Strona główna Blog Dropshipping

Co to jest dropshipping?

Autor: RedCart Kategoria: Dropshipping

Chciałbyś otworzyć sklep internetowy, ale nie dysponujesz dużym budżetem ani nie masz pomysłu co mógłbyś sprzedawać? Zainteresuj się dropshippingiem!

Zapisz się na bezpłatne
lekcje o e-commerce.

Zdobywaj wiedzę i inspirację potrzebne do budowania
dochodowego sklepu internetowego.

Podając e-mail akceptujesz politykę prywatności

Poniżej wyjaśniamy czym jest dropshipping, kto uczestniczy w całym procesie oraz prezentujemy prawdziwe statystyki, pochodzące z wydanego w tym roku Raportu - "Sklepy internetowe w Polsce 2020".

Co to jest dropshipping?

Dropshipping - jest to model logistyczny sprzedaży, w którym proces wysyłki jest przeniesiony na dostawcę. Zadaniem sklepu w tym wypadku jest poszukiwanie klientów i prowadzenie marketingu. Dostawca za to nie musi poszukiwać rynków zbytu, bo otrzymuje gotowe zamówienia ze sklepu internetowego.

Wszystkie strony czerpią określone, wymierne korzyści z tego układu, dlatego też od kilku lat obserwujemy znaczący wzrost popularności dropshippingu w Polsce.

Kto uczestniczy w procesie dropshippingu?

dropshipping definicja polska

KLIENT

Skoro wyjaśniliśmy sobie czym jest dropshipping, powinniśmy przedstawić kolejno uczestników tego modelu logistycznego. Najbardziej oczywistą osobą i pierwszorzędną siłą napędową całego cyklu jest KLIENT.

Klient to osoba, która dokonuje zakupu w sklepie internetowym. Może być to konsument lub firma. WAŻNE! Nie jest on świadomy, że jego zamówienie będzie realizowane przez zewnętrznego dostawcę, bo dokonuje zakupu u sprzedawcy, z którym nawiązuje umowę kupna - sprzedaży. Od sklepu będzie on oczekiwać potwierdzenia zamówienia oraz dowodu zakupu.

E-SKLEP

Drugim elementem łańcucha jest właśnie sprzedawca, czyli sklep internetowy realizujący zamówienie. Dzięki współpracy z hurtownią, może on obsługiwać swoich klientów bez konieczności posiadania własnego magazynu. Poza tym elementem, reszta procesu sprzedażowego przebiega w tradycyjny sposób, jak w przypadku standardowego sklepu internetowego.

Sprzedawca odpowiada na pytania klientów, informuje ich o etapie realizacji zamówienia oraz wysyłce, przekazuje dowód zakupu, a także zapewnia obsługę posprzedażową. Powinien także realizować działania marketingowe mające na celu utrzymanie oraz pozyskanie nowych klientów.

HURTOWNIA

Ostatnim elementem procesu jest hurtownia działająca w modelu dropshipping, czyli taka, która zrealizuje zamówienia w naszym imieniu. Zadaniem hurtowni jest skompletowanie zamówienia, przygotowanie przesyłki, a następnie wysłanie towaru bezpośrednio do klientów sklepów internetowych. Aby współpraca z pozostałymi uczestnikami procesu była możliwa, dostawca musi przede wszystkim udostępniać bazę swoich produktów w formie plików możliwych do pobrania przez sklepy internetowe.

Najpopularniejszym formatem plików jest XML, który jest wykorzystywany np. do integracji z porównywarkami cen, narzędziami Google czy Facebookiem. Jakie obowiązki leżą po stronie hurtowni? Przede wszystkim informowanie o etapach wysyłki oraz obsługa reklamacji.

Co do przyjmowania zwrotów, zależy to od dobrej woli dostawcy, większość hurtowni tego nie dopuszcza. Jeśli jednak się zgodzą, zwykle wiąże się to z dodatkowymi opłatami lub abonamentem.

dropshipping zalety

Trochę statystyk

Jak wynika z naszych badań (raport), właściciele sklepów internetowych prowadzących sprzedaż na platformie RedCart korzystają najczęściej z integracji z 3 hurtowniami. Jest to rozsądne podejście z uwagi na to, że wraz ze zwiększoną ilością źródeł towaru, wzrasta potencjalny koszt wysyłki, w przypadku gdy klient zdecyduje się na zakup produktów pochodzących od różnych dostawców.

Sprzedawcy najczęściej sięgają po towar z branży modowej (15 %) oraz asortyment przeznaczony dla dzieci w różnym przedziale wiekowym (12%).

Jeśli chodzi o wyniki finansowe, e-sklepy korzystające z magazynu dostawcy w III pierwszych kwartałach 2020 roku zarobiły o ponad 20% więcej niż w analogicznym okresie 2019 roku. Również w dropshippingu zmniejszyła się średnia wartość koszyka z 78,91 zł w 2019 do 67,66 zł w 2020.

dropshipping informacje infografika

Dla kogo jest dropshipping?

Tak naprawdę dla każdego! Bez względu na to na jakim etapie rozwoju swojej firmy się znajdujemy, możemy czerpać korzyści z prowadzenia sprzedaży internetowej w ramach dropshippingu. Przede wszystkim dropshipping jest dla osób, które dopiero rozpoczynają przygodę z biznesem, głównie z uwagi na niskie koszty wejścia.

Dzięki współpracy z hurtownią oferującą ten model logistyczny, nie trzeba fizycznie zatowarowywać sklepu, aby rozpocząć sprzedaż online. Oszczędność przestrzeni magazynowej, wynajmu pomieszczenia, opłat za media itp. to kolejne korzyści. Do prowadzenia sklepu internetowego powiązanego z hurtownią dropshippingową wystarczy komputer podłączony do internetu.

Dowiedz się więcej https://redcart.pl/raport-sklepy-internetowe-2020?fbclid=IwAR0GxlF1dj3ObLFBg2HlG5JU3EjNt5OqTIRKnuTHt7P8zJUKsyOFSr1Slwo

Przetestuj sklep internetowy RedCart

14 dni za darmo, w każdej chwili możesz zrezygnować.

Podając e-mail akceptujesz regulamin i politykę prywatności
Autor: RedCart Kategoria: Dropshipping
Blog RedCart

Może Cię jeszcze zainteresować

Zobacz najpopularniejsze artykuły z kategori Dropshipping