posiadać magazynu.

Kolejna istotna cecha to możliwość sprzedawania tylko tych produktów, które cieszą się powodzeniem i szybkiej zmiany asortymentu. Za towar płacisz dopiero, kiedy pieniądze od Klienta do Ciebie wpłyną. To pomoże Ci w łatwej kontroli wydatków.

Dropshipping to także oszczędność czasu, gdyż w tym modelu nie zajmujesz się realizacją zamówień, zwrotami i reklamacjami klienta. Możesz także skrócić czas przesyłki produktu do klienta, co zwiększy jego satysfakcję.

Dzięki temu modelowi zyskasz czas m.in. na analizę rynku konkurencji i dobieranie najodpowiedniejszych produktów, czy współpracę z interesującymi partnerami. Będziesz mógł prowadzić bloga tematycznego, rozbudować i lepiej wypromować sklep, a także zadbać o relacje z klientami.

Nie wahaj się zatem i rozpocznij swoją własną działalność! A jeśli masz jeszcze jakieś pytania, zachęcamy do aktywności w komentarzach.

Przetestuj sklep internetowy RedCart

14 dni za darmo, w każdej chwili możesz zrezygnować.

Podając e-mail akceptujesz regulamin i politykę prywatności
Autor: RedCart Kategoria: Dropshipping
Blog RedCart

Może Cię jeszcze zainteresować

Zobacz najpopularniejsze artykuły z kategori Dropshipping